Bevis på at brev er indleveret

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1314
  • 1749grøn 31-03-2018 12:28

    Jeg har netop afsendt en bluse som brev med post Nord  til Norge
    Jeg ville have kvittering på at brevet var indleveret, og skulle blot udfylde en formular med modtager og afsender navn,  så  satte de deres stempel på og jeg har en kvittering at vise TS hvis uheld er ude så brevet ikke dukker op.  Til min store forundring til  almindelig porto.
    Det kan selvfølgelig også  benyttes uden ekstra porto på breve der ikke skal udenlands, blot de afleveres på et brevsamlingssted

  • Unnabandunna 31-03-2018 18:23

    Det må da være noget nyt - det har da tidligere kostet 50,-kr. ekstra
    Med brevsamlingssted mener du f.eks. postbutik?

  • 1749grøn 31-03-2018 18:51

    Hej Unnabandunna.
    Vores Spar købmand har et brevsamlingssted , og det var her jeg afleverede brevet og fik min kvittering.
    Jeg tror også det er forholdsvis nyt, og derfor har jeg gjort opmærksom på det her på debatten,
    Jeg ved godt brevet ikke er forsikret, men det er det jo med TS pay når man kan fremvise en kvittering på den er indleveret.

    Redigeret 31-03-2018 18:52

  • Unnabandunna 01-04-2018 03:33

    Tænkte jeg nok  God ide.

  • Ajtsb70 01-04-2018 08:31

    Tænker det er en indleveringsattest, Købmanden har glemt at tage porto for.

  • Pinklady-1 01-04-2018 10:39

    Jeg var på posthuset for nogle dage siden. De sagde, at indleveringsattesten var udgået i januar mdr i år. Øv. Jeg købte tit en.
    Er der andre lignende muligheder?

  • Danamus 01-04-2018 10:56

    Har også fået fortalt at indleveringsattesten er udgået fra januar i år..

  • Pinklady-1 01-04-2018 11:38

    1749grøn - håber det er ok jeg spørger her 
    Jeg plejer nemlig også at købe en indleveringsattest, men det kan man ikke mere. Står og skal sende to pakker og vil gerne have et bevis for det.
    Den ene vejer ca 70 g og den anden vejer ca 470 g. Er muligheden så kun Dao til 39 kr pr forsendelse?
    Har kun sendt med Dao én gang for lang tid siden. Så kender dem ikke.
    Kan man købe porto til Dao online uden en printer?

  • Bamseline 01-04-2018 12:08

    Du kan sende med Dao til priser fra 37 kr og label kan købes her på TS - kan også sendes labelfri (kræves altså ingen printer) - så skriver man i stedet en talkode på pakken.

    Du kan også sende med Postnord (altså pakke dvs. med track & trace og dermed med kvittering og forsikring) - det koster fra 49 kr. Her skal der printes en label ud.

    Findes oppe i højre hjørne hvor der står "min konto" og så scroller du ned til fanebladet "køb pakkeporto".

    Bamseline

  • 1749grøn 01-04-2018 12:09

    Hej Pinklady.
    Jeg sender normal med DAO og bruger ikke printer men skriver navn + de 3 X 3 tal på pakken der bliver oplyst når jeg har købt pakkelabels ved TS.
    Hvis det ikke er en TS handel kan du godt købe porto hos  TS men så skal du have en mail adresse på køber.
    Når pakken er indleveret får både afsender og modtager en SMS + mail som bevis.

    Ang. brev med Post Nord, bad jeg blot om et bevis på at brevet var indleveret ,jeg udfyldte formularen og de stemplede formularen  uden merpris.

  • Pinklady-1 01-04-2018 14:25

    Tusinde tak for svar Bamseline og 1749grøn     
    Jeg kan ikke købe online porto ved Postnord. Der står med rødt at webshop is closed!!!.
    Har de mon afskaffet det eller er det bare en teknisk fejl?

  • Bamseline 01-04-2018 14:47

    Det kan jeg desværre ikke hjælpe med, da jeg stort set aldrig bruger Postnord, når jeg selv sender, men det lyder da mystisk.
    Kan ikke helt forestille mig at den skulle være lukket....

    Fortsat god påske.

    Bamseline

  • Bamseline 01-04-2018 16:47

    Nu blev jeg lidt i tvivl om hvad du mente, Pinklady.

    Lod som om jeg ville købe online porto til Postnord her via Trendsales og det ser da i hvert fald ud til at fungere, så er vist ikke helt med på, hvor det så er du mener at det ikke dur?
    Er det på deres egen hjemmeside (altså Postnord)?
    Og hvis det er - hvorfor køber du egentlig porto af den vej, når det er billigere her på Ts? Ja, ikke at det kommer mig ved, men undres blot.

