Opbevaring af tøj i skabe

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 771
  • Kiwikriger 20-04-2018 13:05

    Hej,
    Sådan lidt random spørgsmål, men hvordan opbevare i jeres tøj i skabe med hylder? Flytter snart, og der er nogle store skabe i soveværelset, og umiddelbart er der ikke plads til en kommode... Jeg er lidt i krise, da jeg i et par år har opbevaret mit tøj efter konmari (i kommode) og hvar været en åbenbaring for mig..

    Hvordan får man overblik? Hvad med strømper, undertøj osv.?

    Giv mig lidt inspirration. 

  • Mjanneh 20-04-2018 23:05

    Uh - jeg bruger også Konmari - hvis jeg stod i din situation og skulle flytte fra kommode til skabe, ville jeg købe eller selv fremstille nogle store æsker, der passer til hylderne i skabene. Hvis det er Ikea eller Ilva-skabe, kan man købe hylder, der er udformet som skuffer - og 10.000 forskellige indretningsdimser til disse skuffer.

  • Bamseline 21-04-2018 07:26

    Havde aldrig hørt om konmari, men blev da nysgerrig, så læste lige nogle artikler herom og prøvede så metoden af, da jeg (alligevel) skulle ordne al mit porcelæn altså kopper, glas, tallerkener m.v. samt køkkenskabe og vitrineskabe m.m. i spisestuen.
    Hold da op! Har ALDRIG fået ryddet så meget op/ud som i går.
    Der er nu RIGTIG god plads overalt - al unødigt er røget ud (står i store kasser til evt genbrug) og det har aldrig været så nemt at overskue siden vi flyttede ind i huset (for snart 25 år siden)....!

    Sorry - dette havde ikke så meget med dit problem at gøre, Kiwikriger, men tak fordi du gjorde mig opmærksom på konmari og pøj pøj med dit flytteprojekt. Synes Mjanneh´s forslag lyder gode.

    fra Bamseline der også snart skal i gang med tøjet/tøjskabene efter samme princip

    Redigeret 21-04-2018 07:27

  • Kiwikriger 21-04-2018 18:27

    Bamseline - gør det endelig! Det har været livsændrende! Min økonomi er også blevet meget bedre, da jeg ikke laver så meget impulsshopping :D

    Har selv skrevet om det her, men ellers kan jeg kun anbefale at læse bogen
    http://skabsdiva.dk/2017/10/ny-blogserie-ryd-op-en-gang-for-alle-med-konmari/

  • Bamseline 21-04-2018 19:15

    Det er lige præcis en af de artikler jeg faldt over og det lød jo så nemt at det måtte afprøves, og det tog mig “kun” ca en formiddag at gennemgå ALT i køkkenskabe og spisestuevitrine + skabe!

    Hvis vejret ikke er for godt i morgen, så er det tøjet der står for tur!!!!!!

    Læste en anden blog artikel: http://www.hannerobinson.dk/blog/2017/6/3/konmari-metoden

    Her er det afsnit der nok røg direkte ind på lystavlen hos mig:

    “Jeg blev af en eller anden uvis grund tiltrukket af det her projekt, måske fordi jeg erkendte, at jeg har det med at gentage nogle mønstre, som irriterer mig. Jeg har det med at købe det, der er ”godt nok” og sjældent unde mig selv det bedste. Jeg har fået en grundlæggende fattigmandstro på knaphed og mangel ind med modermælken, så når jeg står mellem at skulle vælge det jeg bedst kan lide som koster meget, og det der er næsten lige så godt og koster mindre – så napper jeg det næstbedste, som i virkeligheden altid efterlader mig misfornøjet. Så det afspejlede mit hjem og mine ejendele naturligvis også - den der middelmådighed og ”man ved aldrig-mentalitet”, som jeg i virkeligheden afskyr.”



    Hold da op hvor er det rigtigt også for mig - har tit “nøjedes” med noget billigere selv om det jeg gerne ville have var noget dyrere men ikke har “undt” mig selv det, “for nu tjener jeg jo ikke så mange penge mere....”  (er på nedsat tid).
    Det skal være slut!
    Har jeg ikke råd til det jeg helst vil have, så skal jeg ikke købe!!!!!
    Vil IKKE købe noget for at kompensere/nøjes, så hellere undvære.

    Ikke tre billige t-shirts på tilbud, men hellere spare sammen til den ene dyre, jeg i virkeligheden hellere vil have.
    Kvalitet frem for kvantitet - det vil jeg prøve at efterleve fremover......

      Bamseline

    Redigeret 21-04-2018 19:28

  • Montymax 26-04-2018 18:12

    Jeg skal sandelig også  google konmari og vender så tilbage.

    Jeg har dog lige sat en kopipaste ind og det er også præcis mig. Jeg må tage mig selv i så mange gange ikke bare købe det billigeste og syntes det er nok godtnok. Dog kun når det gælder visse ting ......som tøj. 

    Jeg blev af en eller anden uvis grund tiltrukket af det her projekt, måske fordi jeg erkendte, at jeg har det med at gentage nogle mønstre, som irriterer mig. Jeg har det med at købe det, der er ”godt nok” og sjældent unde mig selv det bedste. Jeg har fået en grundlæggende fattigmandstro på knaphed og mangel ind med modermælken, så når jeg står mellem at skulle vælge det jeg bedst kan lide som koster meget, og det der er næsten lige så godt og koster mindre – så napper jeg det næstbedste, som i virkeligheden altid efterlader mig misfornøjet. Så det afspejlede mit hjem og mine ejendele naturligvis også - den der middelmådighed og ”man ved aldrig-mentalitet”, som jeg i virkeligheden afskyr.”



    Hold da op hvor er det rigtigt også for mig - har tit “nøjedes” med noget billigere selv om det jeg gerne ville have var noget dyrere men ikke har “undt” mig selv det, “for nu tjener jeg jo ikke så mange penge mere....”  (er på nedsat tid).
    Det skal være slut!
    Har jeg ikke råd til det jeg helst vil have, så skal jeg ikke købe!!!!!
    Vil IKKE købe noget for at kompensere/nøjes, så hellere undvære.

    Ikke tre billige t-shirts på tilbud, men hellere spare sammen til den ene dyre, jeg i virkeligheden hellere vil have.
    Kvalitet frem for kvantitet - det vil jeg prøve at efterleve fremover......

    Redigeret 26-04-2018 18:18