Tamponer fuck hjælp!!!

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 828
  • Nikoline bache 24-11-2017 09:03

    Jeg har virkelig brug for hjælp, jeg er 15 år og har haft mens i 2 år. Har kun brugt bind, men aldrig tampon, da jeg går til gymnastik og ridning ser jeg det som en fordel med tampon.
    Min veninde bruger det også sagde det ikke gjorde ondt.
    I går prøvede jeg at bruge dem og synes det gjorde rigtig ondt jeg tog nogle dybe indhåndninger og prøvede at presse den mere ind, men kunne ikke få hølsteret længere ind... Måske jeg putter den forkert ind, ved ikke, synes det er svært at finde ud af, men vil bare have det til at lykkes... Jeg brugte tampax, måske de er for store?

  • Nikoline bache 24-11-2017 13:42

    Jeg prøvede også en af min mors... men det fungede hellere ikke, hun købere nogle små til mig

  • Momo47 24-11-2017 17:46

    Hej Nikoline. Det er rigtig mange år siden jeg skulle øve mig på at bruge Tampax, men jeg husker godt hvor bøvlet og smertefuldt det var.
    Jeg kan dog huske at det var vigtig at det ikke er tørt der hvor den skal ind, så det er først når menstrationen er startet, at du kan begynde at øve dig. Du kan smøre lidt vaseline(fedtet salve) på tampongen.
    Du kan evt. prøve med en OB i stedet for. De kan være nemmere at bruge i starten, da der ikke er indføringshylster med.
    Jeg kan godt forstå du gerne vil lære at bruge dem, for det er praktisk til gymnastik, svømning og ridning.
    Held og lykke med det.
    Mvh. Momo

  • Sommerhat4000 25-11-2017 13:03

    Min datter der i dag er 17, ville også gerne begynde med tampax da hun var 15.

    Første gang gik helt galt - den sad fast halvvejs oppe og det gjorde nas at få den hevet ud igen.....

    Jeg købte herefter tampax pearl (den gule) - den har et lidt andet indføringsrør end de "normale". Jeg gik også i matas og købte noget intim gele og vi smurte lidt på indføringsrøret.

    Det gik fuldstændig smertefrit og hun har siden den dag ingen problemer.

    Håber det lykkes for dig 

    Redigeret 25-11-2017 13:07

  • Sommerhat4000 25-11-2017 13:05

    Og husk at begynde med tampax en af de dage hvor du bløder mest 

    Redigeret 25-11-2017 13:07

  • Nikoline bache 25-11-2017 23:03

    Mange tak. Ville prøve at tage det lidt med ro, og ikke presse mig selv for meget, ville bare gerne have det lykkes. Tror jeg køber noget at putte på så det går nemmere for sig. Tusind tak for de gode råd.

Skriv på debatten


log debate