Hvordan går jeres salg?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1125
  • Pinklady-1 18-06-2018 17:22

    Hej 

    Jeg synes godt nok der er stille herinde pt.
    Jeg sælger overhovedet ikke noget.
    Der er ikke engang nogen der henvender sig med spørgsmål osv.

    Hvordan går det hos jer?

    Har I mere salg andre steder?

    Dejlig dag 

  • Angelik 18-06-2018 18:09

    Har opgivet at sælge noget som helst for et par måneder siden.
    Men synes ikke en gang sælgerne gider at svare tilbage. Havde sprugt på to annoncer og fik aldrig svar på en og det tog 3 uger inden jeg fik svaret på den anden.  Super, så gider man ikke mere.

    Dba er også meget stille og tradono er endnu værre end trendsales, så useriøst at man har lyst til at slette appen.

    En stand på loppemarked kan bedre betale sig end alle de annoncer på TS og dba.

    Ser ud som second hand marked er død?

    Hvad med Jer?

  • Pinklady-1 18-06-2018 18:30

    Tak for svar Angelik 

    Har du prøvet at have en stand på et loppemarked?
    Jeg har ikke prøvet det. Men tænker at køberne sådan et sted måske ikke vil betale så meget.

    Jeg har en sadel til salg. Den skal jeg prøve at have sat til salg på en auktion. Det er et familiemedlem, som sælger sine ting på forskellige auktioner. De er både en fysisk auktion og også online. Kan være jeg prøver med flere ting udover sadlen. Så siger man vist bare en mindstepris og så bliver ens ting ikke solgt derunder. Bliver spændende om det giver noget salg.
    Nogen der har prøvet at sælge via auktioner? 

  • Pinklady-1 18-06-2018 18:35

    Har faktisk aldrig været på en auktion. Men der kører bl.a nogle antikvitetsprogrammer på DR, hvor tingene bliver solgt på auktion.
    Ser spændende ud. Men det kan nok kun betale sig, hvis det er nogle ludt dyrere ting, da der jo også skal betales salær.

  • Angelik 18-06-2018 18:43

    Jeps, har prøvet at sælge på loppemarked.
    Har "tjent" ca. 2000,- efter alle udgifter (stand, bord, stativer) og regner med at gøre det par gange mere i denne season.

    Auktioner er jeg ikke vildt med, salær på 25/30% af salgsprisen, omgang hvis købet fortryder og generalt vilkårene er ret dårligt for sælger synes jeg.

    Og så ved jeg ikke mere hvor man kan sælge de varer som i den dyre ende, ligesom brugt Mulberry, vuitton og så videre. Enten vil folk ikke betale så meget eller byde de og trække sig konstant.

    Vh

  • Montymax 18-06-2018 18:56

    Jeg syntes heller ikke der er meget salg på Trendsale mere men dog så sælger jeg da noget af og til.
    Det er her der trods alt er mest liv og jeg giver dig Angelik ret i at Tradono er meget  useriøs -  jeg også har droppet deres Clup medlemskab.
    Desværre er der også her masser useriøse brugere og der  er også sælgere der ikke svare på besvarelserne.
    Jeg sender report afsted til Support straks jeg ser der ikke bliver svaret tilbage og der har været dødt længe.
    En anden ting der er meget af her er at andre sælgere henvender sig på annoncerne med at de har en tilsvarende vare til til salg. Så efterlader de et telefonnummer.
    Det syntes jeg er så frækt og simpelhen bare for galt.
    DBA duer ikke for mig lige pt og heller ikke Facebook grupperne - der er alt for meget til salg der.
    Nej - så lad os håbe at Trendsale kommer på benene igen som før i tiden.

  • Bamseline 18-06-2018 19:17

    Køber I selv noget her på TS?

    For hvorfor skulle nogen gide købe vores varer, hvis vi ikke selv gider købe deres?

    Vi er selv ansvarlige for at der er et “flow” herinde, men alt for mange vil KUN sælge, men køber ikke selv noget.
    Og hvis vi alle har den holdning, ja så sker der i sagens natur ikke meget herinde.

