Er salget her på TS da helt gået i stå ?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 2268
  • Sonne55 05-11-2017 21:09

    Hvordan går det med jeres salg i øjeblikket ?
    Jeg har aldrig solgt så lidt som i denne tid. For 1-2 år siden kunne der på en god søndag aften godt være 6-7000 brugere på TS. På denne søndag aften er der kun 2400 brugere på.

    Hvor er folk blevet af ?
    Hvad sker der ?

  • Unnabandunna 05-11-2017 23:53

    Det må være, fordi jeg har købt alle de flotteste ting og sager 

  • Lækkerqq 06-11-2017 07:39

    Jeg har nærmest intet salg og det har jeg ikke haft længe. Har valgt at stoppe min vip, selvom jeg har været her mange år. 

    Men jeg synes det gået ned af bakke over flere år.

  • Pontus 06-11-2017 08:03

    Desværre oplever jeg det samme. Måske er min målgruppe ikke her? Jeg har også været med i mange år og har skam overvejet at stoppe. Tror meget salg foregår på fb, men som sagt, så kan det også skyldes ens egne annoncer, målgruppen, priserne eller aktualiteten?

  • *inky* 06-11-2017 11:57

    Det samme her. Har absolut intet salg men der er jo heller ingen aktive brugere på og her på siderne sker der intet.
    Tror nu heller ikke TS selv gør noget for at fremme aktiviteten. Man ser jo aldrig reklamer eller lignende for TS, hvorimod de andre salgsider reklamerer rund omkring.
    (og det er da ikke fordi de ikke selv tjener på reklamer for dem er der da rigeligt af herinde)
    Måske TS lige vil komme ind over debatten med en melding, hvad de tænker omkring den dalende aktivitet overalt herinde??
    Vi som brugere kan jo ikke gøre ret meget ved det...
    kh inge

  • Montymax 06-11-2017 12:11

    Det sker ikke en snus her på mine annoncer. Kun nogle der spørger om at eller andet og så ikke melder tilbage.
    Jeg tænker sommetider om genbrugsånden bare er ved at være pass’e. På DBA syntes jeg det er det sammen ihvertfald for mig og ligeså på Tradono.

  • Angelik 06-11-2017 12:18

    Same her, ingen salg i lang tid, og der gælder også Tradono og DBA.
    Om at alle er flygtet til loppemarkeder og lagersalg?

    Eller om der er blevet så billigt i butikker at der ikke kan betale sig at købe second hand mere?

    Eller om der er alle de second hand butikker der har taget salget?

    Der har godt nok været meget dødt i lang tid.

    Oplever heller ikke om der er noget salg på FB bare masse annoncer hvor man drukner i alle de varer....

    God dag!

  • Bamseline 06-11-2017 12:48

    Det er meget op og ned for mig.
    Der kan være stille perioder - ofte i længere tid hvor jeg f.eks. kun sælger en enkelt eller to ting på en 2-3 uger.
    Og så kan der pludselig komme en uge hvor jeg sælger noget så godt som hver dag eller sågar dage hvor jeg sælger flere ting på en dag (det er dog sjældent!)

    Det handler - efter min mening - en del om hvilke typer varer man har på TS (altså kvalitet og stand - skrammel kan fås alle vegne!) samt at man er grundig i sin varebeskrivelse og oplyser relevante ting (f.eks. mål og materiale på tøj).

    Og min er faring er så at det betaler sig at være VIP.
    Det kan godt være der er stille perioder også som VIP, men de ganske få gange jeg meget kortvarigt ikke var VIP (f.eks. da jeg var på en længere ferie i forlængelse af julen for et par år siden), der solgte jeg absolut INGENTING.
    Så skyndte mig at købe VIP igen og solgte to ting indenfor den første dag!

    OG så prøver jeg lige at vende den om:

    Der er SÅ mange der klager over dårligt salg, MEN KØBER VI/I SELV NOGET?

    For at der skal være flow herinde så kræver det jo også at der er nogle der vil købe og mange af dem der råber højest om manglende SALG ja, det er nogle af dem er ALDRIG (eller så godt som aldrig) selv KØBER herinde....

    Og hvorfor pokker skulle andre gide at købe vores varer, hvis vi ikke gider at købe deres????

    Bamseline

  • -trunde- 06-11-2017 13:17


    Bamseline

    Vil med glæde købe noget, men ved ikke hvad der sker når en sælger måler...har så meget tøj købt herinde....men målt forkert....så det enten er for småt eller for stort.....jeg mener ca 7 cm er da meget at måle forkert.....

