Lidt forvirret over evt køber

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1056
  • Vipsepige 19-11-2017 19:55

    Giv mig Jeres råd. Jeg har en Moncler drengejakke til salg. Hvor jeg i teksten har skrevet mp 650. Byd!
    Jeg har nu fået en henv fra en ny bruger. Oprettet i dag! Som byder 1200. Jeg skal bare lige sende et billede til ham med reg. nr i jakken, og det er sådan set også fint nok. Men tænker I lige som mig, at det er liidt underligt?

  • Blondie1 19-11-2017 21:00

    Jeg tænker at det er en som har brug for det nr til selv at sælge en jakke magen til...... Lyder jo helt sindsygt, at han byder dobbelt (næsten) så meget som din mp

  • Vipsepige 19-11-2017 21:02

    Også min tanke, da han skriver han vil have et billede hvor kun nr er på.

  • Molly-malone 19-11-2017 21:10

    Bare sørg for at have vandmærke på de billeder du sender til ham (altså dit brugernavn eller lignende der er skrevet skråt over billedet, så det står hen over nummeret). Dem kan du fx lave i paint eller andre billedredigeringsprogrammer (Snapchap kan også bruges, hvis du er bruger der ).
    Så længe nummeret stadig er synligt, men "dækket" af dit brugernavn, så kan han ikke rigtig klage over det uden at afsløre sig selv

  • Vipsepige 19-11-2017 21:12

    Okay. Det vil jeg prøve. Jeg har lige tjekket lidt ud på hans navn, og det ser sådan set reelt nok ud. Kan selvfølgelig undre mig over, at en dreng på 16 vil købe en jakke i str 146

  • Vipsepige 19-11-2017 21:28

    Så nu har jeg skrevet mit brugernavn henover, og sendt til ham. Spændt på hvad der sker

  • Blondie1 20-11-2017 06:45

    Jeg tror du skal være påpasselig med, hvor dit brugernavn evt falshes henne - for det er en helt nyoprettet bruger (oprettet 19.11.17)

    Ikke fordi jeg skal have "nej hatten" på, så er min umiddelbare tanke, at han ikke har heeeelt rent mel i posen - hvis i handler, ville jeg helt klart handle TS handel

  • Vipsepige 20-11-2017 08:35

    Klart. Jeg har skam hellef ikke tænkt at  "forære" ham den. Synes i øvrigt det er pudsigt han har oprettet sig VIP

  • *inky* 20-11-2017 08:56

    mine antenner er altså også slået ud. Hvis du googler hans navn, findes der kun en i Århus med det navn. Og det da mærkeligt at en 16årig ikke er på FB....
    Og mht vip så er det kun 1 dag.....såååå
    men hvis han betaler 1200kr via ts så skal du da bare sige ja tak
    kh inge

  • Vipsepige 20-11-2017 09:18

    Faktisk er det ikke helt grebet ud af luften. Når jeg søger på det tlf nr han opgiver, kommer der en "far" med hans ene efternavn og en "mor" med begge efternavne. Men gætter nu heller ikke på at høre mere fra ham.

  • *inky* 20-11-2017 09:33

    ja man får nogle gange lidt underlige forespørgsler..
    kh inge

  • Unnabandunna 20-11-2017 11:29

    Det kunne også være en mulighed, at han har set, at du skrev mp 800,- på en forespørgsel fra en mulig køber, der ikke havde set, at du havde skrevet mp 650,- og at han havde tænkt: "Den jakke vil jeg gerne have, så jeg byder, hvad jeg har råd til, så den anden ikke snupper den".
    Hans alder taget i betragtning og hans måske manglende erfaring med ts kan jo gøre, at han tror, at det er bedste måde at handle på, og så er det jo i øvrigt heller ikke så mærkeligt, hvis han bor hjemme, når han ikke er ældre.
    Faktisk synes jeg, at det er lidt synd for ham, hvis han har reelle hensigter, hvis du lader ham betale 1200,- når han ikke er ældre og måske ikke ved bedre, det ville jeg i hvert fald ikke selv have lyst til at gøre!
    Jeg håber i hvert fald på det bedste 

  • Vipsepige 20-11-2017 11:31

    Har selv tænkt samme tanke.

  • Unnabandunna 20-11-2017 11:36

     

  • -trunde- 20-11-2017 17:45


    Havde en 16 årig dreng der skrev sådan på en vare til 200 kr......".40 kr inkl fragt?"

    Skrev til ham hvad han havde tænkt sig ..med en porto til 49 kr + gebyr på 5 %

    Sendte mig en PB med en undskyldning om... han ikke havde tænkt på der var fragt på.....

    så han sprang fra 

    Men her er du jo ude i det modsatte (Vipsepige).....håber det går godt med den handel.

  • Vipsepige 20-11-2017 17:50

    Haha..ja så langt havde han nok ikke lige tænkt.
    Jeg ved virkelig ikke hvad fyren her har tænkt sig. Jeg har nu sagt til ham at han selvfølgelig ikke skal give mere end mp. Så ville han gerne have nogle flere billeder. Måske synes han bare det er sjovt at tage min tid   

  • Bamseline 22-11-2017 18:14

    Fik du en handel?

  • Mihaik 25-11-2017 12:20

    Måske han googlede mærke + model og din annonce dukkede op, så han oprettede sig pga det?
    Måske han vil gerne være sikker på den er ægte?
    Måske han er lille af sin alder eller lyver sig ældre, fordi han ikke er gammel nok til at oprette sig?

    Redigeret 25-11-2017 12:26

  • Vipsepige 25-11-2017 12:22

    Ja han har ikke købt den endnu. Men spurgte da godt ind til ægtheden.  Som jeg også kunne bevise.

  • Unnabandunna 25-11-2017 12:48

    Jeg har skrevet på din annonce måske det kan sætte lidt fut i tingene