Hvordan kontakter jeg PayPal?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1419
  • Brunette1988 05-08-2017 17:23

    Jeg skal klage til PayPal , ang ikke blevet kontaktet af tolden af en pakke som de har sendt retur. Og sælger ikke svare.

    Udlandsk Sporingsnummer: https://tools.usps.com/go/TrackConfirmAction_input?qtc_tLabels1=CV050201787US hvis du vil se fra bund, klik på SEE MORE <

    Jeg logger ind på min PayPal konto og klikker KONTAKT OS, men kan ikke se mail til dem? Da jeg ikke har penge på min taletid,  så nøjes jeg at kontakte dem skriftligt. Nogen som kender deres mail eller hvordan man kommer i kontakt til dem uden de forskellige links.

    Blondie1 og fimselus,
    vil ikke høre jer brokke heletiden, svar pænt eller hold jer væk. 

    Redigeret 08-08-2017 08:33

  • Blondie1 05-08-2017 20:50

    Nu er det jo ikke sådan at du kan sidde op oprette DEBATTER her i et DEBATFORUM, og sortere fra hvem man ikke ønsker kommenterer

    Og jeg brokker mig ikke (måske du skulle prøve at kigge lidt indad, og nedad igennem dine debatter og læse dine egne ord)

    Du har jo brændt nallerne på et køb til mange penge i udlandet - du ville ikke henvende dig til SKAT/TOLD - og nu vil du hellere skrive til Paypal, end ringe til dem.....

    Et godt råd: Køb dig lidt taletid, ring til Paypal og prøv at gøre noget AKTIVT, det kan ikke nytte at du bliver ved med at oprette debatter her

  • Brunette1988 05-08-2017 21:40

    Sikke en sur tante?
    Rolig...

    Jeg har ikke noget personlig imod dig eller den anden, men du har en meget "irriterende" og "nedgørende" måde at skrive på, læse mine egne ord, og det skal betyde? Jeg kan åbne ligeså meget debat herinde , og ja jeg åbner af det samme emne fordi har brug for råd har desværre ingen erfaringer med told eller køb fra udlandet, det sandt det er mit første køb fra usa af en privat sælger, det er min fejl ikke at kontakte told, men sket er sket det kan jeg ikke ændre på nu. Istedet for lyde sur, så skriv på en pænere måde og fortæl mig hvad jeg kan gøre.
    Det du skriver med at ringe til PayPal lyder foruftigt, det gøre jeg imorgen også må jeg jo tage den derfra.

  • Blondie1 05-08-2017 21:54

    Selvfølgelig har du ikke noget imod mig PERSONLIGT, for du kender mig jo ikke!

    OG muligvis du synes jeg er nedgørende og irriterende, men derfor kan jeg jo svare lige så meget jeg lyster på dine debatter alligevel.....

    Men ja, du bør ringe til Paypal hurtigst muligt, og forbered dig på at samtalen nok foregår på Engelsk

  • Brunette1988 05-08-2017 23:28

    Ja, selvfølgelig kan du ligeså meget skrive til en hver tråd også til min medmindre du gøre det med god tone.
    Kender du noget til jura? Telefon samtale kan ikke bruges i tilfælde af en retssag eller som nogen anden for dokumentation, det kan en email derimod. Jeg skrev en klage til dem skriftligt og det blev på dansk da jeg kontaktede den danske kundeservice

    Jeg venter til Mandag med at høre fra dem, da jeg regner med de har lukket i weekeden. Skal nok give en update.

  • Fimselus 06-08-2017 09:59

    Tror desværre ikke PayPal vil gøre noget ved dette, du har ikke kontaktet told som du have burde og du har fået sendt din pakke, som lå 3 uger ved told, du er jo ikke blevet snydt af nogen overhovedet , så de kan ikke gøre noget, dette må være dyre lærepenge for ikke , at prøve at læse alle de gode råd du fik på dine annoncer. Man prøv PayPal men som skrevet, tror næppe de gør noget

  • Ajtsb70 06-08-2017 12:00

    Fimselus og Blondie Giver jer så meget ret, 3-4 debatter om det samme er lige i overkanten. Netop fordi i har rådet hele vejen igennem.

  • Blondie1 06-08-2017 12:23

    TAK Ajtsb70 

    Utroligt som trådstarter farer i flint (eller ignorerer) når der bliver skrevet på hendes debatter....

