Trendsales runder snart en million brugere! Hurra Eller?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1218
  • Tinta1 25-09-2017 21:34

    Hvis kadencen med 1000 nye brugere hver uge holder, så skulle TS runde en million brugere inden ugen er omme.

    Og Hvordan går det så lige??? Kan det mærkes på salget?

    Mange klager over at der ikke er så meget gang i salget som før i tiden. TS skifter jævnligt udseende og features, til manges irritation, og nogle gange til det bedre.

    Personligt holder jeg stadig fast skønt op og nedgang. Så findes der bare ikke bedre alternativer ENDNU! Men jeg savner bedre features fx. MAG tilbage, gebyrer ved køb og højere gebyr ved salg til snyltere åh undskyld standardbrugere, den gamle tæller på, hvor mange der er online, uden at skulle tælle sammen ved hjælp af lommeregner, samt ikke mindst at debat vedr. TS, hvem vindere af TS konkurrencer er mm. fremgår af TS sitet og ikke som nu henlagt til facebook, som mange ikke brugere.

    Jeg savner også en mere synlig ledelse her på debatsiden. Der er blevet lovet og lovet, og hvad sker der? I hvertfald larmende tavshed fra TS i debatten.  En ny spørgeskemaundersøgelse huserer her på siden for tiden, hvor mange gange er man ikke blevet bedt om at komme med foreslag til forbedringer? Se nu at bruge krudt på at effektuere nogle af alle de gode foreslag, der kommet i årenes løb, i stedet for at give det udseende af at der lyttes til brugerne, når, det alligevel ikke virker sådan. Puha....  

    Er det kun mig der er lidt knotten?

    God aften til alle!

    Tinta

    Redigeret 25-09-2017 22:26

  • Unnabandunna 25-09-2017 21:58

    Hvor er du strid  Mvh en standardbruger, der betaler for mine varer!

  • Tinta1 25-09-2017 22:10

    Ja Unnabandunna, selvfølgelig betaler man for de varer man køber. Det gør VIP brugere også! Det er ikke fair at betalende VIP bruger skal betale samme procentdel i sælger gebyr som de der kører på frihjul, og benytte sig af et system, som rent faktisk koster noget at drive, som også finansieres af de gebyrer man betaler for VIP. Så ja det kan godt være du synes jeg er strid, men jeg synes at det er at nasse, at høste frugterne uden selv at være med til pleje planterne.

  • Tinta1 25-09-2017 22:19

    Unnabanduna, når man ser på dine smileys ser det ikke ud som at du sælger særligt meget, men mest køber. Så..... det er ikke mange gebyrer du betaler for at gøre brug af sitet her

  • Unnabandunna 26-09-2017 00:51

    Haha jeg sælger slet ingenting - jeg ved ikke, hvordan man tager billeder, så får jeg købt noget, jeg ikke kan bruge af den ene eller anden årsag, forærer jeg det til en genbrugsforretning, overskuddet går til hjælp til nødstedte, og der går ikke skår af mig af den grund - uden at være spor hellig, og det er ikke, fordi jeg har mange penge heller
    Man kan godt diskutere, hvor rimeligt det er med ts gebyrer, men det er nu engang ikke mig, der har bestemt reglerne, og mon ikke vi i vores overflodsverden kan leve med de par basseører
    Din tankegang er din egen, men jeg synes ikke, at du kan være bekendt at tale til andre på den måde; det kan du gøre bedre
    Mvh Unna.

