Sælger eller køber

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 738
  • Susbuhl 08-12-2018 08:44

    Er det bare mig eller hvad !
    Hver eneste gang jeg kigger på en annonce her på TS, står der i der i teksten, køber betaler et evtuelt TS gebyr, men har jeg misforstået noget ? Er det ikke et sælger gebyr ?
    Der sker godt nok et skred her på TS med både tone og måden man handler på !
    Jeg blir lidt trist over det, for der er meget godt at købe, men det er som om det kun er for “ mobilpayer “ folket efterhånden og det tør jeg ikke mere efter et par uheldige handler.
    Mvh og dejlig december
    Susbuhl

  • Bamseline 08-12-2018 16:18

    Det er et “sælger gebyr” i den forstand at det opkræves hos SÆLGER, men det er jo reelt en KØBER forsikring, så måske rimelig forståeligt, hvis en del sælgere synes at køber skal betale gebyret såfremt de vil handle via TSpay - for sælger er det jo en udgift.....

    Det er ikke “ulovligt” at sælger skriver at vedkommende handler via mobilepay og at såfremt køber insisterer på TSpay, så betaler vedkommende selv gebyr.

    Jeg tror ikke TSpay forsvinder, men tror bestemt at mobilepay er kommet for at blive!
    Det er dels gratis for begge parter og så får sælger betaling med det samme.
    Hvis sælger handler via TSpay føres penge ganske rigtig ind på sælgers TS konto, men så varer det flere dage før de ved overførsel kan ses på sælgers bankkonto......
    Så ikke alene betaler sælger for købers sikkerhed via gebyret (det kan man jo så kalde service), men personligt synes jeg det er træls at få penge ind på TS kontoen og så skal vente i dagevis på reelt at få pengene ind på bankkontoen. Via mobilepay er betalingen der omgående.

    Dette forklarer måske hvorfor der bliver færre og færre sælgere der ønsker at handle via TSpay.

    Bamseline

  • Susbuhl 08-12-2018 18:01

    Jeg er egentlig helt enig med dig, men har desværre oplevet alt for mange negative ting omkring mobilpay og tør simpelthen ikke købe via det mere !
    Enten modtager jeg ikke varerne eller også blir det glemt at sende og jeg må rykke for det flere gange og via mobilpay har jeg ingen forsikring .
    Mvh
    Susbuhl

  • Bamseline 08-12-2018 18:07

    Har ikke de samme dårlige erfaringer som dig med Mobilepay, men kan da godt forstå at det kan afskrække en lidt.
    Har netop i dag modtaget et par købte støvler - betalt vis mobilepay - og de var faktisk i bedre stand end jeg havde turdet håbe på, så er meget tilfreds og har faktisk NÆSTEN kun gode erfaringer med mobilepay.

    Bamseline

  • 1749grøn 08-12-2018 18:16

    Jeg sælger både TS pay  og mobil pay ,men hvis der bliver budt under den pris der står i annoncen bliver det et mobilpay salg og det syntes jeg er rimelig.
    Men jeg oplever ret ofte at selv om der bliver givet den pris som jeg har forlangt, vil man helst betale over mobilpay, måske fordi det er nemmere.
    Min personlige mening er også at gebyret burde fordeles mellem køber og sælger eller kun køber, det er trods alt kun køber der har fordel af det.

  • Fif2000 08-12-2018 18:40

    Når du handler kan du bare byde en pris alt inkl - det vil sige inkluderet porto og TSpay - så er det op til sælger at vurdere om der skal handles.

  • Bamseline 08-12-2018 18:52

    Ja, men nu er vi jo mange der har faste priser, og det håber jeg da at du synes man skal respektere, Fif2000...?

    Bamseline

  • Gittetj 08-12-2018 22:35

    Jeg er så en af dem, der selv betaler sælgergebyret og lader det være op til køber, om der skal handles via ts eller mobilepay, så det er altså ikke alle, der prøver at tørre det af på køber

  • Bamseline 09-12-2018 07:20

    Men Gittetj, synes du det er så unfair at det er køber der betaler gebyret, når det nu primært er en køberforsikring?

    Bamseline

    Redigeret 09-12-2018 07:20

  • Ajtsb70 09-12-2018 07:57

    Jeg betaler selv mit sælgergbeyr, ser det som et gebyr for at bruge sitet, og ikke en forsikring til køber.

    Før i tiden var der jo et decideret køber gbeyr på 2 %

    Jeg handler altid TS som køber, og gudskelov har flere gange oplevet uærlige sælgere, der ikke sender varen og TS har været indover.

    Som sælger bestemmer køber,hvordan der skal handles.

  • Bamseline 09-12-2018 08:06

    Jeg skynder mig lige at tilføje at jeg som sælger også handler via TSpay og betaler gebyret, hvilket også fremgår af min profilbeskrivelse (samt samtlige annoncer) - jeg prøver blot at skrive ovenfor, hvorfor jeg godt forstår at nogle sælgere foretrækker (og måske udelukkende) handler via mobilepay.

    Jeg forstår godt ræsonnementet om at det kan ses som et gebyr for at bruge sitet eller "service", som jeg kalder det i mit første indlæg.
    Men som jeg ser det, er det primært (hvis ikke udelukkende) KØBER der får glæde af det, og derfor var det måske ikke så unfair, hvis det i det mindste blev delt mellem køber og sælger.

    Har som nævnt ikke haft de store problemer i forbindelse med mobilepay - ikke flere end med TSpay faktisk, men det kan være at jeg blot har været heldig.

    Bamseline

  • Ajtsb70 09-12-2018 08:09

    Hej Bamse

    Ved godt hvad du mener og ja, det kan sgatens være et skjult købergbeyr, mon ikke de fleste tænker det ind i prisen, når de sætter pris på.

    Husker du også kun handler med validere sælgere ikke?

    Her har det været flere KB og GJ ting, hvor de ikek sender og kort efter er brugeren lukket.

  • Bamseline 09-12-2018 08:17

    Jeg KØBER kun hos validerede sælgere (som sælger er jeg ligeglad med om køber er valideret eller ej, men i det hele taget synes jeg at det burde være et krav at alle her på TS er validerede - af sikkerhedsmæssige årsager - men det er så en helt anden diskussion).

    Nej, jeg sætter faktisk mine priser efter at der handles via mobilepay og har også skrevet det i mine annoncer.
    Men du har da sikkert ret i at mange sætter deres priser efter at der påløber et gebyr for TSpay.

    Bamseline

  • Ajtsb70 09-12-2018 08:46

    Jeg er ligeglad om de er validerede så længe, jeg handler TS, så hænger den der.

    Men giver dig ret, det burde være et krav at være valideret, mærkeligt de ikke har indført det, tror TS kunne spare penge på det.

    Ok, sætter selv mine priser efter TS handel.

    Anja

  • Strudseline 16-01-2019 19:23

    Jeg handler kun ts & bankoverførsel, og sender med tracknr via coolrunner/dao, det har altid fungeret fint
    Ved ts handel tillægger jeg gebyret, idet der er køber beskyttelse i, og jeg skal vente ca. 1 uge med at få mit tilgodehavende, desuden skal jeg betale yderligere gebyr, for at overføre penge fra ts konto til bank konto.

    De fleste vælger dog betaling via bank, og fravælger ts handel, jeg sørger også for at skrive alle mine personlige oplysninger til køberen, så de kan føle sig trygge.

    Redigeret 16-01-2019 19:24

Skriv på debatten

Susbuhl sælger


log debate