  • Blondie1 06-08-2017 12:25

    .... og JA Brunette, jeg kender en del til jura - også at du skal være heldig hvis du får dine penge retur.....

  • Fimselus 06-08-2017 18:26

    Du kan jo kontakte sælger igen og bede hende sende igen mod at du betaler Porto igen , og så denne gang kontakte told når d ser pakken er hos dem , hun behøver ikke betale en øre tilbage da hun ikke har gjort noget galt mvh

  • Angelik 07-08-2017 09:48

    Blot til info - hvis du kender til jura Blondie1 så er du da også klar over at der er tolden der kontakter kunder og ikke omvendt.

    Der kan ses her:
    http://www.postnord.dk/modtag/told-og-moms

    Hvis Tolden ikke har kontaktet kunden så er det en klar fejl fra deres side og så må de ikke bare sende pakken tilbage.

    Hvis tolden har sendt mail eller brev til kunden så er det kundens ansvar at få regning betalt.

    I tilfældet af denne pågældende sag, kan jeg ikke se at der har været meldt klar fra Tolds side at pakken skal betales samt sendt information til kunden om regningsbeløb. Derfor, kan jeg ikke se hvad kunden har gjord forkert? Men der kan I alle sammen åbenbart?

    Hvad angår sælgeren  - så står det også ret klar at hvis varen kommer tilbage pga. andre årsager end aftalt returnering så har køberen mulighed for at få pengene tilbage dog med 25% nedslag.

    Så køber må i gang med at skrive til sælger, forklarer situation og enten beder om at få pengene refunderet eller sendt pakken igen mod betaling af porto.

    Og i øvrigt, synes jeg at køberen skal klage til Post Nord, hvis der ikke har været sendt brev eller mail med faktura for told betaling. Der kan ikke være rigtig at kunder skal selv ringe eller skrive når pakken er overgået til Post Nord og skal leveres til modtager.

    Hvis I sender pakken i Danmark forventer I da ikke at I skal ringe, skrive eller gøre andet når I har betalt for service?

    MVH


  • Astrid_line 07-08-2017 11:52

    Blonde 1 og fimselus  jeg syntes godt nok i har prøvet at hjælpe meget   

  • Fimselus 07-08-2017 12:35

    Told kontakter ikke altid kunden, har selv prøvet det mvh

  • Blondie1 07-08-2017 13:25

    Angelik:
    Jeg kender rent faktisk en del til jura....

    Jeg har flere gange selv oplevet IKKE at blive kontaktet ang fortoldning på pakke, men når man venter en pakke og oven i købet også har T&T nr, hvoraf det tydeligt fremgår at pakken ligger hos TOLD/SKAT, så er den altså ikke så meget længere...... jeg har feks også prøvet at modtage en info omkring pakke med told på, som var til min nabo!

    PostDK eller Postnord (som det hedder nu om dage) er bestemt ikke de skarpeste knive til at bringe breve ud! Og jo, man modtager typisk et brev med info til betaling, og når betaling er modtaget vil ens forsendelse blive laveret

    Jeg henvender mig da MANGE gange selv på posthuset, for at forhøre mig eller afhente pakke, selvom jeg ikke har modtaget besked - hvis jeg kan se hvor min pakke er "strandet" så er jeg da selv proaktiv og sætter skub i tingene

    Ikke at ovenstående har en dyt med jura at gøre

    Jesus altså.... jeg kan sku godt forstå at "verden er af lave"

  • Angelik 07-08-2017 14:53

    Tja, om verden er plaget af uenigheder er ikke noget nyt.

    Juridisk set har PD en forpligtelse over for kunden om at informere kunden om varen der er i dens varetægt, er vi enige om det?

    Om kunden vælger at vente og ikke retter henvendelse til "leverandøren" er som sådan ligegyldigt da leverandøren efter sit eget beskrivelse SKAL informere kunden med brev - er vi enige om det?

    Så ren juridisk står kunden ret stærkt, hvis der er rigtig at kunden ikke har fået skriftligt meddelelse om fakturabetaling? Og i øvrigt, står den på selvsamme hjemmeside om PD sender pakken tilbage hvis kunden AFVISER betalingen - der har kunden da ikke gjord, så igen juridisk set har kunden afventet sin regning inden den skulle betales.

