Betændelse i gamle huller?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 495
  • Kiwikriger 24-03-2018 09:52

    Hej,
    Jeg sidder lige nu og får fået nok betændelse/allergisk reaktion i mine øreflipper? Det er ikke nye huller (15 år gamle) så ved ikke hvordan jeg helt skal forholde mig udover ikke have ringe i. Nogle der har erfaringer?

    Kan ikke se sår eller pus, men de er ømme og let rødme, og mærkes som der er kommet kugler indeni.

  • Pinklady-1 24-03-2018 10:29

    Kan dine øreringe have været beskidte/været bakterier på?
    Eller har du brugt uægte metaller, som du har reageret allergisk på?

    Jeg ved ikke hvordan du får irritationen væk. Hvis det ikke er blevet bedre på mandag, så ville jeg måske skrive en besked til lægen via e-konsultation.
    Hvis det generer meget i dag, kan du evt spørge på apoteket om de har noget at rense det i. Og jeg ville vente med at bruge øreringe igen til irritationen er helt væk

    God week-end 

    Bedste hilsner
    pinklady-1  

  • Unnabandunna 24-03-2018 15:52

    Jeg ville i første omgang rense med Klorhexidin - fås på apotek og sikkert også i Matas.

  • Kiwikriger 24-03-2018 15:56

    Tak for rådene :)

  • Johannelouise 24-03-2018 16:01

    Mit råd er rens i brintoverilte
    det plejer at hjælpe hurtigt 

  • Unnabandunna 24-03-2018 16:36

    Brintoverilte er også godt men det andet er bedre ??

  • Bullesbul 25-03-2018 15:32

    Jeg har i mange år døjet med samme problem, og brugte derfor ikke noget i ørene i over 10 år. Jeg har efterfølgende fundet ud af, at jeg ikke får problemer med øreflipperne, hvis jeg KUN benytter øreringe/ørestiks lavet af ren guld dvs. 14 eller 18 karat massivt guld.
    Dyrt.... men effektivt 

  • Bamseline 25-03-2018 16:27

    Har det præcis på samme måde som Bullesbul.

    Har haft huller i ørerne i snart 40 år og de første år helt uden problemer, men så begyndte jeg at få samme "skavanker" som du nævner Kiwikriger og holdt derfor helt op med at bruge øreringe i mange år.

    Her for et par år siden prøvede jeg så igen og har nu konstateret at bruger jeg udelukkende ÆGTE smykker i guld, så er der ingen problemer.
    Men både sølv og bijouteri går slet ikke - har prøvet i flere omgange, men der er ikke noget at gøre.
    Efter kort tid både klør øreflipperne samt bliver helt ildrøde.

    Bamseline

  • Gloster 28-03-2018 22:57

    Jeg har fuldstændig samme problem, mine øreflipper bliver varme og røde, der er ikke direkte betændelse i, men jeg kan ikke holde ud at have øreringe i, i mere end 2 døgn i træk pr uge.

Skriv på debatten


log debate