    Jeg sælger bestemt heller ikke specielt meget herinde, men synes som Montymax at det er bedre end alle andre platforme jeg har prøvet.

    Jeg giver jer også ret i at der er (for mange) trælse brugere herinde - både sælgere der er ALT for længe om at svare/sende og måske overvurderer deres egne varers stand og købere der er useriøse dvs ikke står ved deres bud eller byder respektløst lavt på varer (og for min del med FAST pris).

    Bamseline

    Redigeret 18-06-2018 19:18

  • Montymax 18-06-2018 19:52

    Ups - Ja, Bamseline der har du ret.
    Jeg køber meget sjældent noget her men søger altid når jeg skal have et eller andet.
    Dog er jeg meget påpasselig med en sælgers karakter og der er dælme mange der har så mange dårlige at jeg hopper videre.
    En anden ting er at jeg mener hvis en sælger ikke svare før efter flere dag - hvor længe skal så evt vente på at få varen.
    Jeg giver dog altid Trendsale chancen og køber da også hvis der er en sælger der lige falder i min smag men også som du skriver så er priserne og tit så høje at det kan være lige meget.
    Da er jeg mere til at forhandle med og tænker altid ......hellere få lidt end at det bare logger og fylder.

    Redigeret 18-06-2018 19:54

  • Momo47 18-06-2018 20:18

    Jeg fandt en kjole forleden dag som jeg var meget interesseret i. Der var ingen mål på kjolen og jeg bad om brystvidde og længde som jeg også fik. Jeg spurgte også om der var elastik i taljen og om længden på kjolen fra taljen og ned, men det gad hun ikke svarer på, da hun mente jeg skulle sende mine mål til hende i stedet for og så skulle hun vurderer om den passede.
    Hun ville helst handle mobilepay og hvis ikke skulle jeg betale ts gebyr eller også kunne jeg komme og hente den. Prisen var ikke til forhandling.
    Jeg har ikke lyst til at handle med sådan en sælger der tror hun sidder med guldgåsen.
    Jeg oplever desværre jævnligt den slags sælgere der ikke vil bruge tid på mål og vil handle mobilepay eller inkassere ts gebyret og som ofte i forvejen sætter deres priser højt.
    Som sælger oplever jeg at uanset hvor lavt jeg sætter priserne, byder folk laaangt under prisen og er væk igen hvis jeg ikke accepterer. Der er stort set ingen kommunikation på annoncerne som der var før i tiden og hvor man ofte endte med at finde en pris som både køber og sælger var tilfredse med.

  • Montymax 19-06-2018 09:47

    Jeg kan kun give dig ret Momo47.
    Angående mål så mangler jeg også tit nogle som en evt køber gerne vil have og som jeg har overset men jeg gør det dog og tænker tit at det er spildt. Hvis så bare der bliver vendt tilbage med bare Øv - det passede ikke.
    Vil man sælge er man jo nød til det, selvfølgeligt.
    Lige som når der bliver bedt om ekstra billeder - det er kun for at sælger skal et eller andet, tænker jeg men hvá gør man ikke.
    Stort irritations moment er også som du skriver at hvis en køber byder og så man som sælger skriver det er lige lidt nok .......så kommer der måske bare .....Held og Lykke med salget og ingen chance for en forhandling.
    Alligevel så uanset de irriterende ting der er så er Trendsale det bedste og lad os håbe det kommer helt op i gear igen. 

  • Momo47 19-06-2018 10:25

    Jeg tager også gerne ekstra mål og billeder og er også villig til at forhandle om prisen, men alligevel hopper folk fra hvis ikke de kan få lov til at bestemme prisen.

    Jeg håber bestemt også at Trendsales består, men det er op ad bakke for tiden. Jeg kan ikke helt forstå at der sker så lidt herinde, for folk har åbenbart ikke opgivet genbrugsånden, for genbrugsbutikkerne myldre jo frem i øjeblikket.

