SRP hjælp hhx

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 459
  • Rikkenik 15-11-2017 20:30

    Jeg s

    Redigeret 18-11-2017 20:43

  • Unnabandunna 16-11-2017 03:45

    Miljø, politik, økonomi, forskning?

  • Rikkenik 16-11-2017 06:39

    Hvordan ville du så koble fagene sammen?
    Har selv været inde på politisk markedsføring, men her ville det vær svært at koble analysedelene i afsætning på.

  • Unnabandunna 16-11-2017 11:11

    Uha det ligger uden for mit kompetenceområde; jeg har ingen erfaring med det.

  • Angelik 16-11-2017 18:01

    Politisk markedsføring - hvordan positionerer de moderne politiker sig, deres strategier, spindoktors, brug af sociale medier hænger meget godt sammen med samtidshistorien - den ændring i politisk markedsføring der har været siden facebook, twitter og andre online medier kom frem og blev flittig brugt som politisk redskab.

    Du kan koble den sammen som produktionsudvikling - hvad kræver det i vore dage at være en god og ikke mindst troværdigt politiker?

    Hvad kræver det af strategi og hvordan bygger man image op?
    Hvilken midler bruger man?
    Hvad er resultat?
    Se lidt på udviklings proces - hvad har det været for 5-10 år siden og hvordan der er lige nu.

    Byg den som proces - politisk markedsføring ( økonomiske del - afsætning) og historiske/politiske del (samtidshistorie) - hvad er resultat? 

    Velbekomme.

    mvh

  • Rikkenik 16-11-2017 18:45

    Lyder som en god idé, prøver at præsenterer den for mine lærer igen, det var min afsætningslære der ikke mente man kunne koble afsætning på, da der ikke ville være nok analyse deri - økonomiske del, vil du der kommer ind på strategier osv.?

  • Rikkenik 16-11-2017 18:51

    Har fået en række emner her også, som nogle måske har gode ideer til?
    - Bæredygtighed • b&o, h&m
    - Rusland
    - Mellemøsten (Muhammed-krisen)
    - Dansk landbrug • mejeri
    - h&m • klima
    - Coca cola
    - teenagere som forbrugere
    - danskernes forbrug af cigaretter

  • Angelik 16-11-2017 19:48

    Nej, på finansering.
    Markedsføring er ikke gratis - hvem og hvordan bliver den financeret?
    Partistøtten, kontingent betaling, reklame, m.m
    Dækker der udgifter? Eller kræver der yderlige midler?

    Vh

  • Rikkenik 16-11-2017 19:54

    Det lyder spændende! Men som min lærer siger, kan jeg godt se at analysedelen ville være problematisk? Det er vel mest redegørende finansiering?

  • Angelik 16-11-2017 21:01

    Vi starter lige forfra - opgaven går ud på at finde et emne og analysere den fra afsætnings perspektiv og historisk perspektiv - er vi enige om det?

    Så hvis du tager politisk markedsføring - hvordan vil du definere emnet?
    1. Økonomisk finansering i politisk markedsføring
    2. Strategisk udvikling i politisk markedsføring
    3. Historisk udvikling i politisk markedsføring

    Når du er færdig med de tre moduler kommer du frem med resume - hvordan har finansering, strategier og udvikling af sociale medier har ændret politisk markerdføring
    og hvad kan man forvente i den nærmeste fremtid.

    Vh

  • Rikkenik 17-11-2017 06:37

    Jeps vi er enige  også ville du analysere dette ud fra forskellige modeller?

    Jeg skal jo have en redegørende, analyserende og diskuterende del. Samt ville det ikke være wn god ide at the udgangspunkt i nogle bestemme partier eller?

  • Angelik 17-11-2017 08:21

    Redegørende - hvorfor har jeg taget emnet og hvad indebærer emnet
    Analyserende - økonomisk og historisk udvikling i politisk markedsføring ( her, skal du nok begrænse på konkret periode 5-10 år hvis du kan overskue så lang tid. Du kan tage kommunal valg som udgangspunkt - en gang hver 4 år og så tager du bare em enkelt  periode, eller bliver opgaven alt for stort) 
    Diskuterende -  hvordan har politisk markedsføring ændret sig i løbet af perioden? er det noget nyt der er kommet? er det noget der ikke bruges mere? Begræns dig til en parti, så kan du også overskue dens udvikling og fremgangsmåden. I øvrigt vil det være en god ide at have en interview med partiets medlemmer eller ledelsen hvis du kan få den i hus. Der vil give mere substans og troværdighed til opgaven.

    Til sidst skal du huske at komme med prognose - hvordan ser du udvikling i politisk markedsføring i de næste 2-5 år. Der vil give en ekstra point til opgaven, da du ikke kun diskuterer udvikling men prøver at lave forekast baseret på din analyse.




    Redigeret 17-11-2017 10:39

  • Rikkenik 17-11-2017 19:02

    Det lyder godt! Men hvordan ville du bringe afsætning ind i det helt præcist mht. økonomisk udvikling? Kan jeg tage nogle bestemte modeller ud fra noget viden omkring politisk markedsføring eller?

  • Angelik 18-11-2017 06:31

    Hej
    Prøv lige at tale med din lære om det.

    Mvh

Skriv på debatten


log debate