    Omvendt at kunden ikke henvender sig ved vidende at pakken er hos Told må det være op til kunden?  Så der er jura involveret i sagen.

    Om I rådgiver "kunden" til at kontakte PD og hører om pakken,  er meget fint men der er op til "kunden" at vælge om hun skal foretage opkaldt til PD eller ej. Men der er stadig PD's ansvar for at informere kunden og opkræve betalingen lige meget hvordan vi drejer sagen.

    god dag!

    Redigeret 07-08-2017 14:53

  • Blondie1 07-08-2017 15:20

    Angelik - Jeg "står af her" og sætter mig på mine fingre, gider ikke diskutere med dig...... for vi er langt fra enige

    Fantastisk dag retur!

  • Montymax 07-08-2017 21:05

    Jeg har ikke læst hele tråden her men vil bar fortælle at jeg har skrevet til PayPal flere gange og jeg så ikke noget problem med at finde deres mailadresse.
    Det var enda meget hurtigt svar retur og til min tilfredshed.

  • Hermank 11-08-2017 08:50

    hvis jeg havde købt et dyrt smykke ville jeg nok have været lidt mere obs på hvor den befandt sig. evt have kontaktet tolden.
    jeg ved godt told nok burde have kontaktet kunden. men hører man ikke noget er man sommetider nød til selv at gøre lidt.

    jeg håber da du kan få nogle af dine penge tilbage for det er godtnok mange penge at betale en privat sælger på ebay og så ikke få noget ud af det.

    blot min mening.....

    Redigeret 11-08-2017 09:01

  • Montymax 11-08-2017 09:20

    Alså - jeg har aldrig oplevet at man selv skulle kontakte Told og Skat for at betale tolden. Jeg har været ude for masser gange at skulle betale told når en ting kom fra et land uden for EU.
    Der har de altid kontaktet mig med et brev. Det har flere gange varet længe og det kunne være omkring en månede.
    Jeg mener at ved Fedex har de ringet at jeg skulle betale tolden.

  • Tinta1 12-08-2017 13:54

  • Hermank 13-08-2017 13:50

    Brunette1988 hvordan er det gået. har du fundet en løsning?

  • Brunette1988 15-08-2017 21:33

    PayPal har sat krav for min sag, afventer svar fra sælger som de heller ikke har hørt fra endnu. Og klageafdeling lukker klagen d. 16 og sende mig en mail med afgørelsen.
    Jeg gætter på jeg ikke får en SKID af sælgeren, hun virker ikke til at sende pakken igen eller give mig mine penge tilbage. Jeg ved ikke hvor meget PayPal kan gøre ved dette, fordi hun har jo sendt pakken men som heller ikke er min skyld at toldvæsenet ikke har kontaktet mig via mail eller brev, men istedet at sende retur uden at give besked! så står i en situation som er fifty/fifty
    Jeg ved jeg ikke får en krone af sælgeren, men betalingen er sket via PayPal så det vurdere de.
    1. Får fragt pengene retur på 300,-
    2. Får vare pengene retur 1,350,-
    3. Hele penge retur ( som jeg ikke tror kan lade sig gøre)
    4. Eller Ingenting.

  • Hermank 17-08-2017 16:51

    du må lige give besked hvordan det er gået. er da enormt træls at miste så mange penge

  • Brunette1988 18-08-2017 08:36

    Jo, skal nok give en update PayPal gøre alt for hjælpe men sælger afviser også PayPal ikke at besvare dem, nu det faktisk sælgeren der ses "skyldig" da hun har modtaget retur pakken og ikke har valgt overføre pengene, men som skrevet tidligere ikke min skyld at toldvæsenet ikke har kontaktet mig inden retur af pakken til afsender og oveni, sælger afviser mig og PayPal så kan de tydligvis se at min klage ik går til spild. Men håber bare jeg får mine penge tilbage det lige meget med porto penge , vil bare redde min halskædes penge. Men skulle jeg kun få penge fra porto og ikke fra halskæden ,så det en stor lektie jeg har fået og kommer nok aldrig mere til at handle gennem usa af en privat sælger never never again.

    Men PayPal Skrev Klagen er lukket. Nu det sagsafdeling der tager afgørelsen.
    Så høre fra PayPal inden 5 dage, det er 2. dag idag.

    Redigeret 18-08-2017 08:39

Skriv på debatten


log debate