    Bamseline

    Redigeret 01-04-2018 16:54

  • Pinklady-1 01-04-2018 17:06

    Ja, på deres egen hjemmeside dur det ikke hos mig.
    Jeg skal sende en ting som ikke hsr med ts at gøre. Kan der så købes porto her?
    Skal også sende en ting til ca 50 kr, som der ikke behøver være bevis for afsendelse. Kan vist sendes med Postnord til 18 kr. Kan det købes her?
    Skal også sende en anden ting, som jeg gerne vil have bevis for afsendelse.

  • Bamseline 01-04-2018 18:01

    Hvis man er VIP-bruger kan man altid købe pakkeporto her på TS uanset om der er handlet her på siden eller i anden sammenhæng.

    Man kan kun købe pakkeporto (altså forsikret forsendelse = track & trace nummer = bevis på afsendelse da forsendelsen kan spores hele vejen til køber) her på TS.

    Bamseline

  • Pinklady-1 01-04-2018 20:39

    Mange tak for hjælpen   

    Sender I med track trace uanset forsendelsens værdi?

  • Pinklady-1 01-04-2018 20:40

    Nogen der kan købe online porto på Postnord's hjemmeside?

  • Ajtsb70 01-04-2018 20:43

    Ja, jeg har købt Online porto, på Post Nords side.

    Fedt hvis man kan få en attest uden at betale, hvis Trendsales godkender det.

  • Pinklady-1 01-04-2018 20:57

    Har du købt online porto én af dagene?

  • Bamseline 01-04-2018 21:09

    Jeg sender ALTID med track & trace.
    Dels fordi jeg helst vil føle mig tryg - dels fordi jeg synes at det er en god service for køber at vedkommende kan få erstatning hvis en vare bortkommer undervejs.

    Bamseline

  • Ajtsb70 01-04-2018 21:19

    Ja, købte portokoder torsdag.

  • 1749grøn 01-04-2018 21:38

    Jeg formoder, med  en TS pay handel og en kvittering på at pakken / brevet er indleveret at, hvis den ikke dukker op hos modtageren så erstatter TS .
    Det er vel det de 5% sælgergebyr er med til at dække.

  • Pinklady-1 01-04-2018 22:14

    Jeg har for nylig solgt en ting herinde via mobilepay og sendte med Postnord uden indleveringsattest. Køber siger hun ikke modtog varen. Så jeg betalte med det samme køber pengene retur.
    Har bl.a en ting nu jeg har solgt til 50 kr. Ville I også få track trace til så lille et beløb?

  • Bamseline 02-04-2018 07:56

    Altså det ville andre nok ikke og 50 kr er da også lige på grænsen, så kan godt forstå at du lader være/overvejer at lade være med at sende en sådan vare forsikret.

    Nu har jeg sjældent varer i den priskategori, men lige så snart en vare sælges til f.eks. 200 kr, så bruger jeg altid forsikret forsendelse af de grunde jeg nævner ovenfor.
    Og det er jo ikke dyrere end f.eks. Dao...

    Typisk vil mit regnestykke se således ud: 15-20 kr i porto MINDST samt en indleveringsattest som sidst jeg købte den kostede 16 kr - det er næsten det samme som Dao porto!!

    Den store forskel er at med Dao er den forsikret dvs erstatning til køber.
    Som brev med Postnord er den IKKE forsikret (= dårligere service til køber) + almindelige breve er jo en krig om at komme frem (også dårlig service for køber) mens Dao er ret hurtige og forsendelsen kan følges hele vejen.

    Bamseline

    P.S. Og så må jeg ærligt tilstå at jeg synes at give 16 kr for et stykke papir (indleveringsattest), der alligevel ikke dækker noget som helst (er jo ikke en forsikring) - det synes jeg er helt hen i vejret.
    Mange snakker om at TS gebyr er spild af penge, men det er da trods alt et tilkøb af forsikring 

    Redigeret 02-04-2018 08:01

  • Pinklady-1 04-04-2018 14:10

    Jeg skal have sendt en pakke til Sverige. Er Dao ikke billigst?

    Redigeret 04-04-2018 14:46

  • Unnabandunna 04-04-2018 14:46

    Hej Pinklady Jeg mener at have læst - for længe siden - at Dao er dyrere til udlandet, og jeg har ikke læst andet om det sidenhen.

