Sengetøj - hvilket stof, hvis man ikke vil have det for varmt?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 342
  • Lovefashion1996 08-11-2017 17:14

    Hvis man godt kan lide sengetøj der er glat og køligt, hvad skal man så vælge af stof?

    Jeg har lige nu noget sengetøj i 100% bomuld, og jeg synes simpelthen at stoffet er for varmt/irriterende. Sommetider tager jeg betrækket af, fordi jeg synes det er meget mere behageligt at ligge uden

  • Unnabandunna 08-11-2017 17:50

    Silke - det virker temperaturregulerende, og måske en tyndere dyne.

  • Lovefashion1996 08-11-2017 21:23

    Men er silke ikke enormt dyrt?

  • Unnabandunna 08-11-2017 23:06

    Jeg fandt 3 steder på nettet, som var til at betale og 1, der var dyrt, men som havde det i mange farver
    Jeg valgte hvidt fra Silkeland med pudebetræk sæt, og det har jeg ikke fortrudt Det er skønt at ligge med og har en vævning, som gør, at man ikke karter rundt i det
    Jeg ville dog aldrig købe silkelagen; det tror jeg ikke bliver liggende

  • Unnabandunna 08-11-2017 23:15

    Min søn har også en over-madrassen-silke-"rullemadras", jeg kan ikke huske hvad sådan en hedder, med elastik til at fæstne med ned om madrashjørnerne; den fandt jeg på et af de andre to steder til ca. 700,-kr.
    Jeg kan ikke huske den anden pris, men det blev købt på tilbud, så hold øje med det et par gange om året
    I øvrigt har dynelarsen ofte silkedyne på tilbud; den med lange fibre er bedst, men dyrere end den med korte fibre 

  • Unnabandunna 08-11-2017 23:20

    Og PS Jeg ville aldrig købe satin sengetøj det skøjter virkelig rundt
    Havde sådan en natkjole engang - den røg hurtigt ud.

  • Mihaik 09-11-2017 19:21

    Hvis du har det for varmt hjælper det ikke at skifte sengetøj. Så er det selve dynen der er galt med. Mht betræk så er enten rigtig silke eller egyptisk bomuld er populært fordi det er glat/blødt. Og det med lange fibre er også aktuelt for bomuld.

  • Aznbro 11-11-2017 13:25

    Har du overvejet sengetøj af bambus? Du kan prøve at google det.

Skriv på debatten


log debate