Køber springer fra

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 921
  • -sanne3- 18-03-2018 22:39

    Jeg oplever gang på gang at en køber vil købe flere forskellige ting, vi aftaler en samlet pris og jeg sender en ts afsted og så sker der intet. Ikke en lyd eller besked om at vedkommende har fortrudt. Jeg har brugt tid på at finde tøjet frem og nogen gange også vasket det. Det er så træls at bruge tid og så smutter køber fra aftalen uden en lyd. Er det kun mig som er uheldig eller oplever andre det også? Synes det er blevet værre end tidligere.

  • Loui81 19-03-2018 10:57

    Det er nemlig SÅ irriterende!
    Men anmeld endelig de useriøse brugere hver gang, så de får en nedad-tommel - Hvis de får flere af slagsen, bliver brugerprofilen lukket. Så lærer de med tiden KUN at byde, når de mener det 

  • -trunde- 19-03-2018 11:57



    Anmeld dem, så vi kan få det stoppet....

  • Bamseline 19-03-2018 14:39

    Jeg anmelder også alle (og jeg mener ALLE), der springer fra en indgået handel, men jeg synes så også jeg har nedbragt antallet af "afhoppere" via måden jeg har fået formuleret mig på mine annoncer:

    Ønskes køb via TSpay: tryk blot "KØB NU".
    Ønskes køb via mobilepay: angiv mobilnr og jeg anmoder om beløbet for varen.

    Det har fået flere til at benytte "køb nu", og jeg er fri for at sende TS anmodninger, som så aldrig bliver godkendt eller hvor folk er en krig om at godkende og evt skal remindes mange gange før de godkender....

    Det har ikke fjernet problemet 100% men i hvert fald nedbragt antallet af folk der hopper fra.

    Bamseline

    Redigeret 19-03-2018 15:32

  • Montymax 19-03-2018 17:13

    Jeg har haft tre inden for en månede der  fået den Tommel Down og det er lige irriternede hver gang og ekstra  frækt når jeg kan se at vedkommende har været på flere gange mellem når jeg skriver på annoncen og rykker for afslutning af handlen.

    Der bliver også brugt nogle gange at spørge meget ind til en ting og aftale en pris og så når jeg skriver f.eks at jeg sender med DAO så   Næ...men hvis du kommer til xxxxxx så kan vi mødres; da jeg aldrig køber noget at se det først.
    Det er da ren cikane i min verden.

  • Susbuhl 20-03-2018 10:26

    Hele to gange i denne uge, som jo faktisk kun lige er startet er der købere der er springet fra ! Hvor længe skal man vente på en besvarelse på enten TS eller mobilpay ?
    Hvor anmelder jeg evt disse ?
    Mvh
    Susbuhl

  • Bamseline 20-03-2018 10:39

    Du anmelder dem via Support's anmeldefunktion (oppe i højre hjørne står der "Support" - du kan gå ind her fra).

    Kan ikke lige huske om det er 2 eller 3 dage fra fremsendelsen af en TS anmodning der skal gå inden man kan give dem en som er synlig på de pågældendes profil i 90 dage.

    Susbuhl --> hvordan ved du at de pågældende er sprunget fra?
    Har de decideret meddelt dig dette? (for så tror jeg at Support med det samme kan give en advarsel) eller har de blot ikke godkendt endnu og du tror at de heller ikke vil gøre det?

    Bamseline

    Redigeret 20-03-2018 10:41

  • Susbuhl 20-03-2018 10:46

    De betaler ikke deres TS eller undlader at betale mobilpay når det er aftalt !
    Jeg er meget træt af det og syntes det er mærkeligt !
    Mvh
    Susbuhl

  • -trunde- 20-03-2018 10:57



    Mener det er 3 eller 4 dage fra fremsendelsen af en TS anmodning der skal gå inden man kan give dem en 

  • Montymax 20-03-2018 11:22

    Det er 4 dage der skal gå og det er for længe syntes jeg. Tit fornemmer man jo længe før hvad vej det går  og endvidere så kan den Tommel Down ikke ses på appen hvilket er helt hen i skoven. Det er taget op flere gange men ændres ikke.

  • *inky* 20-03-2018 14:27

    Jeg havde en køber der bare ikke reagerede, hverken på min ts anmodning eller private beskeder. Smed en sur tommel... og så bød hun sgu på noget andet et par uger senere. valgte at ignorere hende, gad ikke bruge tid på hende igen 
    kh inge

  • Bamseline 20-03-2018 14:40

    Ja, nogle brugere er "lidt" specielle....

    Jeg har præsteret at handle med en bruger, som jeg havde givet en  !
    Vedkommende havde trykket "køb nu", så jeg opdagede det faktisk først, da jeg havde godkendt anmodningen.
    Var ret overbevist om at det nok skete for at jeg kunne få en "hævn-smiley", men det skete nu ikke.

    Bamseline

    Redigeret 20-03-2018 14:43

  • -sanne3- 21-03-2018 15:39

    Jeg tror også, at jeg begynder at anmelde det, for det er simpelthen for useriøst og møgirriterende. Hvad er det med den nedadgående tommelfinger??? Hvordan “giver” man den???

  • -trunde- 21-03-2018 15:54


    -sanne3-

    Du går op i højre hjørne her står "Support" så kommer Køb & salg... tryk der...så i venstre side står der ( Useriøse bud) tryk der og udfyld det der står 

  • Gloster 28-03-2018 23:07

    Nu sælger jeg ikke selv herinde. Men til gengæld har jeg oplevet at sælgere ikke vil sælge når jeg har trykket på “køb nu” funktionen, og desværre får det ingen konsekvens for sælgere. Ingen ?? eller noget.

  • Bamseline 29-03-2018 12:27

    Det kan jeg ikke forstå at du skriver - Gloster.

    Reglerne for "køb nu" er meget entydige:

    Hvad hvis sælger afviser anmodningen?
    Som sælger er man forpligtet til at acceptere en "Køb Nu"-anmodning, medmindre andre har klikket på knappen eller budt slå-til-prisen først.

    Har du kontaktet Support?
    De kan selvfølgelig ikke tvinge en handel igennem, men kan give den pågældende brugere en advarsel som består i deres system, dvs. bliver der en anden gang problemer med samme sælger, så kan de tildele karantæne og i sidste ende udelukkelse fra TS.

    Bamseline/moderator

  • Gloster 29-03-2018 14:44

    Ja, bamse. Jeg kontakter support hver gang, men som du skriver, så kan de ikke tvinge en handel igennem.
    Som bruger kan vi ikke se at en sælger får en ?? som hvis det havde været en køber, der havde fået en ??
    Og det synes jeg egentlig er meget forkert.
    Det burde sidestilles uanset om det er en køber der ikke ønsker at gennemførere handlen eller om det er en sælger der fortryder salget.

Skriv på debatten

-sanne3- sælger


log debate