Parfumer der er holdbare??

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 450
  • Bamseline 08-07-2018 11:14

    Jeg er VILD med parfumer, men noget jeg ikke er så vild med er, at jeg synes de fleste parfumer er pist væk kort tid efter at jeg har sprøjtet det på 

    Det er ikke fordi jeg ikke ved hvor og hvordan duftene skal bruges, men må bare erkende at de allerfleste dufte åbenbart ikke holder særligt længe på mig - også dufte der ellers er kendt for at være holdbare og som f.eks. holder rigtig godt på en af mine veninder

    Så mit spørgsmål er: kender I nogle dufte som er ultra holdbare?
    Det kunne jo være at I kendte nogle som jeg ikke selv lige har været opmærksom på/kender.

    På forhånd tak for hjælpen!

    Bamseline

  • Blondie1 08-07-2018 15:33

    Hej Bamseline

    Jeg har det præcis som dig...... men jeg tror ganske enkelt at det kun er min egen næse som ikke kan dufte det, for alle siger altid: uhhh, du dufter altid så dejligt, hvilken parfume har du på idag.....

  • Bamseline 08-07-2018 17:57

    Hej Blondie1

    Jeg tror helt sikkert at du har en pointe

    Kan godt opleve dufte som jeg ikke selv kan dufte mere/længere, men som f.eks. min mand stadig godt kan dufte - i hvert fald længere end mig.

    Men med det sagt så oplever jeg desværre stadig at dufte ikke holder så længe på mig som jeg oplever at de gør på andre....
    Købte f.eks. den relativt nye duft fra Emporio Armani, der hedder "Because it's you", som jeg dels synes dufter rigtig dejligt og dels havde fået anbefalet som holdbar af en kollega.
    På hende dufter den SÅ godt og holder SÅ længe. Kan faktisk dufte den på hende hele dagen, så mine forventninger var store, men ak - det er præcis det samme: den dufter rigtig dejligt når jeg lige tager den på om morgenen efter badet.
    Min mand kan også sagtens dufte den en times tid senere, men når jeg møder på arbejde ca 2-3 timer senere, så kan jeg slet ikke dufte den (mere) selv og min kollega kun ganske svagt....

    Og sådan har det været mange gange (altså med mange forskellige dufte)  

    En af de eneste dufte som jeg virkelig synes har holdt på mig er Clinique's Aromatics Elixir og den duft er jeg desværre ikke særlig vild med. Men hold da op den holder!!!

    Bamseline

  • Blondie1 09-07-2018 06:44

    Smiler Ja, Elixir er ikke sådan lige til at slippe af med igen......

    Det kan også være, du bare ikke "holder så godt" på dufte på din hud

    Jeg ved bare, at selvom jeg ikke selv kan dufte at jeg har parfume på, så kan andre (og det affinder jeg mig fint med)

  • Snullermusfyn 09-07-2018 09:16

    En af mine yndlingsdufte er Chanel Coco Mademoiselle. Den holder virkelig længe. Jeg har også Lolita Lempicka, som er ultra holdbar, men meget speciel.
    Et mere generelt råd er at købe Edp frem for Edt, da Edp er mere koncentreret og holder bedre.

  • Bamseline 09-07-2018 09:42

    Tak for input.

    Jeg har ikke købt edt i 100 år, da det nærmest er væk på mig inden jeg går ud fra det rum, som jeg har sprøjtet det på i.

    Er enig i at Chanel Coco Mademoiselle er en af de mere holdbare dufte (har den selv), men den dufter max et par timer på mig.
    Lolita Lempica kender jeg kun af navn, men vil da checke op på den.

    Bamseline

    Redigeret 09-07-2018 09:57

  • Bamseline 09-07-2018 09:47

    Er godt klar over at jeg nok skal op i rene parfumer og ikke “kun” edp., hvis jeg skal have en virkelig holdbar duft, men synes bare de er helt ekstremt dyre og nærmest uden for økonomisk rækkevidde, så der er der i hvert fald ikke plads til fejlkøb.....

  • -trunde- 09-07-2018 10:56


    Var ved at skrive det samme som "Blondie1" jeg høre også altid  du dufter altid så dejligt,

    men jeg kan ikke selv dufte det....

  • Susset 09-07-2018 18:22

    Kender det godt men generelt synes jeg at Chanel , Dior og Molecules duftene holder virkelig længe og jeg tror også at det er som de andre skriver at man måske ikke selv kan lugte dem på sig selv hen ad dagen .....OG så er der ikke nogen værre end folk der sprøjter mere på fordi de er blevet `døv `på næsen overfor deres parfumen....arghh det kan virkelig ødelægge et møde eller en middag 

  • -trunde- 09-07-2018 18:37


    Susset

    Nej det kan godt være slemt når man sprøjter ny på hen ad dagen.

    Min ældste datter`s svigermor har Parfumeallergi ....så det er 0 parfume når jeg ved jeg skal

    være sammen med hende.....

  • Bamseline 10-07-2018 07:50

    Tak for jeres input 

    Og jeg er meget enig i, at der altså er mennesker der - sikkert pga de ikke selv kan dufte deres parfume mere - tager ALT for meget på, så de dufter 1 meter foran og 3 meter bagud, og det er bare ALT for meget..... og oplever det desværre ofte i forbindelse med mit arbejde (kunder i min tøjbutik).
    Derfor er jeg også selv meget påpasselig med at det ikke er den situation, det drejer sig om i mit tilfælde, men som nævnt har jeg testet det med kolleger, og de kan vitterlig heller ikke dufte min parfume ret længe

    Jeg modtager stadig gerne tips om super holdbare parfumer (hvis det findes)   

    Redigeret 10-07-2018 08:18

  • Unnabandunna 10-07-2018 23:00

    Dufte holder ca. 2 timer på mig; og så glemmer jeg alt om det
    Jeg har en edp duft, hvor lige netop den vil jeg gerne have til at holde længere, så jeg prøvede edp udgaven på det ene håndled og parfume udgaven på det andet håndled Efter ½ time havde parfumen udviklet sig på en måde, som jeg slet ikke kunne lide, mens edp'en fortsat duftede, som jeg kan lide den  "Parfumeekspedienten" bekræftede, at det tit forholder sig sådan
    Du kan jo gøre det, at du har en lille flaske med i håndtasken; så kan du genopfriske en gang eller to i løbet af dagen
    Man kan godt købe små tomme sprayflasker, som man selv kan fylde
    Der er også lige den faktor, at hvis man bruger den samme duft lang tig i træk, kan man ikke længere selv dufte den, så man bør skifte lidt - måske hver 14. dag så vidt jeg husker

  • Bamseline 11-07-2018 08:31

    Tak for input, Unnabandunna 

    Tippet med at have lidt duft med i tasken til opfriskning bruges allerede.

    Og ja, ved også godt at man bliver "duft-døv" på egen duft efter nogen tid og derfor bør skifte til anden duft. Jeg har en del parfumer (edp) så det er intet problem, og det er praksis jeg allerede bruger.

    Til gengæld var det ny viden for mig at en ren parfume kan udvikle sig anderledes på huden end edp. udgaven af samme.
    Så er det i hvert fald super vigtigt at man får lov at teste den rene parfume på egen hud før man kaster sig ud i et køb til måske over 1000 kr.......

    Bamseline

  • Bamseline 11-07-2018 08:32

    Jeg modtager stadig gerne tips om super holdbare parfumer (hvis det findes) 

Skriv på debatten

Bamseline sælger


log debate