Fjernet begge storetå-negle

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 786
  • Pinklady-1 28-02-2018 13:07

    Hej

    Er der nogen herinde, der har fået fjernet en negl på storetåen?
    Jeg har lige været ved lægen, som anbefalede mig at blive henvist til sygehuset og få fjernet begge mine storetånegle af en kirurg.
    Jeg har tidligere slået dem og de vokser nu forkert ud.
    Tænker bare at det gør sindssygt ondt i lang tid efter.
    Er der nogen der har prøvet det?
    Hvor længe bløder det?
    Hvor lang tid skal man have forbindinger på?
    Kan man have sko på?
    Hvor lang tid har man smerter?
    Hvor lang tid går der inden ny negl vokser ud?

    Håber nogen kan hjælpe :)

    God dag   

    Bedste hilsner
    pinklady-1

  • Montymax 28-02-2018 13:44

    Eneste jeg lige ved og kan skrive er at min datter løber så meget og for nogle år siden havde kun ikke de rigtige løbesko på og ødelagde sin ene stortånegl. Den fald "bare" af og indenunder kom den fineste nye frem.

    Den gamle kunne hun vippe tilside og viste mig den nye........jeg spurgte om ikke det gjorde ondt og hun sagde " Nej - det mærker jeg ikke. "

    Hun er ikke sejere end alle andre og tog det med lethed.

    Så held og lykke med dig og dine negle.

  • Pinklady-1 28-02-2018 14:23

    Montymax - tusinde tak for svar 

    Godt det ikke gjorde ondt på din datter. Lyder ellers ikke rart.
    Kan det mon skyldes at der var en ny negl groet ud indenunder?

    Jeg frygter at det er meget smertefuldt. Også i lang tid efter, når man f.eks går og skoen går imod. Det er for koldt til at gå med sandaler nu. Ved heller ikke om jeg så kan få sko på pga bandager. Lægen sagde, at jeg skulle have dem på efterfølgende. Ved dog ikke hvor længe.

    Synes bare det er ømt bare man klipper sine negle for korte. Og når man så får hevet begge negle af på samme tid. Tænker der går op til et år inden neglen er groet ud igen. Går i en hestestald hver dag. Ved ikke om det er godt mht bakterier, men det heler måske hurtigt.
    Mistede engang en negl på en finger. Det gjorde meget ondt. Tænker dette er værre fordi det vil gøre ondt at gå på det.

  • Montymax 28-02-2018 15:03

    Netop - så var  der jo en nye negl på vej på min datter men i starten tittede den bare frem og efterhånden kom den længere frem og den “ gamle “ negl flappede bare nemt fra.
    Jeg syntes at det var så voldsomt men det gjorde heldigvis ikke ondt.

    Jeg vil da håbe og tro at som så meget andet så lyder det værrer end det er .......... og Jeg er hundrede procent sikker på at de ikke ville ordne begge negle samtidigt hvis det var meget smertefuldt og længere varerende.

    Ikke for at det kan sammenlignes men du ved en nye hofte og de saver  - borer og hamrer og dagen efter er de oppe igen - godt nok med smertestillende men alligevel.

  • Unnabandunna 28-02-2018 15:58

    Havde engang betændelse i en lilletånegl, det dunkede noget uden at gøre voldsomt ondt; neglen faldt så af og vips fik jeg en ny - ikke frygtelig slemt!

  • Pinklady-1 28-02-2018 22:13

    Montymax - ja, jeg tror du har ret. Men kan bare huske da jeg mistede en negl på en finger. Det var ekstremt smertefuldt. Men det var også i forbindelse med en ulykke. Hele min finger og negl er i dag meget større end de andre. Dengang blødte det meget. Men det gør det måske ikke, når en læge fjerner dem.

  • Pinklady-1 28-02-2018 22:16

    Unnabandunna - tak for svar 

    Det lyder heller ikke rart. Godt at det ikke gjorde meget ondt 

  • Unnabandunna 28-02-2018 22:57

    Bare den fungerer - skidt med udseendet - jeg har ladet mig fortælle, at nogen finder på at få lavet ar for at det skal se ud, som om de har oplevet en hel masse og betalt penge for det - det skal nok komme af sig selv 

  • Montymax 01-03-2018 00:09

    Nu er jeg godtnok ikke læge men Hullaballulla; så er jeg sikke på at det var fordi der var betændelse i at det hamrede og dunkede i din lilletå og godt det ikke var såen rigtigt slemt.
    Pinklady-1.... så tænker jeg ikke du kan sammenligne den ulykke du var ude for med din finger og så det du skal have ordnet nu.
    Jeg er sikker på at du vil skrive ..........argh - det var ikke så slemt som jeg troede .......når du har fået det gjort.

  • Pinklady-1 01-03-2018 10:47

    Montymax - ja, du har sikkert ret. Synes bare det lyder så ubehageligt at skulle have revet begge negle af på samme tid 
    Og også bagefter at der ikke er en negl i meget lang tid.

  • Bamseline 01-03-2018 15:26

    Jeg har i månedsvis gået med først nærmest ingen negl nu en ½ negl på den ene storetå efter at have stødt min storetå meget kraftigt i efteråret.

    Det har ikke været smertefuldt at gå uden negl/have en ½ negl.. højest lidt underligt - det var  til gengæld MEGET smertefuldt at støde tåen!!!

    Så tror ikke du skal være så bekymret - du får jo neglene fjernet under bedøvelse - min faldt af forholdsvis kort tid efter at jeg havde stødt den.

    Bamseline

  • Montymax 01-03-2018 15:37

    Av - Ja, Bamseline det vil jeg gerne tro. At slå /støde tåen er næsten det der kan give det største udbrud af alle gloser.
    Det er dejlige fortrøstnende ord til Pinllady-1 du skriver. Det må da berolige hende.   

  • Pinklady-1 01-03-2018 20:35

    Bamseline - tak for svar 

    Uha, det lyder også meget smertefuldt. Det var det nemlig også da jeg mistede min nrgl på min finger. Det var så voldsomt at hele min finger og neglen er større end de andre negle og fingre i dsg. Det er irriterende da det er den finger jeg bedst kan lide at have ringe på. Så de skal købes i større end normalt.

    Montymax - ja, det er lidt beroligende, men kan bare se det for mig. At jeg bliver stukket med bedøvende sprøjter i tæerne. Neglene bliver fjernet og det bare begynder at bløde.

  • Montymax 01-03-2018 22:24

    Jeg / vi håber du holder os underettet om hvordan det går med dig og dine negle.

  • Pinklady-1 02-03-2018 07:11

    Lægen sagde, at jeg skulle tage hjem og tænke over det og så give ham besked. Så ville han sende henvisningen til sygehuset. 

  • Montymax 02-03-2018 11:11

    Okay - så er der lige noget at tænke over og hvor meget det generer dig som det er nu.

  • Pinklady-1 03-03-2018 22:16

    Ja, præcis 

  • Bamseline 14-03-2018 17:06

    Hvordan er det så gået?
    Fik du fjernet dine tånegle?

    Bamseline

  • Pinklady-1 14-03-2018 19:55

    Ikke endnu   

Skriv på debatten

Pinklady-1 sælger


log debate