    Har også købt ting jeg er glad for....men for det meste er det målt forkert....

  • Bamseline 06-11-2017 13:21

    Øv da, Trunde, med de mange forkerte mål . Det synes jeg (heldigvis) ikke jeg er stødt på så tit, men det er da bare ikke i orden.

    Bamseline

  • Angelik 06-11-2017 14:55

    Vil også gerne købe men når priser er næsten de samme som i butikker så vil jeg helst køber i butikken, desværre.

    Kigger også på lidt dyre ting så der ikke hver dag man har råd til at købe dem. Synes generelt at priser, på i hvert fald mærkevarer er ret høje, specielt i forholdt til at der næsten aldrig findes kvittering på varen og "aldrig brugt" viser sig til at være "godt men brugt" når man kigge på varen på de fremsendte billeder. Så står man ligesom af....

    Jeg tror ikke at genbrugs trenden er overstået men når man kan købe ting på loppemarked,  i genbrugsbutik eller på lagesalg til prisen som er meget mindre i forhold til TS, DBA, TRADONO og masse andre sites så gider man ikke rigtig bruge tid og penge på det.

    VH

  • -trunde- 06-11-2017 14:58

    Bamseline

    Nej det synes jeg heller ikke, skriver en" privat besked.".. til sælger for at fortælle de mål er

    forkerte, her høre jeg tit denne ....jamen sådan målte det da jeg trak i stoffet....det er bestemt

    ikke en måde at måle på....man må aldrig trække i stoffet når der måles.....har  selv haft

    butik i mange år....kender da lidt til hvordan man måler

    Jeg mangler Jeans, men har købt nok 6 par som var målt forkert, spørger altid om lårmål

    da jeg har slidgigt i mine ben.....så nogle dage hæver de meget ved knæet....men her er

    der tit ca 3 cm målt forkert.....så nu er det slut med af købe Jeans herinde.


    Redigeret 06-11-2017 14:59

  • Sonne55 06-11-2017 15:41

    På mine annoncer er der altid skrevet mål og materiale, så det kan ikke være årsagen. Med hensyn til prisen tager jeg som regel ca 1/4 -1/3 af købsprisen for nye eller næsten nye ting. Og sådan gjorde jeg også, da mit salg var godt.
    Så jeg kan ikke finde en årsag i hverken manglende oplysninger eller i prisen.

    Derimod undrer jeg mig over, at jeg for et år siden kunne se, at der var mellem 6000-7000 brugere på TS på f.eks en søndag aften. I aftes var der max 2400 brugere på nettet. Jeg forstår ikke hvad der sker ? Hvor er folk henne ?

    Måske TS kunne hjælpe lidt med at fortælle om situationen lige nu, og også om deres tanker for fremtiden ?

    Hvordan får vi TS på banen med nogle svar ?

  • Sakine 06-11-2017 16:00

    Jeg er meget enig i, at salget på Trendsales ikke er det samme som det har været. For nogle år siden fik jeg solgt næsten alt hvad jeg havde, nu sælger jeg 1 ting hver 2. måned :s Til trods for at alle mine varer næsten er helt nye og priserne er presset helt ned til 50 kr.

    Jeg tror ikke folk er så interesserede i genbrugsvarer som tidligere. Og samtidig tror jeg også at Facebook har overtaget salget lidt.

  • -trunde- 06-11-2017 16:06


    Sakine

    Har kun brugt Facebook få gange.....jeg har ikke noget salg derinde......hurtigt er annoncerne

    jo langt nede...så ingen ser dem...men vil gi`dit ret i her er meget stille....

  • Montymax 06-11-2017 16:28

    Argh - jeg glemte facebook men der har jeg også prøvet og der drunker annoncerne da helt mellem hinanden.
    Jeg får jo så besked når der kommer nye annoncer på og det går så hurtigt at de ikke er til at finde igen - så mange kommer der på der.
    Netop  Bamseline så har du ret i det med gider vi selv at købe og her er svaret Nej. Jeg har ikke købt meget længe og det er ikke kun på ts men også de andre steder. På Tradono har jeg aldrig købte og på dba er det flere år siden.
    Jeg har tit fulgt en annonce her på Trendsale men så er de sælgere dælme for sløve til at jeg gider. De er så længe om at komme med en tilbage melding om en handel og det er somom de venter der kommer andre interesserede.