    Hvis jeg skulle komme med et bud på manglende handel herinde, tror jeg at gebyrret er en hindring, men hvordan det skal kunne undgået ved jeg ikke, for Trendsales vil jo have noget for deres ydelse og den sikkerhed de giver. Den sikkerhed er præcis det der adskiller Trendsales fra andre køb og salg sider og er årsagen til at jeg tør købe dyrere ting herinde.

    Redigeret 19-06-2018 10:26

  • Montymax 19-06-2018 11:25

    Jeg er helt enig med dig men dog er jeg sådan set ligeglad med at skulle betale mit eget sælgergebyr men hopper fra når der ved en anden sælger står at køber betaler gebyr.
    Det kan aldrig blive køberen’s gebyr men er sælgerens.

  • Momo47 19-06-2018 11:30

    Jeg betaler også gerne mit eget gebyr for jeg vil gerne give lidt for den sikkerhed jeg får fra Trendsales, men jeg betaler heller ikke andres gebyr. Jeg tror bare at nogle ikke vil betale gebyr overhovedet og at det er derfor de enten bliver væk fra siden eller foreslår mobilepay.

  • Montymax 19-06-2018 17:53

    Ja og jeg tror også at der er købere der tror at de også får et gebyr og derfor vil de også hellere Mobilpay - ellers så ved jeg ikke hvorfor de tit foreslår det.
    Ved ts er den sikkerhed der  og det sætter jeg stor pris på. 

    Redigeret 19-06-2018 17:54

  • Bamseline 19-06-2018 18:40

    Lad mig allerførst slå fast at jeg gerne handler både via TSpay og mobilpay som sælger.

    MEN jeg er altså lidt dobbeltmoralsk omkring det, for kan egentlig godt forstå de sælgere der synes at det er lidt urimeligt at det er sælger (og kun sælger) der betaler gebyr som jo egentlig kun er en KØBERforsikring!

    Mange sælgere betaler i forvejen for VIP, så at der så også kommer et sælgergebyr oveni, ja, det får nok en del til at synes at det bliver (for) dyrt.

    Bamseline

  • Brianna 19-06-2018 19:01

    Jeg synes du har en rigtig god pointe, Bamseline

    Da gebyret var 3% synes jeg det var helt rimeligt, og handlede helst TS, for så var det nemmere at købe pakkelabel osv Nu synes jeg faktisk 5% er meget - også for meget! Jeg vil hellere betale 2-3% som køber, for Trendsafe er jo en fantastisk sikkerhed! Som køber handler jeg KUN via TS, vil hellere give lidt mere og så have sikkerheden


    Jeg har afmeldt mit VIP og det udløber inden længe, jeg synes simpelthen her sker for lidt  Bevares, det er snart ferietid og der er udsalg alle vegne - men det er ikke kun den sidste månedstid, det er jo de sidste år her har været sløvt, i hvert fald for mit vedkommende

    I forhold til det med at huske at købe så kigger jeg ofte efter tøj, sko og andet herinde, men udbuddet er slet ikke hvad det har været, og jeg bliver desværre sjældent fristet   

  • Montymax 19-06-2018 22:55

    Måske jeg husker forkert men var der ikke et købergebyr engang men det blev afskaffet da det begyndte at gå ned ad bakke for Trendsale. Det var jo for at friste købere til at handle her.
    Jeg kan godt se rimeligheden i at der var et købergebyr igen, da det jo er en stor fordel for dem med den sikkerhed der er her.
    Sælgere betaler jo nok kan man sige, når der også købes VIP som nok mange sælger gør ( mig i blandt ) ellers sker der ihvertfald ingen ting med salg.
    Det er så lidt af de udgifter mange sælgere prøver at tørre af på køberen.

    Redigeret 19-06-2018 22:56

  • Bamseline 20-06-2018 08:56

    Jeg tror at noget der kunne virke var at TSpay var gratis for de brugere/sælgere der var VIP (og dermed jo i forvejen betaler til TS).

    Det forsøgte man faktisk med en kort overgang som en test/gave til VIP brugerne, men hvordan det gik ved jeg ikke.

