Gebyr pålagt køber ?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 846
  • Muddi2011 21-02-2018 18:17

    Hej

    Når jeg læser reglerne på ts så er der gratis for køber at andvebde tspay og sælger skal betale gebyr. Men er det endelig lovligt at køberne bliver pålagt gebyret ? Alle sælgere vil ikke indgår handel over trendsales hvis ikke køber betaler gebyret og jeg er ofte køber og køber via trendsales pga ddb sikkerhed jeg få hvis en skulle snyde mig. Men er det ok ? Jeg synes bemlig ikke det er ok at blive pålagt et gebyr som endelig slet ikke er pålagt mig af trendsales, synes trendsales bør gør noget for problemet.

  • Unnabandunna 21-02-2018 20:09

    Om det er lovligt eller ej ved jeg ikke, men det er ikke i overensstemmelse med ts' retningslinjer - om der så vil blive gjort noget ved det, tvivler jeg på,og hvis ts skulle vælge at gøre det, tænker jeg, at sælger da bare vil sælge sine varer des dyrere, og det vil jo være eet fedt; men hvorfor ikke holde linjerne rene i stedet for det pjat
    Jeg gider regelvis ikke handle med sælgere, der forventer, at jeg betaler gebyret, fordi det ikke er en del af konceptet, uanset at det gerne ikke er dyre ting, jeg køber; netop herfor finder jeg det ret så omsonst og et irritationsmoment at blive fordret at betale et gebyr, som ikke er mange basseører og vælger at undlade at købe noget, jeg ellers godt ville have købt
    2-3 gange har jeg valgt at købe alligevel, da jeg gerne ville have varen og var ligeglad med de ca. 3 kr., det drejede sig om.

  • Muddi2011 21-02-2018 20:25

    Ja men det er lige det, så foretrækker  jeg at sælger sætter prisen op men at prisen så er inkluderet ts gebyret istedet for at jeg bliver overrasket over at få et højere ts anmodning end den jeg lige troede jeg fik. Jeg handler ofte mærkevare på ts så ts gebyret ender i nogle høje beløb hvergang

  • Bamseline 22-02-2018 11:11

    Som Unnabanduna skriver så er det jo ikke decideret ulovligt at sælger pålægger køber TS-gebyret, men det er ikke i overensstemmelse med TS' retningslinier.
    Når dette er sagt, så forstår man måske godt at nogle sælgere gør det, i og med at det sådan set er en forsikring, der kun kommer købere til gavn (for sælger er det kun en udgift) og derfor er det måske ikke så unfair at det er køber der skal betale (?).
    Dette vil man altid kunne diskutere.

    Det er ikke korrekt at alle sælgere ikke vil indgå handler uden at køber betaler gebyr.
    Der er da mange sælgere der glad og gerne handler via TSpay UDEN at opkræve gebyr hos deres købere - herunder undertegnede
    Og dem der gør (altså opkræver gebyr) kan man vælge at gå uden om, hvis det er en principsag for en.

    Det er ikke min opfattelse at Trendsales har tanker om at gøre noget for at ændre på systemet og igen som Unnabandunna skriver, så er det jo oftest ganske få kroner det handler om (medmindre det er meget dyre ting).
    Om man så synes at det er mere etisk/korrekt at sælger putter udgiften oven i salgsprisen er jo en smagssag.

    Bamseline

    Redigeret 22-02-2018 14:36

  • Montymax 23-02-2018 16:13

    Jeg giver Hullabalulla og Bamseline ret i at da gudskelov ikke er alle sælgere der skubber sælgergebyret over på køberen og undertegnede selv som er fuldstændig ligeglad med det .........bare dejligt at få solgt noget i det hele taget.

    Jeg syntes dog at det var fair nok hvis der var et købergebyr også eller i stedet for kun det til sælger. Vi er jo mange ( eller nogen ) vipbrugere der også har betalt noget i forvejen der.

    Ved det gebyr får de så en god købergaranti i Trendsale hvis det skulle være nødvendigt.
    Jeg mener også der engang var et sådan gebyr men det blev fjernet da der manglede køberer eller i det hele taget liv på Trendsale.
    Jeg er glad for den tryghed vi har på Trendsales og jeg tænker mere over det nu end nogensinde før; da jeg for nogle måneder siden blev snydt på DBA men heldigvis fik jeg halet nogle af mine penge hjem igen.
    Da kunne jeg godt have nydt at det var her jeg havde handlet.

    Redigeret 23-02-2018 16:14

  • Unnabandunna 24-02-2018 02:26

    Ja det ville være mere fair, hvis sælger og køber betalte gebyr 50/50
    Begge parter drager jo fordel af at kunne handle et sted som ts 

  • Montymax 24-02-2018 19:02

    Helt klart Unnabandunna - vi er bare SÅ enige. 
    Jeg håber det bliver taget op nu der alligevel skal foretages justeringer hist og her.

  • Unnabandunna 24-02-2018 19:16

    Hæ hvad sker der lige for dig Missmonse, har du fået indlagt stavekontrol 

  • Montymax 24-02-2018 20:10

    Ha..Ha....den plejer ellers ikke at virke, må jeg sige. 

    Redigeret 24-02-2018 20:12

  • Wizardofoz 13-09-2018 16:58

    Ee der andre end mig der undrer sig over, sælger betaler for købers tryghed ved betaling med tspay? Jeg som sælger for jo Intet ud af det??????

  • Wizardofoz 13-09-2018 16:58

    Og det kan jo ikke fravælges på annoncen ????????

  • Wizardofoz 13-09-2018 16:58

     

Skriv på debatten


log debate