Bud på Privatbeskeder

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 867
  • Kylle1 20-07-2018 09:41

    Har nogen herinde været udsat for, at man byder på Privatbeskeder - og hvorfor gør man det? Jeg regner da med, at et bud på Privatbeskeder er lige så bindende som på selve annoncen - men mon det er for at være mere "fri". Nu har jeg kopieret det omtalte bud og sat det ind på det pågældende annonce (som der også henvises til), hvilket forhåbentlig er tilladt.

    Kylle  

  • Bamseline 20-07-2018 13:42

    Bud via “privat besked” funktionen er desværre ikke bindende i henhold til TS’ retningslinier.

    Bamseline/Moderator

  • Bamseline 20-07-2018 13:44

    Hov, ser lige at du også selv er moderator, så det ved du nok også selv så.

    Bamseline

  • Bamseline 20-07-2018 13:49

    Og ja, har desværre også selv været ude for (flere gange) at der er blevet budt via “privat besked” og det er yderst sjældent at det har ført til salg - de fleste har bare været tidsspilde 

    Bamseline

    Redigeret 20-07-2018 13:49

  • Kylle1 20-07-2018 14:07

    Øv - selvfølgelig er det derfor, de byder på den måde. Har åbenbart ikke sat mig nok ind i reglerne trods 13,5 år på TS (slår ikke dig) - men tak for info, Bamseline.

  • -trunde- 20-07-2018 18:37



    Oplever også bud via “privat besked” samt hvad er mindsteprisen.....tænker også hvorfor

    ikke skrive på annoncen........

  • Unnabandunna 20-07-2018 21:45

    Jeg kunne forestille mig, at vedkommende ikke er interesseret i, at en anden måske vil byde over

  • Montymax 21-07-2018 09:30

    Jeg får også tit bud den vej og er sikker på at det kan være fordi det jo så  ikke er bindende.
    Eller måske fordi de ikke vil risikere at de overbudt - da vi jo kender det med at pludselig se annoncen igen  og den bliver interessant igen.
    Jeg har nok fået omkring 20 bud den vej og vist kun solgt en enkelt gang på den måde og det var en taske til 12000kr - så hvem siger “ Nej - skriv på annoncen “

  • Kylle1 21-07-2018 10:38

    Unnabandunna - jeg er bange for, du tror for godt om mennesker. Hvorfor står vedkommende så ikke ved sit bud og afslutter handlen. Det er for let at slippe om ved det på den måde - og så slet ikke vende tilbage - hverken med undskyldning eller anden forklaring.

  • Unnabandunna 21-07-2018 13:46

    Næ synes jeg nu ikke  Uanset årsag finder jeg det noget lusket, med mindre et fåtal bare ikke ved, hvordan; det vil man hurtigt kunne tjekke ved at se efter, hvor længe, de har været registreret i TS; andre må være udmærket klar over deres handlingsmønster
    Jeg har ofte studset over, at nogen på en annonce spørger interesseret ind til en vare og så slet ikke kommer med nogen respons, når de får svar; jeg kan godt forstå, at man som sælger kan blive træt
    Jeg kan forestille mig, at den slags henvendelser kunne komme fra mennesker, der ligger så meget i overhalingsbanen, at en del ansvarlighed ryger ud af sidevinduet - videre til næste fix! Så kan vi tale om forældre, opdragelse, miljø og en tid, hvor alt går susende stærkt
    Uanset hvad er det træls for alle, dårlige ringe i vandet
    I øvrigt kan jeg også forestille mig, at den slags er medvirkende til den nedadgående omsætning, som har været en del på tale her på Debat, men jeg kan ikke lige se, hvordan det kan kommes til livs andet end ved at bringe det op her, som du har gjort Kylle, og så håbe på, at det bliver læst og kan bringe nogle på bedre tanker; men ikke alle læser jo Debat, og så gøre som Mightymonty generelt at henvise til at skrive på annoncen - er køber seriøs, skal vedkommende nok gøre det, er jeg sikker på, og ellers kan det jo under alle omstændigheder være fuldstændig ligegyldigt, det vil ikke være en mistet handel
    I yderste konsekvens kan man vælge at informere en byder på PB, der gør det gentagne gange, at man vil anmelde det, hvis det fortsætter og så notere sig byderens navn og ikke fremover nogensinde handle med vedkommende, så vedkommende ikke får ens navn og adresse for en handel med en billig ting, og man skal spilde krudt på at tænke på, om vedkommende vil hævne sig og stalke en; lidt paranoidt og ubehageligt at skulle tænke på den måde, men sådan er der også nogen, der er indrettet 
    Jeg har selv noteret mig et par sælgere, som jeg aldrig mere vil handle med, men 99% af sælgerne her på TS er virkelig søde og hæderlige
    Nej jeg tror ikke for godt om mennesker, men jeg lader dem gerne komme tvivlen til gode og vejer for og imod