  • Fif2000 06-11-2017 16:32

    TS har iværksat en kampagne, som hedder #Rydudfordringen, for at tiltrække flere sælgere, men hvis køberne ikke er der....så kan det være lige meget.

  • Unnabandunna 06-11-2017 17:42

    Fif2000 Hvad betyder det med Rydudfordringen?

  • Snullermusfyn 06-11-2017 19:38

    Jeg køber meget lidt efterhånden. Tidligere købte jeg meget børnetøj, men der er for lidt godt brugt børnetøj i min søns aldersgruppe. Ellers er det nye ting, hvor prisen er så høj at man lige så godt kan købe i butik.
    Der ud over synes jeg der er alt for mange brugere, der ikke validerer sig, og det gør min lyst til at købe meget lille. Jeg har lige siddet og kigget på sneakers til mig selv. Fandt 2-3 par, men ingen validering og krav om Handel via Mobilepay giver ingen handel med mig desværre. Det synes jeg er for usikkert.

  • Montymax 06-11-2017 20:21

    Unnabandulla - nu jeg ser det så har jeg også fået en mail der hed noget med “ rydudopfordringen “ og det må jo være at vi skal rydde ud/ op og sælge på Trendsale.
    Du har garanteret også fået sådan en mail.

  • Unnabandunna 06-11-2017 21:40

    Ja du har ret - jeg havde glemt det Montymidi

  • Fif2000 06-11-2017 22:04

    Her er lidt om rydudfordringen:

    http://blog.trendsales.dk/blog/2017/10/31/sig-farvel-til-fejlkoeb-med-rydudfordringen/

  • Venus ll 06-11-2017 22:58

    Jeg er virkelig rystet - det er første gang, jeg har købt VIP, hvor jeg INTET har solgt! Til gengæld har jeg solgt to ting via DBA den sidste 1,5 uge, men som sagt nul aktivitet herinde med undtagelse af en, der bød 200 kr. for en næsten ny Karen Millen-kjole me den nypris på 1200 kr. ....

    Jeg tror ikke, at Trendsales kan nå at redde den tendens, der er ved at udvikle sig. Til gengæld kommer det også bag på mig, at DBA har vist sig mere effektivt. Måske fordi det er gratis at oprette annoncer, og man kan have flere billeder på?

    Desuden: Jeps, jeg køber stadig herinde - har lige købt to Goya-kjoler og en læderjakke (sidstnævnte rørende billigt - pris sat af sælger!). Det er første gang i mange år, mit antal køb har oversteget mit antal salg herinde.

    Redigeret 06-11-2017 23:00

  • Brianna 07-11-2017 07:57

    Der sker heller ikke meget hos mig

    Jeg har været på jagt efter et par ekstra vinterstøvler til sønne og faldt forleden over en annonce hvor sælger forlangte 500 kr pp for et par brugte støvler der koster 700-800 kr fra ny! Behøver jeg sige jeg købte et par i en webshop i stedet til 600 kr?

    Ellers oplever jeg sælgere der er længe om at vende tilbage, har en handel i gang andetsteds og holder mig hen i ugevis(!!!), ikke vil oplyse en pris osv... SÅ SLØVT! De sidste 14 dage har jeg haft 11 handler som køber, så jeg sys nu ellers jeg forsøger at holde Trendsales i gang 

    Som sælger er det til gengæld noget sløvt Jeg tror jeg lader mit VIP udløbe til foråret - ingen aktivitet kombineret med larmende stilhed om alle de forbedringer der skulle komme for os VIPs... Så slapt! Når hverken ejere eller ledelse hos Trendsales ej længere tror på det nok til at yde en indsats, tja - så gør jeg heller ikke!

  • Bamseline 07-11-2017 08:20

    Er meget enig i at der er mange sælgere der er ALT for sløve til at vende tilbage på deres egne annoncer (hvorfor mon man opretter annoncer her på TS hvis man alligevel ikke gider vende tilbage?)
    Det kunne jo også være en grund til manglende salg.....

    Har i denne uge været udsat for:
    1) en sælger der vendte tilbage med svaret på et mål der BURDE have været på annoncen fra start: "jeg kan ikke finde mit målebånd, men den går mig til knæene..." øh ja - og hvad kan jeg så bruge det til...?

    2) en sælger der - trods lovede mål på en dyr taske - endnu ikke er vendt tilbage med hverken mål eller billeder..... på anden uge!!