  • Pinklady-1 04-04-2018 14:57

    Mange tak for svar unnabandunna   

  • 1749grøn 04-04-2018 15:58

    Hej Pinklady.
    Du kan ikke sende udenlands med DAO.
    Men de har et datterselskab der sender til nogle lande bla. Sverige. Her skal porto købes ved Cool Runner, mindste pris er 55 kr.,
    Mærkelig at TS ikke tilbyder denne service , da TS jo også har afdelinger i flere andre lande .
    Mvh. 1749grøn

  • Pinklady-1 04-04-2018 22:32

    1749grøn tak for hjælpen 

    Ja, så køber man porto ved Coolrunner og afleverer så pakken ved Dao?
    Og så kan man følge pakken, ik?

  • Loui81 11-04-2018 13:54

    Jeg skal også sende en brevforsendelse til Norge, men ved ikke, om jeg tør, hvis der ikke længere kan tilkøbes indleveringsattest.. Er indlevringsattest udgået hos alle Postnord's postbutikker?

    Jeg sender sjældent med PD og har slet ikke fulgt med i deres ydelser 

  • Pinklady-1 11-04-2018 14:48

    Ja, det tror jeg. Det fik jeg i hvert fald at vide at de var.
    Jeg har ikke sendt min pakke til Sverige endnu, da køber er langsom til at betale. Har endnu ikke modtaget betaling og derfor ingen adresse.
    Men jeg sender helt sikkert med Dao via Coolrunner. Mener det koster 55 kr. Og så kan pakken følges hele vejen af både køber og sælger   

    Redigeret 11-04-2018 14:49

  • 1749grøn 12-04-2018 06:55

    Hej Loui81.
    Jeg tror ikke indleveringsattest er udgået, men er blevet gratis, jeg betalte ikke for den da jeg sendte brev til Norge i påsken. Der står postkvittering , indleveringsattest på kvitteringen jeg har, jeg bad blot om et bevis på at brevet var sendt
    DAO datterslskab der sender til udlandet, sender ikke til Norge.

    Redigeret 12-04-2018 07:50

  • 1749grøn 15-04-2018 19:55

    Jeg har  i dag indleveret 2 breve, bedt om en kvittering, denne gang på et andet brevsamlingssted, men igen med samme resultat  en postkvittering med brevsamlingsstedets stempel og igen gratis.

  • Loui81 16-04-2018 08:46

    Tak. Jeg sendte også en "brevpakke" afsted til Norge i lørdags - bad om indleveringsattest og fik den gratis. Så kan det lige pludselig godt betale sig at sende små forsendelser afsted igen, nu hvor det er muligt ikke at spilde penge på indleveringsattest :)

  • Bamseline 17-04-2018 13:10

    Jeg var i postbutik i dag og ville sende et brev og gerne have bevis på at det var sendt altså en kvittering/indleveringsattest.
    Havde jo en forventning om at denne nu var gratis i henhold til det flere skriver ovenfor, men NEJ og fik reference til følgende på Postnords hjemmeside:

    Et brev kan ikke trackes, og vi yder ingen erstatning, hvis et brev skulle blive væk, beskadiges eller hvis indholdet mangler helt eller delvist. Men vi kan mod betaling tilbyde at udstede en kvittering for, at brevet er sendt med PostNord (kaldet en postkvittering/indleveringsattest). En indleveringsattest er et bevis for dig som afsender på, at et brev er afleveret til Post Danmark. Indleveringsattesten kan købes samtidig med, at brevet afleveres på posthuset.

    *****

    Så det blev ikke Postnord i denne omgang - heller 

    Bamseline

    Redigeret 17-04-2018 13:11

  • Pinklady-1 17-04-2018 14:08

    Indleveringsattesten er udgået fra postbutikken i min by. Jeg blev tilbudt at sende som forsikret pakke. Men det er da alt for dyrt. Det sagde hende der arbejdede i postbutikken også.

  • 1749grøn 17-04-2018 14:31

    Jeg har afleveret 2 forskellige steder her i området og begge steder er det gratis.
    Men brevet kan ikke spores og bliver ikke  erstattet hvis det går tabt, men så dækker TS jo når der er handlet som TS pay

    Redigeret 17-04-2018 14:42

  • Bamseline 17-04-2018 22:53

    Altså for mig ville det koste mere at sende som uforsikret brev inkl indleveringattest med Postnord end det ville koste at sende forsikret med Dao..... så ingen tvivl om hvad jeg vælger.

    Desuden synes jeg at den langsommelighed som Postnords almindelige breve udbringes med er dræbende og dårlig service.

    Bamseline

  • Pinklady-1 18-04-2018 08:38

    Jeg kan bare ikke forstå at indleveringsattesten kun findes ved bestemte postbutikker. Burde der ikke være samme regler?. Men nu er det jo Postnord