  • Unnabandunna 26-09-2017 00:59

    Og mht smileys har du selv mange, så du har da ikke noget at være ked af Op med humøret du, tænd en cigar 

  • 1749grøn 26-09-2017 10:02

    jeg er også lidt knotten, og holder med dig i mange af punkterne.
    Hvorfor har TS så lange svartider.
    Kom da puklen til livs, hvis det er der problemet er, det tager jo ikke længere tid ar svare på et spørgsmål der er et par timer gammel, som et der er 3 døgn.
    Og hvorfor nye tiltag, få da det gamle til at fungere først.
    I morges  var der igen nedbrud på TS
    Hvor man de nye brugere er ?. Når man ser hvem der er online kunne man flere gange for få år  siden se at 7000 var online, nu er det ca. 1/3 del på gode dage.
    Og jeg syntes desværre det bliver mindre og mindre

    Redigeret 26-09-2017 11:24

  • Kiwikriger 26-09-2017 10:22

    Hvorfor så være VIP bruger? :) Det er jo helt frivilligt!

    Det er mange år siden jeg har solgt på TS, bruger tictail (egen shop), facebook og trandoro i stedet. Synes der var sååå mange problemer på TS og alt for dyrt, og ringe service. De har ikke fulgt med og andre konkurrenter er dukket op, som har enklere system, bedre søgemuligheder m.v. I sidste uge overvejede jeg at sælge en designertaske herinde (tænker det er næsten det eneste der er værd at sælge herinde), men kunne slet ikke overskue alt det bøvl der er med at få pengene overført til bankkonto, m.v.

  • Loui81 26-09-2017 13:31

    Enig i det hele, Tinta 

    En anden ting er app'en  Jeg irriteres dagligt over spørgsmål, der allerede fremgår på mine annoncer - Jeg venter med længsel på, at de får app'en optimeret, så folk ikke skal trykke "Vis hele beskrivelsen" men at den fulde beskrivelse blev vist fra start - det ville spare både køber og sælger for tid og besvær.
    Har skrevet til support adskillige gange, men jeg venter endnu.... og svarer imellemtiden venligt på 117 unødvendige spørgsmål 

    Det gamle TS tilbage   
    Der kunne man også se "Top 5 søges" på forsiden - Den benyttede jeg en hel del og var god til at søge specifikke ting..
    Som den er nu, ligger den gemt bag "Top 5 sælges" på forsiden og giver derfor intet resultat = spild af penge.

  • Hermank 26-09-2017 13:54

    ts er der ikke meget gang i. er spændt på om de laver noget om herinde.
    og der er faktisk et bedre alternativ hertil. og det er tradono. der sker der en hel del.

  • Angelik 27-09-2017 12:33

    Hvad er det galt med standartbrugerne?

    Uden dem vil du nok ikke sælge særlig meget, da jeg vil vædde på at der er en del af standardbruger der køber ting her på TS. Så hvis jeg, som standartbruger skal betale for at have adgang til siden ( hvis det er der du tænker på?) vil jeg let og elegant hoppe videre til tradono, dba eller andet der er gratis.

    Tænk hvis butikker skal have pengene for at du kan få lov til at komme ind og se varerne? Vil det gøre det?

    Standartbruger skal også betale gebyr hvis de sælger deres varer og skal bruge TS pay, så hvad vil du have? At gebyret bliver 10-20% for dem? så ryger den forretning der hedder Trendsales ellers flyttes alt betaling til Mobilepay ( som i øvrigt gratis for alle).

    Derfor, har jeg meget svært at forstå hetzen mod standart bruger, der er trods alt mange af dem der køber ting og sager, her på TS.

    Og hvad der angår alt andet, inkluderer Nets gebyr, salg gebyr, nye tiltager, y name it, så er TS ret udfordret af konkurrenter men har stadig en trofast kundekreds samt meget fornuftig platform at bygge på.
    Men der er åbenbart ikke vigtigt for dem at fokusere på fordelene, de vil helst være "moderne", up to date med alt den app hypen, facebook og alt andet  hvor de ikke er lige så skarpe som andre konkurrenter.



    Redigeret 27-09-2017 18:55

  • Tinta1 27-09-2017 19:19

    Ja Angelik overdrive det kan man jo altid eller for den sags skyld gætte sig til hvad andre vil foreslå, det gør ikke nødvendigvist et argument mere gyldigt.

