Flere over private beskeder

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1170
  • Montymax 03-09-2017 22:42

    Oplever i også at der kommer flere private beskeder end før. Jeg oplever mange der spørger om varen  i pm i stedet for på annoncen. Det er desværre så også dem der bare spørger og spørgere og netop så er det i det skjulte når det er i  pm.
    Det er også nemt på appen og jeg tror at det har sin indvirkning på det.

  • Bamseline 04-09-2017 07:45

    Nu bruger jeg slet ikke App'en, så kan ikke udtale mig om det har en sammenhæng, men ja, jeg synes også der er en del der bruger "privat besked" funktionen til at komme med yderligere spørgsmål osv. og jeg ville faktisk også ofte ønske at det skete via annoncen i stedet.

    Nu skal det ikke forstås hen i retning af at jeg synes at PB er en dårlig ting - det synes jeg slet ikke - tværtimod er det en funktion jeg er rigtig glad for at der er kommet til her på TS, men der er nogle (få?) der misbruger det lidt til at komme med mange spørgsmål og nogle gange bud som de så ikke står ved og nu er det jo sådan at bud afgivet via PB ikke er bindende.....

    Bamseline

    Redigeret 04-09-2017 07:45

  • Montymax 04-09-2017 08:51

    Næ..næ - helt sikkert også en god ting men til det den skulle bruges til. Det har sikkert aldrig været formålet at sælger skulle holdes hen i troen på en handel med alverden spørgen, som det jeg har oplevet nogle gange.
    Jeg tror også det nogle gange er fordi den eventuelle køber ikke vil kunne overbydes eller ihvertafald kunne gives en Tommel Down pga af useriøse bud.
    Jeg er da glad for at du også kender problemet.

  • Brianna 04-09-2017 10:36

    Jeg oplever det også og undrer mig gevaldigt - hvorfor ikke bare holde spørgsmål og bud på annoncen for den pågældende vare?

    Jeg forstår det simpelthen ikke og finder det lidt forvirrende - og oftest er der ingen respons når man så svarer på bud eller spørgsmål.

  • Bamseline 04-09-2017 10:44

    Enig, og en anden ting Brianna: det gør det umuligt for andre at følge med i, hvad der er budt på den pågældende vare, og jeg bliver ærlig talt ret irriteret, når jeg får det svar fra en sælger på et bud på en annonce:
    "at jeg har højere bud via "privat besked"/DBA/FB eller lignende.
    Det synes jeg ikke er en fair måde at handle på, da jeg/køber ikke har en kinamands chance for at se om det er korrekt....

    Jeg anmoder altid dem der byder x kr for en af mine varer via "privat besked" om at skrive buddet direkte på den pågældende annonce.

    Bamseline

  • Brianna 04-09-2017 10:53

    Helt enig, Bamseline! Har også spekuleret på om det mon er fordi at andre interesserede ikke skal kunne se bud.

    Jeg må indrømme at jeg ikke forstår det - kan til dels forstå hvis man ønsker en samlet pris på flere ting at man så benytter privatbeskeder, men at spørge om mål, materiale eller byde på en vare kan man vist lige så godt gøre på en annonce der er oprettet til netop det formål

    Men det kan da godt være at det er fordi det er nemmere fra appen at sende privatbeskeder - jeg bruger den heller ikke 

  • Montymax 04-09-2017 14:32

    Præcis så har i det som mig. Jeg syntes også at alle bud skal være synlige og ikke det med at sælger skriver at der er bud på SMS eller pm. Når jeg har en sælger der skriver det så tænker jeg somregel at det kan de jo nemt sige og at det måske ikke passer.
    Nu har jeg selv haft købere i pm flere gange og endnu er det ikke blevet til en handle nogen af gangene.
    Det er kun en sludder for en sladder og jeg har tænkt at næste gang og skrive  at de skal skrive i annoncen men der er jo bare lige det at jeg / vi jo gerne vil sælge og håber jo på det kunne blive en handel og som så måske ikke blev alligevel.

  • Susset 04-09-2017 15:03

    Jeg synes der er ok at skrive en privat besked hvis man har et bud for måske ikke at ødelægge annoncen med at sælger accepterer et bud i en hurtig handel, hvor køber ikke vender tilbage og det så står som en pris man kan købe varen til 

  • Tinta1 05-09-2017 09:18

    Jeg har også oplevet det et par gange. Når jeg oplever det, henviser jeg til at henholdsvis stille sit spørgsmål eller afgive sit bud på annoncen det drejer sig om. Salg må. I følge TS reglerne ikke foregå gennem privatbeskeder. Jeg tror ikke det har noget med appen at gøre. Sjovt nok vender dem der har forsøgt at handle en pris gennem privatbeskeder ikke vendt tilbage på selve annoncen

  • Aznbro 05-09-2017 11:38

    Jeg synes, at private beskeder er en god ting.