    Så NOGLE GANGE kan jeg godt forstå at der er sælgere der ikke sælger noget!

    Som sælger oplever jeg desværre i stigende grad "købere" der enten kommer med vilde underbud (som den du nævner Venus ll) eller den der irriterer mig allermest: spørger om info der ALLEREDE STÅR PÅ ANNONCEN f.eks. mål eller pris
    (nogle gange er det fra brugere der er på via App'en og ikke (gider?) trykker "vis hele beskrivelsen", men ikke altid...

    Og så er der heldigvis flest af de rigtig gode brugere man har gode handler og god kommunikation med 

    Redigeret 07-11-2017 08:21

  • Brianna 07-11-2017 08:37

    Åh ja, skambud Det er ikke længe siden jeg fik et bud på 150 inkl for en spritny vare med nypris på 800 kr - og nej, det er ikke en vare der er totalt outdated! Folk må meget gerne byde på mine annoncer, men det kunne være rart om man undlader at byde 1/4 af hvad man selv tager for sine brugte varer 

    Men ja, der er heldigvis LANGT flest søde og seriøse købere og sælgere Og jeg gør stadig gode handler som køber og kommer af med tøj og ting vi ikke længere bruger (om end der er noget længe mellem handlerne - i hvert fald som sælger 

  • Loui81 07-11-2017 09:51

    Mit salg går nogenlunde - ikke som det gjorde for et par år tilbage, men jeg sælger noget minimum hver anden dag og nogle dage går det rigtig godt, hvor jeg må afsted med næsten favnfuld pakker - Men synes sagtens, jeg kan mærke forskel på først og sidst i måneden.. handlerne går hurtigere igennem, når mønterne ikke skal vendes og drejes 

    Jeg sælger også på Dba og sælger vist nogenlunde ligemeget på hver site - Betaler for VIP begge steder, ved ikke, om det har noget at sige. Og så gør jeg meget ud af at beskrive mine varer med mål og nødvendige oplysninger fra start, så man ikke mister en interesseret køber, mens denne skal vente på mål eller andet info..

    Elsker TS, selvom der er meget, man savner fra "det gamle" TS 

  • Venus ll 07-11-2017 10:18

    Jeg synes i øvrigt også, at der er kommet mange flere annoncer, hvor der KUN er modelbillede, og der nærmest er lidt modstand fra sælger, når man beder om at se et af den vare, de rent faktisk sælger. Altså, hallo! Hvis ikke varen er spritny og uudpakket af originalemballage, så er det altså ikke den vare på modelbilledet, man byder på... Det er åbenbart meget svært at forstå for nogle.

  • *inky* 07-11-2017 11:09

    Jeg tror måske også at når der er opgangstider økonomisk i samfundet, så er genbrug ikke så attraktivt som når der lavvande i kassen
    kh inge

  • -trunde- 07-11-2017 12:01


    Venus ll

    Helt enig med dig om annoncer, hvor der kun er modelbillede, forstår ikke hvorfor der

    ikke bliver sat et billede på...med den rigtige vare....

    Så  gerne  alle skulle være valideret....

    Redigeret 07-11-2017 12:02

  • Hermank 07-11-2017 15:35

    der sker næsten intet herinde. jeg køber selv meget lidt herinde da jeg tit synes priserne er for høje. men tror også priserne er høje fordi folk skal betale gebyr.

    og hvad angår underbydning. så har jeg også kommet til at underbyde en gang. der stod ikke nypris og var ikke klar over varen kostede så meget af nyt.
    når sælger ved nypris så skriv det da istedet, så man undgår som køber at fremstå som en idiot.

  • Sonne55 08-11-2017 00:06

    TRENDSALES !!! Kunne I ikke komme på banen i denne debat ???

    Hvad er jeres bud på situationen ?

    Hvornår kommer alle de gode tiltag vi blev lovet ?

  • *inky* 08-11-2017 14:51

    hm ja det er nok ikke kun salget, der er gået helt i stå  siden TS ikke blander sig
    kh inge

  • Hermank 08-11-2017 14:57

    simpelthen for dårligt de ikke melder noget ud. synes det er at gøre grin med os brugere.