    Er jo fuldt ud klar over at TS skal have penge ind på den ene eller den anden måde: reklamer, gebyrer osv, da det ikke er gratis at drive TS.

    Nu er VIP brugerne jo sluppet for reklamer (gud ske tak og lov!), men mon ikke at et gebyrfrit TS for VIP kunne dels friste flere til at blive VIP og dels få brugerne til at ville handle via TSpay?

    Hvad mener I andre?

    Bamseline

  • Montymax 20-06-2018 09:24

    Jo - det lyder som en rigtig god idé og jeg er sikker på den ville virke positivt.
    Var det ikke noget ala det som der blev skrevet om da der igen kom nye chef ? Lige så dengang vi blev slået sammen med Tradono, da var også planer om nogle fornyelser for VIP brugere.
    Nu skal vi ikke hænge os i fortiden men jeg syntes ikke der sker noget med alle de idéer vi blev opfordret til at komme med dengang.
    Der kom mange bud på forbedelser for os VIP brugere.
    Dit forslag Bamseline syntes jeg også er godt. 

  • 1749grøn 20-06-2018 10:04

    Ja Bamseline, det ville være en rigtig god ide for os Vip brugere, men hvis der har været et forsøg er det nok en  dårlig løsning for TS.
    Men jeg tror TS skal tænke nyt hvis de vil have en eksistens fremover, jeg tror mange syntes de får for alt lidt for deres Vip.
    Et par eksempler jeg syntes der skulle tænkes nyt i
    Driftstatus bliver ikke opdateret når TS bliver opmærksom på fejlen, det må man læse på debatten.
    Coolrunner tilbyder en billig pakkeporto på 100 g.forsendelse, hvorfor ikke TS
    Coolrunner tilbyder en billig udenlands forsendelse dog ikke Norge, hvorfor ikke TS der har udenlandske datterselskaber
    Hvorfor 5% gebyr på porto efter min mening urinelig
    3% sælgergebyr eller endnu bedre 0 som du foreslår Bamseline
    Hvis det kun er os Vip brugere der er sluppet af med de irreterende reklamer, så kan jeg godt forstå hvis andre flygter fra TS
    Men der skal selvfølgelig flere tiltag til for at få TS som den var engang ,og har TS penge og mod til det.

  • 636663932028129699 20-06-2018 10:37

    Salget går ikke her på sitet for mig
    Derfor har jeg ingen åbne annoncer
    Sælger via FB og Privat samt på DBA
    kører det super

    Ønsker Dig en skøn Sommer- Pinklady-1

    Johanne
         

    PS: Køber mere herinde-
    end ups!!!
    Jeg sælger i år
       

    Redigeret 20-06-2018 10:38

  • Pinklady-1 20-06-2018 13:42

    Tak Johanne, - du ønskes også en skøn sommer     

    Kan se at der er lige under 584.000 annoncer herinde.
    Har det tal ikke også været meget højere? Har det ikke været oppe på 800.000-900.000 annoncer?

  • 636663932028129699 20-06-2018 14:24

    Tak Pink

    Jo det har også været over 1 mio mener jeg :)


       

  • Pinklady-1 20-06-2018 15:45

    Ja, mener også tallet har været meget højere.
    Men det kunne også tyde på at der ikke er så mange aktive brugere herinde mere.
    Kan se det nu er steget til 586.134.

    Hvad tror I der kan gøres for at det bliver spændende og attraktivt at bruge Trendsales? Har I nogle forslag?
    Måske sænke vip prisen?
    Konkurrencer?
    Ugens /månedens bruger (ligesom månedens medarbejder på en arbejdsplads )?
    Sænke gebyret til 3%?

    Jeg synes at Trendsales er et godt og troværdigt salgssted. Rammerne er her.
    Der mangler bare flere brugere.

  • Bamseline 20-06-2018 16:18

    Engang var der langt flere annncer end brugere - nu er det omvendt....
    Tror bl.a. det skyldes at man tæller Tradonos brugere med.
    Og så kan jeg se at man kan være “midlertidig lukket” i årevis.... mon ikke også de tælles med?

