Tørre hænder

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 486
  • Changeclothes 09-02-2018 13:16

    Pga. hyppig håndvask osv har jeg fået meget tørre hænder. De gængse håndcremer hjælper ikke rigtigt (har prøvet lidt af hvert Nuxe, Dr Hauschka, Atrix, Nivea, Vaseline, m.fl.). Huden revner på håndryggen mens håndfladerne er ekstreme ru. Er der nogen der kan anbefale noget som virkelig fedter og hvor effekten holder? Helst ikke for dyrt.

    På forhånd tak.

  • Pontus 09-02-2018 16:29

    Body shop har en håndcreme, der hedder Hamp ( tror jeg )der er i hvert fald afbildet en cannabisplante på tuben. Ellers er Helosan et rigtigt godt bud. Fåes på apoteket, eller Matas

  • Changeclothes 09-02-2018 21:19

    Mange tak! Det vil jeg helt sikkert kigge på.

  • Montymax 09-02-2018 21:24

    Jeg bruger selv Locobase Fedtcreme fra Matas / Apoteket. Der er sagt god for den fra Astma - Allergi forbundet. Tuperne fåes i flere størrelser og der er en fed og en mindre fed men begge er super gode.
    Jeg kunne ikke undvære den og efter mange års arbejde med pap så er hænderne tørre.
    Kulde - vind og vejr gør dem heller ikke bedre.
    Nogle gange er der en lille prøvetupe man kan få med og det er altid dejligt. 

  • Tinta1 11-02-2018 13:15

    Jeg har  mange år brugt L´Occitanes Cremes Mains Peaux Seches med 20 % Shea smør, den synes jeg virkelig gør underværker.

    Med venlig hilsen
    Tinta

  • Changeclothes 11-02-2018 13:45

    Tak, hvor er I alle 3 bare flinke. Jeg husker at have brugt L Occitane i et par år, men synes den var lidt dyr efterhånden. Men det er en god creme. Fortsat god weekend til jer!

  • Montymax 11-02-2018 14:49

    Tak og i lige måde til dig Changeclothes og dejligt med dine tilbagemeldinger.

  • Kiwikriger 12-02-2018 21:44

    Jeg lover dig, camferine er lige sagen. Jeg er beautyblogger, og har gennem tiden fået mange lækre håndcremer, men de virker ikke så godt som camferine. Den lugter dog når den lige er kommet på, og er ikke så pæn, så den bliver pænt i sengebordet. Så camferine er den jeg går i seng med  den er også virkelig effektiv ved eksemhud, som den er udviklet til, men som den ikke må sælges som, da håndcreme er kosmetik. Husker hvor begejstret min ekskæreste blev, da han så den, han sagde han var kendt på sit gymnasium for altid have super bløde hænder, som også er pga. camferine...

    Og så koster den max 15 kr i Coops butikker!

  • Finepigen 14-02-2018 09:53

    HEMP fra Body Shop   

  • Unnabandunna 15-02-2018 12:54

    Jeg er også med på Camferine, men det SKAL være den fra Coop, ingen andre kamfercremer slår den
    Ikke for at underkende andres oplevelse, men hampecremen fra Body shop virkede ikke for mig.

  • Kylle1 18-02-2018 16:56

    Jeg synes nu, den kamfercreme fra Rema 1000 er den aller aller bedste - jeg kan ikke undvære den om vinteren, og så koster den kr. 9,95!

  • Unnabandunna 18-02-2018 21:10

    Den har jeg ikke prøvet - kun den fra Matas og den var ikke så god.

  • Johannelouise 24-02-2018 10:39

    Prøv lige med et DOVE Produkt

    Jeg havde prøvet "alt andet"
    og intet hjalp

    Brug samtidig DOVE cremesæbe

    Produkterne fås ofte på Supertilbud mange steder

    Rose serien fra BODY Shop hjælper også på "mig"
    men de er jo lidt dyrere ... -end DOVE er!

    Held & Lykke med "projektet"

    Redigeret 24-02-2018 10:40

Skriv på debatten


log debate