Igen igen mangler jeg mine vare

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1053
  • Susbuhl 09-06-2018 06:47

    Godmorgen herinde.
    Jeg har gennem en butik købt en kjole d.30/5-18;- pris 699kr +45kr i Porto. Desværre finder jeg så igår ud af, at sælger har sendt kjolen med Post Nord, som brev !!! Jeg har stadig ikke modtaget kjolen og frygter nu at dette brev ikke når frem til mig . Skulle bruge kjolen i aften, så jeg må nok kigge i skabet efter noget andet, øv.
    Vil I give mig et godt råd, hvordan skal jeg reagere og hvad gør jeg ?
    Mvh og og lørdag
    Susbuhl

  • -trunde- 09-06-2018 11:13



    Når du har købt kjolen gennem en butik, ville jeg da ringe til den butik og sige som det er,

    aftalen var pakken ikke måtte sendes som brev, da du jo har givet 45 kr i porto.

  • Bamseline 09-06-2018 17:00

    Altså en butik hæfter da altid for at en vare kommer sikkert frem til køber!

    Og når den pågældende butik er så uforsigtig at sende "kun" som brev, så er det da helt hen i vejret   
    Så har butikken jo INGEN dokumentation for afsendelse - en butik kan nemlig ikke "nøjes med" en indleveringsattest (og denne er vist i øvrigt også afskaffet..?)

    Så tag endelig fat i dem på mandag og sig det som det er: du har ikke modtaget kjolen og der er betalt for pakkeporto, så den ville være nået frem nu, så du vil have dine penge tilbage.

    Og så må du nok kigge efter noget andet i skabet til i aften 

    Bamseline

  • Bamseline 09-06-2018 17:12

    Fra Forbrugerrådet:

    Online shopping: Hvis din vare ikke kommer frem

    Køber du varer online, skal du selvfølgelig have varen. Ellers har du ret til at få pengene tilbage. Se, hvad du skal gøre, hvis du aldrig modtager varen.

    Bestiller du varer på nettet, som ikke bliver leveret, har du ret til at få dine penge igen.
    Men hvad skal du gøre, og hvem skal du henvende dig til? 

    Kontakt altid forhandleren først

    Modtager du aldrig din pakke, skal du altid kontakte forhandleren som det første. I skal sammen prøve at finde en løsning på problemet.

    Pakken kan være blevet væk i posten, og forhandleren kan måske sende dig en ny pakke hurtigst muligt.

    Er du ikke interesseret i denne løsning, så forklar, at du ønsker at få dine penge igen. Måske kan I nå til enighed om, hvordan og hvornår pengene skal tilbagebetales.

    Banken kan måske hjælpe dig

    Banken kan i nogle tilfælde tilbagebetale pengene til dig, hvis det ikke løser dit problem at tale med forhandleren selv. Det afhænger dog af, hvordan du har betalt for varen i første omgang.
    Hvis du har betalt med betalingskort, MobilePay eller Apple Pay

    Betaler du for varen med dit betalingskort, for eksempel Dankort eller Mastercard, skal du kontakte din bank. De kan hjælpe dig med at få dine penge retur.

    MobilePay, Apple Pay eller Dankort app er i princippet betalinger med dit betalingskort, så her kan banken også hjælpe dig med en tilbagebetaling.

    Betalinger gennem betalingsløsninger som Paypal kan banken ikke hjælpe dig med at få tilbage. Her skal du have fat på Paypal for at få dine penge retur.

    Sådan får du pengene tilbage, hvis du betalte med kort
    Hvis du har betalt med netbank eller bankoverførsel

    Bankoverførsler eller betalinger gennem netbank har banken ikke kontrol over, og derfor kan de ikke tilbagebetale beløbet. Her er du afhængig af, at sælger er villig til at tilbagebetale dig pengene.

    Klag, hvis du ikke kan finde en løsning med sælger.

    Sådan klager du til et anke- eller klagenævn
    Sådan klager du

    Onlinehandel er som regel problemfri. Men har du problemer, eller er varen ikke blevet leveret, skal du starte med at klage til virksomheden bag hjemmesiden.

    Hvis I ikke kan løse problemet tilfredsstillende, kan du gå videre med klagen. Hvis du går videre med klagen, skal du kunne dokumentere, at du selv har forsøgt at finde en løsning først.

    Varer og tjenesteydelser købt i Danmark kan du klage over gennem den offentlige forbrugerportal forbrug.dk. Her vil du blive guidet enten til Center for Klageløsning, et specialiseret ankenævn eller Forbrugerklagenævnet.

    Varer og tjenesteydelser, der er købt i en webshop i et andet EU-land, kan du klage over via den europæiske klageportal ODR.

    Bamseline

  • Montymax 09-06-2018 22:29

    Her i vores by og på vores gade  får vi kun brevpost en gang om ugen. Derfor ved jeg at det kan  tage rigtigt mange dage før et brev dukker op. Hvis afsenderen sender det lige på vores gades brevpostdag så går der jo en uge.
    Ikke for at skælde på postbudene men i deres små depoter rund i byen,  kan de også frit vælge hvad de har lyst til at tage med rundt lige i dag.

