Told pakke retur til afsender

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 672
  • Brunette1988 03-08-2017 13:31

    Jeg har bestilt en 14k guld halskæde til 1700,-  af en privat sælger fra USA. Siden d. 30 juni har jeg ventet med glæde at modtage min halskæde, d. 14 juli har den været hos toldvæsenet og har intet hørt fra dem, forventede en brev eller en afhentningsseddel i postkassen men der var ingenting. Har ventet og ventet at blive kontaktet af tolden, da min pakke har ligget hos dem i ca. 3 uger
    Men på min amerikanske sporingsnummer kan jeg se at status viser nu, d. 1/8 er den sendt retur til afsender. Hva i HEL
    Hvorfor dog det!! Har jo ikke sagt nej til at betale for told, hvorfor bliver jeg ikke kontaktet? hvorfor sender de uden og give besked til mig forstår det simpelthen ikke, jeg er så rassende nu 
    Den væreste er, i sælgers profil står der ingen retur eller tilbage betaling accepteres. Medmindre varen er defekt.
    Jeg er vred med samtidig bange for ikke få mine penge tilbage.
    Aner ikke hvad jeg skal gøre?
    Har kontaktet sælgeren i går, men intet hørt. Hva kunne man gøre i den situation?

  • Blondie1 03-08-2017 17:44

    Jeg forstår så ikke at du bliver ved med at oprette debatter her omkring det! Du har gang på gang fået af vide, at det ville være en god ide SELV at kontakte SKAT/TOLD - men det har du jo ikke ville gøre....

    Det kan vel ikke overraske nogen, at toldbehandlingen hos SKAT ikke kan have pakker liggende, som der ikke har været henvendelser omkring

    Du har jo længe vidst at din pakke har ligget i toldbehandlingen

    Du kan ikke gøre meget andet end at håbe sælger er villig til at sende igen, eller returnere pengene....

  • Fimselus 04-08-2017 17:07

    Du har fået at vide af mange, du skulle kontakte told, hvorfor har du ikke gjort dette??? adu kan jo se på siden din pakke har ligget der rigtig længe, så fatter ikke lige hvorfor du ikke har gjort dette, tillige du kan ikke forvente at få dine penge retur pga dette hos sælger, så dine penge er nok bare smidt ud, næste gang håber jeg du kontakter told som man skal,gøre mvh

  • Fimselus 04-08-2017 17:08

    Ser lige det er en privat sælger du har købt ved, så får du ikke en øre retur, det plejer de ikke gøre, jeg ville da heller ikke gøre det mvh

  • Brunette1988 05-08-2017 16:11

    Har skrevet tidligere jeg troede at toldvæsenet ville kontakte mig , også fordi min veninde sagde vent til du bliver kontaktet , kontakt aldrig selv. Så lyttede til hende da jeg nok ikke skulle gjort. Ja det er privat sælger jeg er måske skyld i den er sendt retur men det kunne jeg ikke tænke over. Hun kan ikke bare beholde pengene og 14k guld halskæden. Da det er dem som har sendt retur,ikke jeg!

    Da jeg har meget dårlig engelsk har jeg svært at forstå hvad der står i hendes profil af regler.

    Full Refund for wrong description within fourteen (14) days of receipt. We describe accurate detail as possible our item for sale. Please call us within this time frame for a Return Authorization number, and then ship it back in its original condition, postage prepaid. All returns must have the Return Authorization number printed clearly on the outside of the package, or they will not be accepted. Returns will be video and inspected on receipt, and a credit will be run or check posted as appropriate.
    Shipping fee are not refundable. Buyer pay return shipping.

    Refunds and Exchanges:
    Returns after our authorized return period and for any other return reason is subject to a 25% restocking fee. Orders canceled before shipment are eligible for product exchange. Custom made and Special order are sold Sales is FINAL and are non-returnable and non-refundable. Shipping is non-refundable.

    No Returns, No Refund, No Exchange: if the item show damage, not in sellable condition or show the item was used. No Returns and Sale is Final after 30 days delivered by shipping forwarder. Returns Damage while in Transit - claims can be made with the shipping forwarder.

    Redigeret 05-08-2017 16:11

  • Fimselus 06-08-2017 18:24

    hun har sendt varen og den er kommet retur, kan du næppe gøre noget, du fik at vide mange gange du skulle kontakte told, men det gjorde du ikke, og pengene kan hun beholde , men du kan jo bede hende sende igen mod at betale Porto og så denne gang kontakte told når du kan se de har din pakke

  • Angelik 06-08-2017 21:50

    Hej

    Som jeg læser beskrivelsen fra sælger så kan du få dine penge tilbage minus 25%. Du skal bare skrive til sælger at der er tolden der har sendt pakken tilbage uden at kontakte dig. Da der ikke var din fejl så kan du enten bede om de tilbagebetale den beløb som du har betalt minisnde 25%eller sender den igen mod betaling af portoen.

    Og i øvrigt - jeg forstår ikke hetzen mod dig, du har betalt for service og der er som sådan ikke dig som kunden der skal kontakte tolden men tolden som leverandør skal kontakte dig, defor du er i din fulde ret at angive klager til post nord om:
    1) urimeligt lang behandlingstid
    2) tilbagesendelsen af varen uden at du var blevet informeret om det.
    3) kompensation af dine omkostniger hvis varen skal sendes tilbage til dig.

    Hvis tolden/post nord ingen beviser har om de har kontaktet eller har forsøgt at kontakte dig så står du ret stærk i din sag.

    Og til de "søde" damer - hun har skrevet e-mail med efterspørgsel om sin pakke, der er da ikke alle der har tid til at sidde og vente omk en time for at høre om pakken er på vej? Det skulle da være en "normal" service at kontakte kunden når varen er ankomment og blevet behandlet.

    God aften.

Skriv på debatten


log debate