    Jeg har ingenlunde foreslået at man skal betale for at ose, det ved jeg ikke lige hvor kom fra? Det man betaler VIP gebyr for er jo netop en mere udvidet måde at eksponere sine vare på. Men at  der så oven i hatten skal betales samme procentdel i TS pay tryghedsgebyr eller sælgergebyr som standardbrugere, er ikke fair. Og nej det er ikke standardbrugerne, der har udformet reglerne det er vist KLART for enhver.

    Jeg har valgt at holde fast i at bruge TS som du jo selv er inde på er en ganske udmærket platform at handle på. Men det koster altså at have et system med trods alle kritikpunkter en god søgefunktion. Og det system der er bygget op herinde bør alle bruger betale ved køb og salg. Også købere og især standard bruger der udelukkende køber, og dermed ikke selv bidrager til festen. Sjovt at du sammenligner butikker med et secondhand site For uanset om du vil det eller ej er de priser du betaler i butikkerne sat ud fra hvad de samlet omkostninger er. Så heller ikke der får man noget foræret!

    Mvh.

    Tinta

    Redigeret 27-09-2017 19:22

  • Angelik 28-09-2017 12:34

    Citat "For uanset om du vil det eller ej er de priser du betaler i butikkerne sat ud fra hvad de samlet omkostninger er" - citat slut.

    Så må man da håbe at TS havde beregnet deres breack-even og profitten udefra samlet omkostninger, og beregningen havde taget højde for de udgifter og indtægter der kommer fra siden. Specielt hvor de var på rangen af konkurs for ikke så lang tid siden. Ellers kan de ikke overlevere lige meget hvor godt plafformen er.

    Og mht. til sammenligning - TS er en butik, bare en net butik, selvom der bliver drevet af brugerne, enten private eller business.  Så jeg synes at min sammenligning holder meget godt.

    Men jeg kan stadig ikke forstå dine argumenter - hvorfor skal jeg som standart bruger, de ikke kan have flere end 24 annoncer, to billeder på og alle andre begrænsninger betaler mere når jeg køber eller sælger?

    Jeg kan have op til 8 billeder på dba, kan bare forny annoncer uden at opretter dem forfra, kan redigere annoncer, slette svarene der er irrelevante eller stødende og IKKE SKAL BETALE NOGET HVIS JEG VÆLGER STANDART PAKKE?

    Standartbrugerne er ikke snylter som du så smukt kalder dem, de er også en del af forretning. Der er dem, der sælger deres varer måske i begrænset omfang, de betaler gebyr ved salg (om TS har valgt at fjerne købsgebyr - der må da være en kalkuleret risiko?). Der er dem der køber dine og andres varer både i shops og privat og holder sin gang i TS selvom du synes at de er snylterne.

    god dag.



  • Brilleabe1 30-09-2017 10:07

    Forstår heller ikke lige den der med standardbrugerne. Har du tænkt på, at det måske handler om, at vi køber mere end vi sælger? Og hvad ville ts være uden købere
    Har svært ved at tro på, at der kommer 1000 nye brugere pr uge...
    Og VIP er jo ganske frivilligt

  • Montymax 05-10-2017 11:52

    Jeg undre mig alså meget at der skulle være en million bruger på Trendsale - det kan da ikke passe.
    Er der ikke et eller andet sted hvor vi kan se alle brugere ?

  • Tinta1 05-10-2017 11:55

    Jo Montymax, det kan du se nederst i højre hjørne på, siden.

    Mvh.
    Tinta

  • Montymax 05-10-2017 15:01

    Åh,ja - Tak skal du have.
    Det lyder simpehen utroligt. Nu noget over en million brugere og i forhold til at der var 235 online.

    Redigeret 05-10-2017 15:04

  • 1749grøn 09-10-2017 21:00

    Her i aften er der 515 brugere online  på TS DK, det svarer til ½ promille af de 1 million brugere, så man må nok konstatere at det er  nok ikke hos TS DK. der er stor  stigning af brugere og det er bestemt ingen reklane for dem .

