Hvad er jeres oplevelser af Tradono ?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 999
  • Sonne55 03-03-2019 23:36

    I dag er det præcis 3 uger siden jeg sidst solgte noget på Tradono. I samme 3 uger har der været 8 personer, som enten har ønsket flere billeder, spurgt efter mål (som stod i annoncen), falbød eller andre tilsvarende spørgsmål. Jeg har pænt svaret alle, og sendt de oplysninger/billeder, som folk har ønsket.
    Derefter har jeg INTET hørt fra dem !!! Temmelig useriøst.

    I samme periode har jeg solgt 6-7 ting på Trendsales.
    Hvor er jeg glad for, at jeg ikke (endnu) betaler for Tradono.
    Hvad er jeres oplevelser med Tradono?

  • Gittetj 04-03-2019 07:42

    Jeg oplever det samme. Jeg er ikke fan

  • 1749grøn 04-03-2019 08:51

    Jeg var kun på Tradono ganske få dage, og oplevede mange ting der slet ikke fungerede og var besværlige
    Nej jeg er bestemt heller ikke Tradono fan og håber ikke det bliver TS afløseren.

  • Kiwikriger 04-03-2019 14:36

    Elskede tradono inden Trendsales kom indober, og de også kunne lave annoncer fra nettet. Der var så stor aktivitet, at jeg var nød til at lukke nogle annoncer for at kunne følge med. Men nu er det blevet besværligt. :/

  • Ajtsb70 04-03-2019 18:59

    Det fungerer slet ikke, og lige nu kommer de beskeder jeg får der fra i spam filter, det er tungt og besværligt. Jeg kan dog endelig lukke mine annoncer derinde.

  • Sonne55 04-03-2019 22:20

    Hvor er det kedeligt, at man arbejder på at overføre TS til Tradono.
    Rigtig kedeligt i stedet for at forbedre TS.

  • Montymax 07-03-2019 12:13

    Jeg sælger sådan set fifty-fifty på Tradono og Trendsales og lidt på dba.  Jeg syntes Tradono er fyldt med useriøse bydere og jeg har et par gange anmeldt de brugere.
    Jeg syntes der bliver faldbudt helt med vilje og useriøs, da når jeg skriver en Nypris på en ubrugt vare.........så kan det ikke være så svært.
    Desværre har det for mig været en lang og tung kamp og jeg er faktisk blevet uvenner med Supporten der over det.
    At det er de samme der sidder i supporten de to steder undre mig i den grad, da jeg syntes jeg altid er blevet taget pænt i mod på Trendsales og med en helt anden tone på Tradono.
    Mit ønske er at der bliver lavet den Tommel Down funktion på Tradono, så jeg kan gå udenom supporten.

  • Venus ll 07-03-2019 13:13

    Jeg har aldrig haft held med et salg igennem Tradono, og her på Trendsales er det efterhånden sjældent, at jeg har et salg. Til gengæld går det forrygende med mit salg på DBA og har gjort det det seneste års tid - har solgt 12 ting derinde bare de sidste tre uger!

  • Bamseline 07-03-2019 13:40

    Jeg er personligt super glad for Trendsales, mens det slet ikke fungerer for mig på Tradono: kan ikke helt finde ud af det, synes det er ulogisk og rodet, det er meget "ungt" og så er der for mange features, som jeg ikke kan finde eller også er de der ikke.
    Må nok med skam melde at det heller ikke fik mange chancer, men hvorfor skifte til Tradono når det fungerer SÅ godt her på Trendsales? - og det gør det - for mig!
    Så jeg håber VIRKELIG at TS fortsætter og at det måske oven i købet får et boost her når shops (heldigvis) forsvinder og vi kommer tilbage til det oprindelige TS = en (udelukkende) secondhand online bazar.

    Bamseline

    P.S. Har aldrig solgt noget på Tradono, har solgt lidt på DBA og Gul&Gratis, men sælger klart mest her på TS.

    Redigeret 07-03-2019 13:42

  • Ajtsb70 09-03-2019 06:41

    Havde et salg på Tradano i går. Men hold op det er besværligt at oprette en handel. Køber bød 350 inkl porto, så skal man sætte porto ind og så begynde at trække fra. Indtil man ligesom rammer prisen. Og for mig er det utroligt upersonligt ikke at kunne se noget på køber. Derudover har jeg åbenbart 20 boost klip hver uge, som Tradano selv vælger hvilke annoncer det skal bruges på.