    Synes det er svært at sige hvad der kunne få mere gang i TS igen, men ville virkelig ønske det, for savner absolut “det go’e gamle” TS.

    Jeg synes - som skrevet i mit indlæg ovenfor - at det kunne være en ide at gøre TSpay gebyrfrit for VIP - hellere det end at sætte prisen ned for VIP.
    Tror virkelig at VIP brugere så ville føle at de fik noget for pengene   

    Tror ikke på noget med konkurrencer og/eller månedens bruger, sådan noget er jeg slet ikke til og er faktisk direkte imod sidstnævnte 

    Er enig med 1749grøn at der bestemt er plads til forbedring hvad angår driftsstatus og så skal det foregå HER på siden og IKKE på FB!

    Bamseline

  • Har2drenge 22-06-2018 16:15

    Jeg savner også de "gamle dage" her på TS.

    Jeg heller ikke hvad der lige skal til. Men udover de forslag som er kommet, så kunne det også hjælpe hvis folk ryddede op i deres annoncer. Der findes ufattelige mange gamle annoncer - så det er svært at se skoven for bare træer - finde guldet som man har lyst til at købe 

    Hvem gider at købe en annonce som er oprettet for flere år siden? Ud med det og så vil Ts også se mere indbydende ud og man kan se et flow af nye annoncer. Det er nemlig også galt, at nogle af annoncerne bliver genoprettet gang fra gang. Og man ikke får set det nye som kommer på

  • Montymax 22-06-2018 17:05

    Jeg giver dig Har2drenge ret i at der er så uendelig mange gamle annoncer og de kan være flere år gamle og hvem gider så købe det - måske er det så også solgt og sælgeren har glemt at lukke annoncen.
    Jeg er håber også at vi kunne gøre noget for at få Trendsale op og køre igen, da konceptet omkring det bare er så godt.
    Muligvis noget med at VIP brugere får mere for deres penge ........men det skaffer jo ikke flere købere til.
    Jeg syntes at udbuddet er blevet noget slunket, ihverfald for det som jeg af og til søger.

  • Gloster 25-06-2018 18:23

    Jeg har tidligere være ivrig køber herinde, men efter at der blev skiftet direktør, som iøvrigt lovede guld og grønne skove, i starten. Og der ikke skete en “dyt”. Så er min intresse også dalet.
    Det er også blevet meget dyrer at handle herinde, fordi at sælgere lægger deres gebyr oveni købsprisen, og det gider jeg ikke at betale.
    Samtidig så eksistere post nord ikke rigtig længere, her hvor jeg bor, lige lidt syd for Kbh. Får vi post en gang om ugen. Det vil sige, at der går meget lang tid, fra man har købt og betalt en vare, til man har den hjemme hos sig selv.
    Tidligere købte jeg Pandora charme, men det kan ikke rigtig svare sig længere, synes jeg.

  • Montymax 25-06-2018 19:54

    Gloster - jeg plejer at sende med DAO både fordi prisen er fin og så fungere det perfekt.
    Post Nord kommer også kun om mandagen her, så det er nok nogen ligende som hos dig.
    Jeg er SÅ enig med dig om at siden vi fik nye direktør og vi lavede den uendelige lange tråd om ønsker og  idér - så er der ikke sket en pind.
    Det blev slået stort op og igen da vi blev slået sammen med Tradono.
    Det blev hverdag igen og alt er som før.

  • Gloster 25-06-2018 20:59

    Før i tiden kunne jeg købe en lille pandora  charm og få den sendt for 8 kr. I et langsomt brev. Alle dem heg har købt er kommet frem. Men det var også inden det blev til post nord. Nu koster det 30-35 kr med DAO og så skal heg hente det i en eller anden kiosk.

  • Montymax 25-06-2018 21:56

    Åhh - Ja, Gloster ........ det var da der var B Breve til og det var tider. Der var flere forskellige gram satser, husker jeg.  Vist lige fra 50 gram og op til 1000 gram.
    Da kan jeg godt se at Dao ikke duer.

Skriv på debatten

Pinklady-1 sælger


log debate