  • Montymax 08-11-2017 17:49

    Jeg er lige tilmeldt VIP igen for en månede. Uden  VIP er det helt håbløst, så derfor.
    Nu giver jeg det chancen igen og så efter den her månede, se jeg hvad der har givet flest handler som jeg så forsætter med. Lige nu har jeg både Trendsale abonnent -dba plus og Tradono, som alle koster noget og også tid.
    Så ser vi efter hvad der giver mindst handler og det size bliver ikke fornyet.
    I sidste månede må jeg nok sige at Trendsale førte i handler men ikke i kroner og øre. Da var det dba som gav det største beløb.
    Tradono er lidt træls og er jo lidt baseret på afhentning af varen og det er jeg ikke så vild med. Indtil videre er jeg sluppet med en enkelt eller to afhentning.
    Jeg giver jer ret i at det kunne være dejligt med noget tilbagemelding fra Trendsale om hvad de har tænkt på. For noget har de da tænkt på - deres jobs afhænger jo af os.

  • Walina2015 09-11-2017 21:04

    Jeg har været sælgende i 2 år og mine salg fordeler sig på
    TS ca 40 salg
    DBA ca 100 salg
    Facebook ca 100 salg
    Etsy ca 250 salg

    Jeg kan tydeligt mærke de forskellige målgrupper på de forskellige sites, så måske er udbudet for kunderne på TS bare ikke det rigtige. Jeg sælger næsten kun nye ting og sager, og jeg tror kunderne på TS forventer second hand.

  • Montymax 10-11-2017 09:46

    Det var en flot opstilling du har lavet der og det kunne jeg faktisk godt tænke mig at gøre også men det bliver over kortere tid.
    Jeg er dog sikker på at Trendsale vandt for mig. Jeg har aldrig solgt noget på facebook men har også kun haft få ting på og de blev kun liket.

  • Walina2015 10-11-2017 10:39

    Salg er meget afhængig af hvordan jeg promoter udenfor det pågældende site.

    Jeg tror, jeg skal til at promote lidt mere for TS Det har jeg været bedre til, på de andre sites.

    Efter min mening er det os som sælgere, der bør trække kunder til TS. Hvis man ikke kan finde eget produkt ved søgning på TS, er man nød til at promote udenfor TS, for at trække kunder til.

    Men der kommer nok gang i den igen her ved juletid

  • *inky* 10-11-2017 10:59

    walina - ny synes jeg ikke at det er mig som kunde, der skal reklamere for TS. Det må da være TS, der skal reklamere for deres side. Eftersom det er dem, der skal leve af det...
    Ved ikke hvad TS mener, da de åbenbart ikke gider ulejlige sig med at deltage i debatten her, dårlig stil 
    og hvorfor tror du der kommer gang i den ved juletid. Personligt ville jeg jo aldrig købe gaver på TS, da folk så ikke kan bytte hvis det ikke lige passer eller lignende
    kh inge

  • Montymax 10-11-2017 11:02

    Ja - det har du helt ret i og jeg har da også opdaget at det hjælper at skifte billederne ud med andre og ikke bare genoprette hele tiden.
    Der skal tid til at passe flere size med gode annoncer og det er jo det der OGSÅ skal til.

  • Walina2015 10-11-2017 11:14

    @Inky
    Jeg føler mig ikke som en kunde, men som en sælger, og jeg har selv ansvaret for, at føre kunderne til min side. TS leverer bare systemet, så det gør det lettere for mig. Alt afhængig af, hvor meget jeg promoter, får jeg flere salg, og jeg har ikke været så god til det på TS.
    Mht til at bytte - så er der fuld returret hos mig, så jeg har ingen problemer ved juletid - tvært imod

    @Montymax
    Ja det med billede skift - det er også en god ide - åh gid man havde mere tid

  • Sonne55 10-11-2017 15:55

    Walina2015.
    Hvad mener du med at promote, og hvor/hvordan gør du det ?

    "Etsy" har jeg aldrig hørt om. Jeg har netop googlet det, og det ser ud som om alting er på engelsk? Skal man oversætte sine annoncer til engelsk eller er der en dansk afdeling af Etsy?  Hvordan fungerer Etsy?

  • Walina2015 10-11-2017 21:01

    @Sonne
    Jeg reklamerer på facebook, instagram, (og er ikke kommet igang på pinterest og tweets) med link hertil TS på en af mine annoncer. Når jeg har tid til at gøre det, får jeg mange, der kigger på annoncen.