  • Susbuhl 10-06-2018 07:41

    Godmorgen og tusinde tak for svarene .
    Jeg har kontaktet forhandleren og denne har desværre ikke flere kjoler i min størrelse.
    Forhandleren mener at der skal gå 10 hverdage og at brevet derefter kan efterlyses, men hvis man kigger hos post nord kan der intet gøres hvis ikke brevet er rekommanderet og det er det ikke. Forhandler oplyser at de sender masser af breve som altid kommer frem og at jeg være tålmodig!
    Jeg har betalt over TS, så jeg laver en klage den vej, hvis ikke kjolen er kommet indenfor de næste par dage.
    Mit problem er at jeg simpelthen ikke forstår at man sender ting, dyre eller billige uden nogen form for sikkerhed og så fra en butik, uforståeligt .
    Jeg håber bare at sælger vil betale mig mine penge så jeg kan købe en ny kjole og at der ikke blir for meget ballade.
    God søndag og endnu engang tak.
    Susbuhl

  • Bamseline 10-06-2018 09:17

    Det forstår jeg heller ikke (altså at en sælger tør sende uforsikret).

    I forhold til Trendsales regler er der slet ikke noget at tage fejl af:


    Jeg har ikke modtaget min vare?

    Har du betalt med TSpay, er du sikret pengene tilbage, hvis du ikke modtager din vare, og sælger ikke kan eller vil dokumentere, at denne har levet op til jeres aftale.

    Op til 120 dage efter endt handel vil du kunne gå i dialog med sælger via vores  Løsningscenter, så I sammen kan finde en løsning – for det vil langt de fleste sælgere heldigvis gerne! Lykkes det ikke, vil I kunne eskalere sagen til afgørelse hos Trendsales Supports juridiske team, der så vil træffe en afgørelse i sagen, og som også kan tilbageføre handelsbeløbet til dig.

    Hvordan er reglerne, når varen ikke modtages?
    Når du ikke modtager din vare, skal sælger kunne dokumentere afsendelsen af varen. Dette kan dokumenteres ved hjælp af et trackingnummer fra en pakkeforsendelse eller et rekommanderet brev. Kan sælger det, vil risikoen for, at varen går tabt, overgå til dig som køber. Kan sælger ikke fremvise dokumentation for afsendelsen, er denne erstatningspligtig og skal tilbagebetale dig det fulde handelsbeløb.

    Får du medhold i en sag og har du handlet via TSpay, vil Trendsales indtræde i dit sted og dermed overtage dit pengekrav mod sælger. Har du derimod ikke handlet via TSpay, vil du ikke være dækket, men vil i stedet skulle føre sagen videre via politi eller en advokat. Vi vil dog holde sælger ansvarlig og spærre dennes profil, indtil vedkommende har tilbagebetalt handelsbeløbet til dig.

    (taget fra Support's retningslinier ang. sikkerhed på ts)

    Bamseline

  • Susbuhl 10-06-2018 10:10

    Tusinde tak, Bamseline,- har desværre prøvet denne proces før !
    Hader det som pesten, men jeg gør det selvfølgelig.
    Hader det fordi jeg er blevet kaldt både svindler og løgner af flere sælgere i processen, så jeg skal lige ruste mig !
    Mvh og go søndag
    Susbuhl

  • -trunde- 10-06-2018 10:40


    Susbuh

    Du er ikke ene om at blive  kaldt både svindler og løgner af flere sælgere i processen,  men her forstår jeg slet ikke en butik tør sende en vare  uden dokumentation for afsendelse,

    Godt du har handlet ts. så kan de hjælpe dig.....som også Bamseline skriver.

    Du må i gang med at oprette en sag......held og lykke.

  • Bamseline 11-06-2018 07:39

    Jeg er enig, det er SÅ ubehageligt, fordi selv om man er helt uden ansvar, så skal man ofte lægge øre til HELT urimelige gloser og påstande fra modparten!!!

    Og det behøver desværre ikke kun være i den situation, hvor man selv er køber og ikke modtager sin vare - det kan også være modsat: altså hvor man er sælger og køber så enten har fortrudt sit køb eller måske ikke lige kan lide farven på det købte eller det ikke klæder den pågældende, så får man en sviner.
    Man jo i sagens natur ikke kan gøre for at køber har fortrudt/ikke kan lide farven/ikke synes den klæder vedkommende 

    Det er ikke så længe siden jeg oplevede det, og der må jeg indrømme at da var jeg ved at tage min tilværelse her på TS op til overvejelse 

    Bamseline

  • Susbuhl 11-06-2018 08:15

    Godmorgen,- jeg har besluttet at holde en lang pause fra TS,- det er simpelthen blevet for besværligt og der er alt for mange der kun sælger deres ting via mobilpay , hvilket jeg ikke ønsker at bruge. Jeg har været super glad for min tid herinde , har solgt en smule, men købt rigtig rigtig mange gode ting, så det er ærgerligt !
    Jeg vil lige forsøge at få mine penge tilbage i denne sag, men så lukker jeg ned for både køb og salg her i sommer.
    Ønsker alle gode salg og køb, samt en dejlig sommer.
    Tusinde tak for støtten.
    Mvh
    Susbuhl

  • Bamseline 11-06-2018 08:27

    Ærgerlig beslutning - men kan faktisk godt forstå dig.

