Boligsikring - nogen der har forstand på det??

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 750
  • Batmandsmor 23-07-2018 09:27

    Min kæreste og jeg overvejrer at flytte sammen, men hvad sker der så med min boligsikring?
    Pt. bor jeg alene med min datter og får xxxx kr.
    Af forskellige årsager har han pt. ingen fast indtægt, så jeg kan sagtens finde ud af hvad jeg kan få hvis han flytter ind. Men spørgsmålet ER: Hvad hvis vi flytter sammen i en anden bolig og han kommer til at stå på lejekontrakten, får jeg/vi så ingen boligsikring??

    Nogen der har forstand på det (som i arbejder/har arbejdet med det)???

  • Gloster 23-07-2018 19:30

    Boligsikringen beregnes udfra husstandsindkomsten, og boliglingens størrelse samt antallet af beboeren.

  • Montymax 23-07-2018 20:45

    Angående boligsikring betyder det intet om han er skrevet med på lejekontrakten eller ej.
    Det der betyder noget er at i bor sammen på adressen og så selvfølglig størrelsen på den nye lejlighed, månedlig husleje og så husstandsindtægten.

  • Gloster 23-07-2018 21:07

    Du kan selv lave beregningen på borger.dk og se hvad det vil betyde for dig og din families økonomi.

  • Batmandsmor 24-07-2018 18:42

    Jeg er helt med på at jeg kan lave en beregning og boligsikringen er udregnet efter husstandens indkomst. Det er udelukkende om det har nogen betydning, om det er mig der lejer boligen (står som lejer og han flytter ind) eller vi begge kan stå på lejekontrakten.
    ALT det andet har jeg styr på.
    Montyrmax 

  • Gloster 24-07-2018 19:28

    Det har ingen betydning med mindre at du er pensionist.

  • Montymax 25-07-2018 09:36

    Dejligt at kunne hjælpe dig. 

  • Lolle 30-07-2018 11:06

    Hvis I går fra hinanden har det - i forhold til retten til at blive boende i lejligheden - betydning hvem af jer, der står som lejer på lejekontrakten.

    Dette bør måske også tages med i overvejelserne om, hvem der skal stå som lejer og hvem der ikke skal.

Skriv på debatten

Batmandsmor sælger


log debate