MOBILEPAY penge overførelse modtaget af ukendt

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 897
  • Brunette1988 06-09-2017 15:55

    Hej Trendsales brugere 

    Jeg fik 100 kr overført til mobilepay fra en ukendt person, navnet peter sørensen. Gætter på det må være en fejl, da jeg ikke har lånt penge ud. Men nu tænker jeg også om det kan være en som prøver at komme ind til min konto ved at teste med de 100,- nu ved jeg ikke om det kun gælder for banken? For der rander mange hackere som tester med at overføre et beløb derefter trækker alt hvad du har.
    Kan det lade sig gøre?

    Også vil jeg høre jer, de 100 kr jeg fik skal jeg bare beholde dem eller overføre dem tilbage.

    PS: BILLEDE ER TAGET FRA NETTET

    Redigeret 06-09-2017 15:58

  • Mihaik 06-09-2017 16:24

    Det er sikkert bare en fejl fra hans side.
    Du skal selvfølgelig overføre dem tilbage. Sgu da et sært spørgsmål.

    Redigeret 06-09-2017 16:27

  • Brunette1988 06-09-2017 16:28

    Mihaik, min bror siger bare behold dem men får det inderst dårligt , så sender lige en sms først.

  • Katatonia 06-09-2017 20:44

    1. man kan ikke trække alt hvad man kan, misbruge eller lign.
    2. pengene er jo ikke dine. det vil være god stil at ringe vedkommende op eller sende en sms og spørge om det ikke er en fejl og så overføre pengene tilbage. jeg ville ikke have samvittighed til det, men sådan er vi jo så forskellige

    det er nemt at komme til at fejloverføre hvis man ikke er opmærksom, og når pengene først er overført, kan man som afsender kun håbe på at modtageren af pengene er en reel person, der overfører pengene retur..

  • Montymax 06-09-2017 22:45

    Også herfra så - send dem tilbage. Der er ikke noget der er nemmere.
    Jeg har selv engang sendt 700 kr til en hvor jeg bare skulle anmode hende om 700 kr men da jeg var nye i det ......ja- så fik hun alså 700 kr i stedet for.
    Det var for en handel her på Trendsale og hun sendte dem straks retur til mig og sendte sine egne 700 kr til mig for varen.

  • Brunette1988 07-09-2017 14:55

    de er overført tilbage

  • Montymax 07-09-2017 18:40

    Super duper. 

    Redigeret 07-09-2017 18:40

  • Aznbro 08-09-2017 13:37

    Jeg ville først sende en SMS til afsenderen for at høre mere til de 100 kr. Hvis det er en fejl fra afsenderen, ville jeg sende pengene tilbage.

Skriv på debatten


log debate