    Når det der skulle være en god oplevelse nemlig det at lave hyggelige handler her på TS bliver til ævl og kævl og urimelig påstande (og det der er værre!), ja, så forsvinder hyggen   

    Håber dog du kommer tilbage og selvfølgelig at du får dine penge eller din vare.

    Pøj pøj med det og god sommer 

    Bamseline

  • Montymax 11-06-2018 09:54

    Jeg er sikker på at Trendsale Support vil give dig medhold. Når der ikke er nogen bevis for at kjolen er sendt og for mig at forstå er det noget Trendsale lægger stor vægt på. 
    Jeg tænker videre at når du har købt kjolen den 30 - så sender de den 31 og det er en fredag. Jeg ville nu nok tænke at den kan nå at komme en af de nærmsete dage.
    Jeg håber du holde os UpToDate med din kjole.
    Held og Lykke med det.

  • Susbuhl 11-06-2018 10:53

    Jeg skal nok fortælle, hvordan det hele går !
    Kjolen er sendt fra sælger onsdag d.30/5, så den skulle gerne være kommet, i følge Post Nord tager det 5 hverdage.
    Mvh
    Susbuhl

  • -trunde- 11-06-2018 11:59


    Susbuh

    Helt enig med det med salg over mobilpay, jeg oplever det også- men har ikke  mobilpay..så har mistet flere handler på den konto.



    Håber dog du kommer tilbage , jeg er helt sikker på du får dine penge igen.

    God dag.

    Vh Kirsten

  • Susbuhl 11-06-2018 12:36

    Update på “ sagaen “ :
    Sælger skriver her til morgen at brevet er blevet efterlyst og hvis ikke det er kommet inden på onsdag, betaler de mig mine penge tilbage,- så pyha jeg er lettet, men håber stadig kjolen kommer !
    Mvh
    Susbuhl

    PS. Mobilpay er meget sværtog jeg tør simpelthen ikke købe herinde over det, så jeg har valgt ikke at købe det som jeg egentlig gerne ville !

  • Bamseline 11-06-2018 12:54

    Det lyder da til at du trods alt ikke mister penge men synes stadig at det er for dårligt at en butik "kun" har sendt som brev!
    Dels pga risikoen for at den kan blive væk dels pga. langsommeligheden ved Postnord ISÆR for breve.

    Ang. mobilpay/TSpay så har jeg det lidt dobbelt med det.

    På den ene side så kan jeg godt forstå de sælgere der synes at gebyret til
    TSpay er en unødig udgift som kun sælger betaler og som jo egentlig kun er en forsikring for køber.

    På den anden side så forstår jeg også de købere der af sikkerhedsmæssige årsager ønsker at handle via TSpay.

    Mon ikke det var en fair løsning, hvis gebyret blev delt?

    Jeg handler via begge dele, men må indrømme at jeg som sælger synes det er træls at betale for en køberforsikring.
    Og så synes jeg samtidig at TSpay er sådan et langsommeligt system: man får pengene ind på TS-kontoen og så skal man til at overføre til egen konto og det oplever jeg ofte tager ganske mange dage.

    Det holder simpelthen ikke i disse tider hvor man selv med bankoverførsler kan se pengene med det samme (altså Strax-overførsler).

    Med mobilepay er pengene der med det samme.
    Og så er det altså SÅ nemt (synes jeg).

    Bamseline

    P.S. Har også haft flest "afhoppere" på handler via TSpay (man får ikke liiiige godkendt og så går der nogle dage og.....) kontra mobilpay - men det kan måske være en tilfældighed(?)

    Redigeret 11-06-2018 13:00

  • Montymax 11-06-2018 15:01

    Det var dejligt at høre at du får dine penge igen hvis ikke den dukker op.
    Jeg køber aldrig over mobilpay her på Trendsale men som sælger oplever jeg tit at køberen selv foreslår mobilpay fremfor Ts.
    Jeg tror det er pga de ikke forstår hvordan det gebyr er og tror at det koster køberen et også - nu er det kun sælgeren der betaler gybyret.
    Jeg mindes også engang vi blev lovet noget med det gebyr og jeg tror det var i sammenhæng med VIP brugere men der er skrevet og lovet så meget.
    Pyt også med det - så længe bare Trendsale består.

  • Bamseline 16-06-2018 21:32

    Hvordan gik det?

    Modtog du dit brev? Eller har du fået pengene retur?

    Bamseline

    Redigeret 17-06-2018 06:37

  • Susbuhl 16-06-2018 22:07

    Godaften og undskyld jeg ikke lige har fået skrevet om afslutningen på denne lille sag.
    Jeg fik ikke og har stadig ikke fået min kjole, men pengene er tilbage på min konto, så det er dejligt. Jeg skal nu på jagt efter en ny kjole .
    Tak for interessen og god sommer .
    Mvh
    Susbuhl

Skriv på debatten

Susbuhl sælger


log debate