    Etsy er et worlwide salgssted og det er på engelsk. Virkelig sjovt, når mine varer ryger til Singapore, Canada, Ukraine men mest USA. Kunderne er utrolig varme, og giver virkelig gode reviews, som nok er dem, jeg lever højt på. Jo mere man promoter og får kunder til Etsy, des højere oppe på ranglisten ligger produkterne i søgefunktionen, så her bruger jeg mange kræfter på at pomote. Efter 2 år på etsy ligger alle mine annoncer inden for de første 10 søgeresultater, så jeg bliver lidt mere eksponeret der end på TS.

  • Sonne55 10-11-2017 22:39

    Walina2015
    Tak for din respons. Det giver måske nye muligheder, som var værd at chekke af. Men du må bruge MEGET tid når alt til Etsy skal skrives på engelsk.
    Men jeg er vist ganske uvidende om de mange salgs-muligheder der ligger ude i den store verden. Mange tak for at dele nogle af dine erfaringer.

  • Walina2015 11-11-2017 08:02

    @Sonne
    Ja det tager lidt længere tid på engelsk, men da jeg har mange af de samme ting bruger jeg ofte copy paste, så det er kun et stort arbejde at lave den første. Man kan også kigge lidt på lignende annoncer, og kopiere det rigtige engelsk i stedet for vores skole engelsk

  • Montymax 11-11-2017 09:48

    Walina2015. Det lyder rigtigt spændende og en god forklaring du laver til os -tak for det men er portoen ikke dyr til de lande du nævner og også noget med en masse papir udfylding. Jeg har et par gange sendt til USA og det var et krydsen af - syntes jeg men det bliver jo også en vane.

  • Walina2015 11-11-2017 14:50

    Selv tak Montymax
    Faktisk er det billigere at sende til USA 25 kr (A-post) som til DK 27 kr (A-post) med post nord - så det er da tankevækkende

    Det ekstra arbejde, der skal til, er et blåt klistermærke med A-prioritaire samt et toldseddels-klistermærke, hvor der med håndskrift beskrives hvad der er i, hvilken værdi det har og hvilken vægt, samt en dato og underskrift - Så jeg synes det er lige så nemt

  • Sonne55 12-11-2017 16:50

    Bamseline
    Er du ikke moderator her på TS ? Kan du fortælle os hvordan man får TS til gå ind i denne debat ?  ?
    Det ville være så dejligt hvis de ville blande sig i denne debat.

  • -trunde- 12-11-2017 17:01



    Sonne55

    Jeg har skrevet til Support om denne debat.....håber snart de kommer på banen..


    Vh/ Kirsten

  • Bamseline 12-11-2017 17:27

    Jo, jeg er moderator her på TS, men kan se at Trunde har kontaktet Support, så de er gjort opmærksomme på denne debat, så det kunne jo være at de har lyst til at komme på banen med en kommentar her efter weekenden.

    Bamseline

  • -trunde- 12-11-2017 17:42


    Bamseline

    Ja har skrevet til dem for et par dage siden.....

     

    Redigeret 12-11-2017 18:35

  • Kylle1 12-11-2017 19:49

    Hej

    Hvor kan I se, hvor mange der er online på TS lige nu. - Jeg synes, det forsvandt for længe længe siden??

    Kylle

  • -trunde- 12-11-2017 20:14


    Kylle

    Lige under debat står det... online brugere lige nu.....554...

  • Kylle1 12-11-2017 21:27

    Tak, Trunde. - Før stod det helt oppe for oven på forsiden med store tal - nu skal man så selv finde det. Fint nok - men det var godt nok ikke mange en søndag aften. Trist

  • -trunde- 12-11-2017 22:38


    Kylle1

    Nej det er bestemt ikke mange.....kan da huske for år tilbage... var der 5-6000 en søndag

    aften.....

  • Montymax 12-11-2017 23:47

    Walina2015. Utroligt det ikke koster mere og som du skriver det så lyder det heller ikke så galt med udfyldinger af papirer.
    Lad os håbe at Trendsale kommer med nogen ord med på vejen her. Ellers er det som de ikke ved deres levende råd om fremtiden.

  • *inky* 13-11-2017 08:49

    tror de har flyttet antallet fra forsiden, da det jo ikke lyder så flot når man samtidig stolt annoncerer at der er 1 million brugere på siden.... gad vide hvor mange af dem der stadig er i live.....  
    kh inge
    ps og synes stadig det er mega dårlig stil at TS ikke i det mindste lige smider en besked i debatten, at de er ligeglade, så ved vi da det

  • Kylle1 13-11-2017 10:56

    Det er jo altid trist for en "arbejdsgiver" at fortælle, at firmaet ikke går godt, og TS gør garanteret, hvad de kan. Tænk på alt det vi har solgt i årenes løb (jeg siden 2005) for et billigt og nemt medlemskab. Det havde jeg da aldrig kunnet uden TS. Nu er tiderne så skiftet - jeg tror meget pga af alle de udsendelser i TV om, hvad man gør med sine gamle ting, alle de genbrugsbutikker, der er i den mindste by og sidst "hyldesalget", hvor man bare sætter sine ting hen og kan sælge anonymt (dog til en meget dyrere "afgift").