  • Kylle1 21-07-2018 15:20

    Jeg kan i hvert fald under alle omstændigheder se, at du er den perfekte køber. - Hatten af for det

  • Unnabandunna 21-07-2018 15:53

    Åh tak i al beskedenhed, jeg prøver osse at opføre mig ordentligt og lære af, når jeg er for dum

  • Montymax 21-07-2018 16:58

    Ups - jeg må lige forklare mig nærmere og desværre Hullaballulla så tænkerne jeg at det er en sammenblandingen af det fynske islæt og så varmen såen lørdag men ............ det jeg mente med “ så hvem siger “ Nej - skriv på annoncen “  var alså at jeg tog i mod buddet og alså at jeg var en rigtig lille krysterfynbo der tog i mod buddet selvom det var over Privatbeskeder og alså slet ikke  meningen med bud der. ( hun købte den til 12000 kr )
    Nu jeg har gang i tråden igen så tror jeg også at på appen da er Privatbeskeder så nemt at komme til og lidt derfor også - måske.
    Selvfølgelig også som en af jer skriver så er dem der sender beskeder der helt nystartede og sikkert mange af dem skal bare have tiden til at gå.
    Som dem der smider et bud på en annonce og så kommer alle spørgsmålene bagefter. 

    Redigeret 21-07-2018 17:00

  • Unnabandunna 21-07-2018 18:30

    Jamen søde Monstermonty Budskabet ER forstået, det var derfor, jeg skrev "generelt"  Jeg ville da også have gjort den handel så afgjort, og den var jo også seriøs nok
    I øvrigt har det tidligere her på Debat været nævnt, at beskeder på app'en muligvis er nemmere tilgængeligt til at skrive til PB end at skrive på selve annoncen; der har endnu ikke rigtig været nogen, der vidste det; jeg havde glemt den side af sagen, nok fordi jeg ikke selv bruger den
    Og skylder du mig forresten ikke en gave (ønsketænkning) - når du har sådanne eksklusive varer, kan du bare sende mig en fin taske gerne med mange lommer til en tilsvarende pris, farven kan du selv bestemme
    Og lad nu være med at stirre dig blind på de berømte broer, de flimrer bare i varmen   Hav en dejlig aften - os allesammen 

    Redigeret 21-07-2018 21:07

  • Unnabandunna 21-07-2018 20:54

     

    Redigeret 21-07-2018 21:09

  • Unnabandunna 21-07-2018 20:56

    Skulle lige finde ud af at redigere en manglende del af en sætning i det sidst skrevne

    Redigeret 21-07-2018 21:11

  • Montymax 21-07-2018 23:07

    Snullermullaballulla .............din dejlige pige. 
    Ingen kan som dig på tasterne.

  • Gloster 23-07-2018 19:33

    Jeg er fornyeligt selv kommet til at skrive til en privat da jeg ville skrive på annoncen. Og det var fordi at jeg benyteeede appen, og det er jeg ikke vandt til. Måske det samme er skidt for andre?

Skriv på debatten

Kylle1 sælger


log debate