Udeblivelse fra aftale dba

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 687
  • Haribopigen 08-11-2018 12:57

    Hej.

    Nu er jeg blevet brændt af tre gange på bare en uge.

    Man aftaler et tidspunkt for afhentning og så kommer folk ikke.
    Når man så ringer eller skriver til dem svarer de ikke.

    Nogen skriver 30 min efter aftalt tidpunkt at de ikke kommer alligevel.

    Er også blevet brændt af hvor vi skulle mødes på en station. Person kom ikke og svarede ikke på mine henvendelser bagefter.


    Jeg kunne godt tænke mig til spørge folk der har brændt andre af, hvorfor de gør det?

    Tænker de ikke på at man står og venter på dem?
    At man har ændret aftaler eller bedt andre om at hjælpe så køber kan komme på det tidspunkt så køber gerne ville komme på?

    Selvfølgelig kan der være sket et eller andet, men det tror jeg snart ikke på mere.

    Ligesom det er så nemt at skrive alt muligt på facebook som man ikke ville skrive eller sige foran personen så ville folk hellere ikke udeblive, hvis de kendte personen eller havde aftalt mødet Face to face. Eller hvad?

  • Danniegirl 08-11-2018 15:58

    Træls I know, har selv prøvet det. Jeg tror årsagerne kan være mange, men primært fordi nogle har fortrudt og ikke føler sig forpligtet til at give sælger besked... jeg tror simpelthen dine " købere " er dårligt opdraget......

    Der er forskellige opfattelser, hvordan man opfører sig, ikke bare på de sociale medier, men også i salgs-købs/oplvelser på nettet. Jeg håber dit held vender og at du snart får nogle gode og positive oplevelser....



    Redigeret 08-11-2018 15:58

  • Bamseline 08-11-2018 19:15

    Har selv prøvet at gå og vente på en person der så bare aldrig dukkede op  - uden at vedkommende gav besked.
    Har også prøvet at skulle mødes med en der så ville presse prisen i forbindelse med at vi mødtes SELV OM prisen var aftalt og fast   

    Derfor har jeg besluttet at jeg IKKE mere mødes og handler (medmindre jeg selv er er køber), men at ting godt kan afhentes på min bopæl blot de er BETALTE PÅ FORHÅND.

    Gider simpelthen ikke være til grin mere.....

    Bamseline

  • Brianna 09-11-2018 10:02

    Jeg har også oplevet at der meldes fra meget kort tid før aftale - øv!

    Jeg mødes gerne men udelukkende hvis jeg alligevel er på mødestedet. Jeg aflyser heller ikke aftaler for at kunne blive hjemme hvis en køber ønsker at afhente, men er jeg hjemme er køber velkommen til at komme forbi. Jeg vil simpelthen ikke indrette mit liv efter aftaler hvor modparten lidt for ofte er useriøs Misforstå mig ikke, jeg vil da rigtig gerne have solgt noget men ikke for alt i verden - min tid er også noget værd

  • Bamseline 09-11-2018 12:19

    Jeg er helt enig.

    --> den person der aldrig dukkede op her hos mig, ja, hende havde jeg faktisk flyttet en anden aftale for at kunne tage imod - og så kom hun ikke      og hørte ALDRIG fra hende 
    Sådan en mener jeg der burde være mulighed for at give en i TS-systemet.

    --> det sidste eksempel er fra DBA (altså den med hende der ville presse prisen selv om en fast pris var aftalt).

    Bl.a. derfor skriver jeg i min profil: "at varer kan hentes på min adresse blot de er betalte på forhånd".

    Jeg vil også gerne sælge noget, men vil også behandles ordentligt og livet er altså for kort til useriøse brugere 

    Bamseline

    Redigeret 09-11-2018 18:01

  • Montymax 09-11-2018 17:36

    Jeg aftaler yderst sjældent at mødes da jeg også flere gange har oplevet at blive brændt af.
    Særlig gennem Tradono som ihvertfald i starten var baseret på den slags handler.

    Jeg gider simpelhen ikke gå og vendte på en der aldrig dukker op men som bare skriver lige før aftalt tid at det ikke bliver den dag alligevel men først en anden dag.

    Jeg er kun til handler gennem dao og så er jeg ligeglad med at der smutter en handel eller to - heller det end at gå og føle sig  til grin.

    Jeg har en enkelt gang forlangt lidt forud og det blev så betalt og køberen kom.

  • Fif2000 11-11-2018 16:51

    Jeg har enkelte gange bedt køber om at betale halvdelen af prisen som et gebyr, der ikke refunderes hvis de ikke dukker op. Så kan jeg se hvor seriøse de er, hvis jeg skal mødes med dem på stationen og jeg få dækket noget af min dyrbare tid :)

  • Haribopigen 11-11-2018 17:17

    Tak for jeres gode svar.

    Jeg har nok været for flink.

    Ja ens tid er bare dyrebare, især efter jeg har fået en datter.

    Er bare så ked af at folk er blevet sådan.

    Jeg vil fremover tage et “gebyr” hvis de siger nej så er de nok ikke så seriøse som købere alligevel.

  • Bamseline 12-11-2018 09:49

    Haribopigen --> ja, vi har nok være for flinke og stolet for meget på folk.
    Så sent som i går sad jeg og ventede en time (herhjemme dog) på en person som skulle komme og hente/købe et par støvler. Havde talt med vedkommende i telefonen, så var sikker på at den var "god nok", men personen kom aldrig!!!!!     

    Så nu er det endegyldig slut med at mødes og handle ude i byen/på min bopæl for mit vedkommende.
    Eneste undtagelse bliver et par personer som jeg kender rigtig godt og som jeg ved at jeg kan stole på.

    Så nu har jeg opdateret min brugerprofil og mine annoncer, så det tydeligt fremgår at jeg IKKE mødes og handler.
    Folk kan stadig hente varer på min bopæl, men så skal de være betalte på forhånd.

    Vil gerne sælge, men vil ikke være til grin

    Har lige haft en ny køber som ville hente - og hun ville gerne betale på forhånd og så er det helt ok med mig.

    Bamseline

Skriv på debatten


log debate