    Der er intet, der varer evigt. Desværre

  • -trunde- 13-11-2017 12:07


    Kylle1

    Ja det er meget trist.....er også glad for at sælge mine og familiens ting herinde....så håber

    der kommer gang i Trendsales igen.....

  • Montymax 13-11-2017 12:13

    Det er rigtigt trist og jeg håber der kommer gang i Trendsale igen. Jeg har vist også været med fra starten - ikke meget galt tror jeg og hvor har jeg solgt meget i årenes løb.
    Inden da var det QXL som gik helt forrygende dengang men af en eller anden grund kom der også dårlige tider for det.
    Jeg tænker mon ikke det var Trendsale der kom på banen der og overtog mere og mere af salget derfra.
    Jeg har været med siden 2006 så det er ikke helt fra start, ser jeg nu.

    Redigeret 13-11-2017 12:16

  • Bamseline 13-11-2017 12:49

    Jeg er så en af dem der har været med omtrent siden start (2003) og >suk< jeg savner også "de gode gamle dage".

    Der var det ikke usædvanligt, at når man sad og oprettede en stak annoncer, så begyndte samtidig de første besvarelser at tikke ind....
    Har en enkelt gang oplevet at der nærmest kom "bud krig" på en af mine annoncer (et par Mulberry solbriller)!

    Det er desværre ved at være længe siden at det var sådan 

    Jeg husker også dengang der var rigtig gang i den herinde på Mag (også det er længe siden ) - da glædede man sig til at komme hjem fra arbejde og se hvad der nu var kommet af besvarelser på ens annoncer SAMT hvad der var sket på de forskellige debatter.
    Hold da op hvor kunne bølgerne gå højt og hold da op hvor var det morsomt det meste af tiden

    Bamseline

    Redigeret 13-11-2017 12:50

  • Hermank 14-11-2017 13:35

    -trunde- har du hørt noget fra ts support?
    synes da det er lidt spændene lige og høre deres mening.
    mvh mona

  • Montymax 14-11-2017 15:25

    De har sikkert andet og vigtigere at tage sig til nu de slår sig sammen med Tradono.
    Det ville ellers være fint de lige smed lidt her.

  • Hermank 14-11-2017 15:28

    øh er ikke helt med. hvad mener du med de slår sig sammen med tradono?

  • Hermank 14-11-2017 15:30

    sorry. den nyhed havde jeg ikke set. har læst artiklen nu.

  • -trunde- 14-11-2017 15:40

    Hermark

    http://finans.dk/erhverv/ECE10028153/trendsales-fusioner-med-tradono/?ctxref=forside

  • Hermank 14-11-2017 15:41

    tak har læst den nu.

  • -trunde- 14-11-2017 15:47

    Hermark

    Det var også en nyhed for mig.....har først set det nu.....

  • Montymax 14-11-2017 15:56

    Jeg så det først lige inden jeg skrev det og var noget overrasket, må jeg sige.
    Jeg har ikke læst artiklen men gør det nu. Jeg fik mail fra Tradono og så det jo der.

  • Hermank 14-11-2017 16:07

    jeg har ingen mail fået. synes måske det havde været pænt af dem at sende en mail ud eller offenliggjort det herinde. istedetfor. de må have kunne se der er blevet diskuteret en del i de forskellige tråde. var da mildt sagt noget overrasket over den udmelding der er kommet.

  • -trunde- 14-11-2017 16:18



    Jeg har så heller ingen mail fået.......det havde nu været dejligt--- med lidt besked om hvad der foregår....herinde.

  • Montymax 14-11-2017 16:51

    I har sikkert fået fra Trendsale nu - det har jeg og den er præcis som den fra Tradono. 

  • Hermank 14-11-2017 17:26

    yep nu fik jeg hvertfald en mail fra ts.
    umildbart ser det ud til de stadig vil køre som to forskellige sider.

