Efter hvilke principper køber I tøj?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 867
  • Bamseline 06-08-2018 17:05

    Ja, som overskriften siger: efter hvilke principper køber I tøj?

    Køber I f.eks. udelukkende det tøj som I ved klæder jer (stilmæssigt) og i de farver, der klæder jer?

    Eller er mere til at købe de farver I er vilde med og så blæser mere på om det måske er den "perfekte" stil og/eller farve til jer?

    Går I meget op i bestemte mærker eller er I ligeglade med mærker?

    Og hvad med kvalitet - er det noget I fokuserer på?
    F.eks. hellere en god ting end f.eks. tre stk til samme pris?

    Bamseline

  • Ajtsb70 06-08-2018 21:16

    Jeg køber efter, det skal være klædeligt, praktisk og behageligt at have på.

    Elsker tøj fra Cream og smart tøj fra lækre sportsmærker, altså ikke sportstøj, men deres modetøj.

    har nogen dyre ting, hvor jeg er ligeglad med prisen. Men køber gerne på tilbud, der er stort slid på tøjet i skole og SFO: I dag har jeg fået et eller andet malingsagtigt på mine shorts, men regner med at kunne få det af.

  • Bamseline 07-08-2018 07:34

    Tak for svar, Anja 

  • Mholm1976 07-08-2018 17:40

    Jeg har det lissom Anja. Jeg arbejder som indsatspædagog og er derfor på gulvet i 99% af min arbejdstid, det ses tydeligt på mit tøj og derfor skal mit arbejdstøj ikke være dyrt, men gerne klædeligt, behageligt, praktisk og hårdført (kunne vaskes mange gange, men ikke være så dyrt, at jeg græder over en varig plet et et hul).

    Mht tøj udenfor job så gælder lidt de samme principper (har jo selv et yngre barn og børnebørn), men har dog gode mærker, som jeg elsker at gå i, når der er knap så meget fare på færde.

  • Bamseline 07-08-2018 18:00

    Tak for svar også til dig Mai-Britt 

  • Ajtsb70 07-08-2018 18:06

    Bamse:  Lige et spørgsmål. har købt nogen nye Triumph BH'er 3 af de modeller fra Minimizer serien, samme omkreds og skål som jeg plejer, men den ene sidder ligesom ikke ind under brystet, altså bøjlen går ikke ind til huden, gør jeg noget forkert?

    Det er den her model:  https://www.zalando.dk/triumph-true-shape-sensation-bojle-bher-tr581a06g-q11.html

    Den er ellers lkker at have på, den har bløde og dejlig brede stropper.

  • Bamseline 07-08-2018 18:22

    Anja --> lige netop den bh er jeg ikke rigtig venner med da jeg har oplevet at de varierer i størrelsen   
    Så tror ikke du gør noget forkert - tror blot du har været uheldig og fået en bh fra et andet lot - altså ikke syet op i samme omgang som de øvrige.
    Har oplevet præcis det samme (blot med deres bodystocking).

    Bamseline

  • Ajtsb70 07-08-2018 18:28

    Øv, hvor irreterende, netop fordi alle de andre fra Minimizer passer perfekt. Det er ikke fordi jeg ikke kan gå med den, den er bare ikke 100% perfekt.

    De 2 andre nyindkøbte er en anden model, så de er perfekte.

    Tusind tak for svar.

  • -trunde- 07-08-2018 22:36



    Jeg køber efter, det skal være pænt til mig samt, praktisk og behageligt at have på.

    Jeg går ikke op i  mærker, er glad bare jeg kan finde noget jeg kan bruge....

    Jeg går mest i mørke farver...da jeg har et meget stort bryst...synes det virker mindre

    i mørke farver..

    Giver gerne mere for en god kvalitet bare det er noget der er pænt til mig.


     

  • Bamseline 08-08-2018 07:04

    Tak for dit svar, Kirsten 

  • Kiwikriger 10-08-2018 12:12

    Jeg går efter farver der klæder mig. Næsten ligemeget hvor meget jeg elsker en farve, hvis den ikke klæder mig, vil det påvirke mit humør når jeg har den på.

    Jeg er rimelig ligeglad med mærket, men undersøger syningerne og kvalitetet af stoffet, men der er ikke mærker jeg sådan specielt går efter. Jeg køber hvad der passer min stil, og køber ikke for mange korte modetrends, men hellere have noget mere klassisk...

    Men en ting er sikkert - hvis jeg har meget stilrigt og buisness tøj på, så kan man være sikker på at jeg har strømper på i sjove farver og mønstre. Og hjemme outfit skal være "pænt" og behageligt.

  • Kiwikriger 10-08-2018 12:13

    Jeg er vidst lidt sen på den, troede der var mere aktivitet på Magazine 

  • Bamseline 10-08-2018 16:40

    Også tak for svar fra dig, Kiwikriger - og nej, du er ikke sent på den - der er desværre bare ikke mere liv herinde på Magazine (mere) og desværre heller ikke i bazaren....

  • Shopper girl 29-08-2018 11:34

    jeg går ikke sådan efter et bestemt mærke, men selvfølgelig har jeg favorit mærker jeg tjekker hver uge hvad der er kommet af nye vare.
    Farver er jeg sådan set ligeglad, jeg syntes selv jeg kan bære alle farver.
    Elsker sort og hvid som jeg går med ofte
    Nogen gange kan jeg være helt vild i stilen, orange jakke, sølv jakke, meget mørk grønne bukser, eller sølv bukser.
    Jeg synes selv man skal gå med det tøj man føler sig godt i, selvfølgelig har økonomi meget at sige, for mange har lyst til at gå med lækkert tøj men økonomien kan godt stå  i vejen for en. Men så bland altid billigt og dyrt sammen, som jeg gør faktisk.

    Jeg har noget fra Gucci, Balenciaga, vetemetens, Givenchy, Balmain osv High class mærker.

    Også de billige, HM, Gina Tricot, Only, Topshop,Vila som jeg også elsker at gå i, for ikke at have den kedelig look blander jeg den dyre med billige,

    Tip: Dem der ikke har råd til dyrt tøj kan sagtens have en fed stil , kun hvis man er lidt kreativ kan man sy " lynlås, knapper, lommer, ektra ting på tøjet og gør det federe" som jeg faktisk også gør.

  • Bamseline 29-08-2018 13:28

    Tak for svar, Shopper Girl.

    Det er interessant at læse om hvor mange forskellige tilgange vi har til det med tøj og mode.

    Bamseline

Skriv på debatten

Bamseline sælger


log debate