    Redigeret 09-10-2017 21:34

  • Montymax 09-10-2017 22:54

    Her er alså også meget stille og roligt. Her  sker ikke en pind - så det er ikke her på vores Trendsale den million brugere er. Desværre. 

  • Hermank 10-10-2017 14:25

    så er jeg åbenbart ikke den eneste der synes det er lidt dødt herinde.
    det er bare ærgeligt. synes rigtig godt om trendsales. men har også afmeldt VIP. det blir for dyrt når man ikke får noget for pengene.

    Redigeret 10-10-2017 14:26

  • Montymax 10-10-2017 14:48

    Jeg er stadig VIP bruger men tænker tit at nu gider jeg ikke mere men så længe det bare kan slæbe de 68 kr hjem - så forsætter jeg. Der er også den pakkeforsendelses fordel jeg gør brug af  fra andre sites.
    Uden VIP er der overhovedet ikke nogen respons på mine annoncer.
    Ærgelig det er blevet sådan da jeg også godt kan lide Trendsales
    Så igen det med den million brugere ??????

    Redigeret 10-10-2017 14:50

  • Hermank 10-10-2017 14:53

    hvad angår pakkeporto er der intet sparet hvis det er dao man sender med. det er samme pris på dao egen side.
    og jeg sælger desværre efterhånden så lidt at det ikke kan dække de 68kr i måneden. så derfor har jeg afmeldt det. så håber virkelig trendsales vil gøre noget for at få gang i siden igen.
    tvivler også meget på den million brugere.mærker hvertfald ikke ret meget til dem.

  • Montymax 10-10-2017 15:29

    Okay - det var jeg ikke klar over men troede at prisen for DAO var billiger for VIP. Det må jeg lige kigge på.
    Den dag mit bliver tilsætning så stopper jeg også VIP.

  • Hermank 10-10-2017 15:31

    den er også billigere for vip kunder på ts. men de 33kr tager dao også på deres egen side. så hvad angår pakkeporto for dao er prisen den samme.
    og postnord får du billigere på guloggratis. end herinde.

    Redigeret 10-10-2017 15:32

  • Unnabandunna 11-10-2017 05:28

    Montymax - har du nogen ide om, hvad det kan være, som gør, at du ikke får respons på dine annoncer uden VIP?

  • Tinta1 11-10-2017 07:29

    Ja den med at TS reklamerer med Danmarks billigste pakkeporto er bestemt ikke korrekt. Rigtigt nok hvis man køber DAO pakkelabel på Coolrunner dk. eller Gul og Gratis koster den kr. 33,-. Men faktisk er den dyrere at købe her på TS, da køb af pakkelabel her indgår i den samlede pris, når en TS pay gennemføres, og som der jo betales 5% i gebyr for. På Coolrunner og G & G er prisen et rent kr. 33,- 

    Redigeret 11-10-2017 07:35

  • Montymax 11-10-2017 08:47

    Unabanduna - jeg tænker det er fordi jeg ikke kan genoprette mine annoncer og jeg har jo mange. Så drukner de og kommer alder bagerst. De er heller ikke fremme ved alm søgning. 
    Tinta1 - det må jeg nok sige. Jeg syntes ellers at jeg havde tjekket det men det må så være en ommer.
    Lige hvordan den indgår i ts handel har jeg aldrig spekuleret i men det er jo som du skriver og noget andre også har tænkt over - husker jeg nu.
    Tak for info.

  • Unnabandunna 11-10-2017 18:41

    Nå ja det er jo klart, Montymax 

  • Montymax 11-10-2017 19:38

    Jeps - så det er lidt nødvendigt.

  • Hermank 12-10-2017 07:18

    sikke noget svineri. jeg troede da kun de trak de 5% af varens beløb.
    kan ikke se hvorfor de skal have 5% af portoen også.

Skriv på debatten

Tinta1 sælger


log debate