  • Sonne55 14-11-2017 18:17

    Hvor er det bare træls, at TS er så ligeglade. Og vi efterspørger endda at de kommenterer situationen. Trist, trist !!!

  • Hermank 14-11-2017 18:40

    Helt enig
    Har ikke tænkt mig at købe VIP for synes simpelthen det er en luset måde de behandler deres brugere på
    Vi skal endda læse om fusionen på nettet før de melder det ud til deres brugere hvad det er der foregår. Det synes jeg er for dårligt
    Og da du lavede denne tråd havde de da mulighed for at svare på vores spørgsmål
    Men total ligeglade

    Redigeret 14-11-2017 18:40

  • Kylle1 14-11-2017 19:16

    De skal jo lige have tid til at finde deres egne ben, og det er jo først fra i dag. - Og der er ingen ændringer for vi brugere overhovedet foreløbig. Men tænk hvor mange de skal sende til. De er måske først nået til enighed i går om betingelserne ...

    Jeg glemte at skrive i går, at en væsentlig grund til, at det måske (jeg ved det ikke) går så dårligt er, at vi brugere i den grad er begyndt at handle via mobile pay. De går glip af en masse penge, og mange handler bare gratis og har denne platform - uden at være VIP etc. Jeg tror, det har kostet dem kassen, da mobile pay blev opfundet.

    Hvis man f.eks. har et par hylder et sted i en genbrugsbutik koster det 149 kr. for to uger PLUS 15% af salget - det er da helt andre priser, og man skal godt nok sælge fint for at få et lille overskud. Så vi har altså haft det godt i mange år!

  • Bamseblå 20-11-2017 22:02

    Trendsales er en forretning, pengene skal tjenes på en eller anden måde, og jeg er enig med Kylle1 i at MobilePay må koste Trendsales dyrt.
    Da jeg ikke lige kan se hvordan man kan forhindre folk i at bruge MobilePay, foreslår jeg at man lægger gebyr på annoncerne første gang de oprettes, fx 2 kr. pr. annonce.

    Det ville måske mindske antallet af brugere, men de seriøse ville blive. Tror jeg.

    Og det ville måske reducere antallet af de brugere som frisk og frejdigt skriver i deres annoncer at "jeg synes TS-gebyr er spild af penge" 

    Redigeret 20-11-2017 22:03

  • Bamseblå 20-11-2017 22:13

    Ved samme lejlighed kunne TS så passende nedsætte handelsgebyret fra fem til to procent, - det er jeg ret sikker på ville være en god forretning. Også for TS ...

  • *inky* 21-11-2017 08:17

    bamseblå - hvis jeg som vip bruger skulle betale yderligere 2kr hver gang jeg oprettede en annonce, så stoppede jeg. Det er jo at betale 2 gange. Jeg tilbyder altid ts-handel, da jeg selv helst vil købe via det. Men hvis en køber beder om mobilpay siger jeg ja. Men det er faktisk altid køberen, der beder om mobilpay hos mig.
    For jeg synes ikke tsgebyr er spild af penge 
    kh inge

  • Brianna 21-11-2017 08:24

    Jeg oplever som Inky også at købere ønsker at betale med mobilepay. Jeg køber kun via TShandel, og sys faktisk det som sælger er nemmere at sælge via TShandel, for så tager det kun 2 sekunder at købe en pakkelabel 
    Jeg betalte gerne de 3% i gebyr, men de 5% er for højt! Jeg betaler for at være VIP, hvis jeg også skal betale for at oprette annoncer så lukker jeg min bruger - der må trods alt være mening med galskaben 

    For 3 dage siden smed jeg godt 20 annoncer på DBA, og har allerede solgt 3 ting! I samme tidsrum har jeg solgt 0 herinde. Jeg har aldrig forsøgt mig på DBA før, så nu får det sgi en chance 

  • Montymax 21-11-2017 09:05

    Jeg kan bestemt heller ikke se rimeligheden i at skulle betale 2 kr pr. genoprettelse.
    Jeg tror at mobilpay er så populært fordi det er nemt og nogle tror det er så svært at skulle sætte penge ind på Trendsale.
    Dem der lige straks beder om en ts er garenteret dem der altid har lidt stående ved evt. salg og så skal de bare bruges.

  • Brilleabe1 26-11-2017 10:35

    238 brugere online....ikke så mærkeligt der ikke sker noget. Gad vide hvor den påståede en mio brugere er henne ?

Skriv på debatten

Sonne55 sælger


log debate