    Fx. jeg er ikke interesseret i at oplyse mit telefonnr. eller adresse i en besvarelse, som alle kan se.

    Redigeret 05-09-2017 11:38

  • Hermank 05-09-2017 15:42

    jeg har så oplevet et par gange at jeg har spurgt til en pris på en annonce. og det har så været mere end jeg ville give. og takket pænt nej tak. trods det er sælger blevet ved med at sende beskeder om jeg ville købe.
    og en anden gang oplevede jeg at have spurgt på en vare herinde. og så fik jeg pludselig en privat besked fra en som havde vare magentil som hun ville sælge billigere end den jeg havde spurgt på.
    unfair måde at forsøge at sælge sine ting på.

    så sletter automatisk de privat besked jeg får. gider ikke læse dem mere.
    er køber int i nogel af mine varer må de skrive i annoncen.

    Redigeret 05-09-2017 15:45

  • Bamseline 05-09-2017 15:57

    Aznbro --> jeg ønsker heller ikke at skrive privat adresse eller mobilnr på en annonce og her synes jeg så at "privat besked" funktionen er god, for her kan man så oplyse disse private ting f.eks. i en handel via Mobilepay.

    Så jeg gider bestemt godt læse mine "private beskeder" - har også fået flere hyggelige hilsner af den vej 

    Bamseline

    Redigeret 05-09-2017 15:57

  • Bamseline 05-09-2017 16:00

    Men har lagt mærke til at en del ikke svarer på "private beskeder" og det synes jeg faktisk er lidt træls. Det BEHØVER jo ikke at være henvendelser med underbud eller forespørgsler om mål (som typisk står på mine annoncer), der adspørges om.

    Bamseline

  • Montymax 05-09-2017 16:04

    Jeg mener at så længe der er en tråd i en annonce så skal den holdes her og hverken på SMS eller pm. Jeg har som før skrevet haft flere over pm og med en række spørgsmål og jeg kunne godt se hvor det gik henad - og det var til ingen handel.
    For mig er pm god til måske høre en om en vare er sendt og ligende.

  • Gittetj 06-09-2017 07:36

    Jeg oplever det også. For 3-4 dage siden skrev en "køber" at hun ville købe en kjole hos mig, og siden har jeg ikke hørt noget. Det er da helt åndssvagt, at det ikke betragtes som et bindende bud bare fordi, at det er skrevet i pb. Jeg kunne i princippet skrive til 50 sælgere, at jeg vil købe noget, og så bare ignorere dem efterfølgende. Det er en ommer

  • Tinta1 06-09-2017 08:07

    Privatbeskeder er ikke beregnet til at indgå handler, og bud gennem en privat besked er derfor ikke bindende. Privatbeskeder er udelukkende en foranstaltning til at komme i kontakt handlende i mellem.
    Mvh Tinta

  • Gittetj 06-09-2017 16:42

    Nej, men vi er jo ikke herre over, at der er nogle, der vælger at komme med bud via pb. Derfor mener jeg også, at de bør kunne meldes for useriøst bud.

  • Montymax 06-09-2017 17:12

    Ja - det ville måske lægge en dæmper på de pm og holde dem til tråden i annoncen hvis de var virkelig interesseret.
    Som det er nu er der ikke noget at gøre og så er det bare rigtigt ærglige at have brugt masser tid på det. 

  • Unnabandunna 07-09-2017 07:55

    Hermank hvordan slettes privatbeskeder? Vh Unna.

  • Aznbro 07-09-2017 09:46

    @Unnabandunna - hvis du bruger TS via en mobilenhed kan du trykke på skraldespandikonet i den privatbesked-samtale, som du ønsker at slette.

  • Unnabandunna 07-09-2017 20:11

    Tak Aznbro, men jeg bruger pc, og her tror jeg ikke, at jeg kan slette PB

  • Aznbro 08-09-2017 09:56

    @Unnabandunna - hvis du vil bruge den mobile version af TS' hjemmeside på en PC, kan du bruge følgende hjemmeside-adresse i en browser på din PC.

    https://m.trendsales.dk

    Du kan så slette privat-beskeder, som på TS i en mobilenhed.

  • Unnabandunna 08-09-2017 16:23

    Tak Aznbro