    En anden køber har jeg oprettet en handel til også, hun godkender ikke, og aner så ikke hvad jeg skal gøre nu. Rodet og på ingen måde gennemskueligt.

  • Montymax 09-03-2019 09:29

    Ajtsb70 - det lyder godtnok besværligt med den Tradono pay og det har jeg gudskelov tilgode endnu. Jeg har kun handlet mobilpay der.
    De 20 booster du har bestemmer du selv over og vælger selv annoncerne.
    Jeg har også 20 hver uge da jeg er VIP her på Trendsales.
    Det var en god ordning de fik lavet. 

  • Ajtsb70 09-03-2019 09:34

    Jeg er også vip her. Men har ikke selv booset annoncer derinde. Det har systemet gjort selv.

  • Montymax 09-03-2019 09:48

    Det lyder sært og jeg har altid selv valgt hvilke annoncer der skulle boostes.
    De bliver jo automatisk fornyet og det er ikke det du blander sammen .... undskyld mig ?

  • Ajtsb70 09-03-2019 09:59

    Nej havde ikke været på nogen dage. Og har aldrig trykket på boost. Så i går da jeg kom på var flere af mine annoncer boostet

  • Sjøstjerne 09-03-2019 10:19

    Som Bamseline siger, jeg håber inderligt at shops forsvinder. Jeg køber kun, og jeg vil betale mindre end det sælger selv har betalet, ikke mer. Og slet ikke betale for Kinaskrammel jeg kan få billigere på ebay.

  • Montymax 09-03-2019 11:17

    Underligt, Ajtsb70.

  • Jensine19 10-03-2019 08:11

    Jeg syntes heller ikke rigtigt Tradono virker for mig, og jeg håber inderligt at Trendsales ikke bliver lukket, da den igennem mange år er blevet forbedret efter brugernes ønsker, og er blevet meget brugervenlig og overskuelig.

  • Gittetj 10-03-2019 08:37

    Gør Tradono til en side for erhvervssælgere og ts til en side for private. Bum, så er der plads til alle, og vi ved, hvor vi skal finde hinanden

  • 1749grøn 10-03-2019 08:38

    Jeg er en af dem der meget gerne ser TS fortsætte og ikke syntes om Tradono, som jeg også har givet udtryk for her på debatten.
    Men hvis man ikke ønsker TS bliver lukket og Tradono overtager, kan jeg ikke forstå at flere ikke giver udtryk for det her.

  • Illonaanette 10-03-2019 16:39

    Jeg har også fået overført mine annoncer til Tradono, og jeg må sige at jeg i løbet af de sidste 3 dage er blevet bombet med, undskyld udtrykket, tåbelige og ligegyldige spørgsmål, såsom: er den stor af en XL at være, kan en str. S passe den, hvor lang er den, kommer du til København osv. osv. alle spørgsmål kunne besvares, hvis blot annoncen læses igennem. På mig virker det som om, man ser et billede, synes det ser spændende ud, og så gribes til tasterne.

    Jeg har haft en enkelt og let handel indtil nu, ellers har det været hvad jeg vil kalde skambud i den grad - jeg ved endnu ikke om jeg orker det cirkus.

    Jeg får også mine annoncer boostet af systemet, det er ikke noget jeg selv har valgt??

    Jeg ser også helst at TS bevares, overskueligheden kan jeg bedre lide herinde. F.eks. hvis en spørger til en nederdel fra Brandtex, så kan jeg ikke umiddelbart vide hvilken, da jeg har flere af slagsen, irriterende at man ikke kan finde sine ting under kategori, som i TS, eller at hver vare har et ID nr. jeg har i hvert fald ikke kunne finde ud af nogen nem måde på Tradono.

  • Montymax 10-03-2019 20:57

    Netop - Tradono er en stor børnehave og fyldt med brugere der kun stiller dumme spørgsmål ......det ene efter det andet og bud der er så useriøse at det ikke er til at at finde et passende svar.
    Godt det er gratis for VIP brugere fra Tredsales, ellers var jeg ikke med på vip abonnement der.
    Underligt at i er flere der får automatisk boostet jeres annoncer.
    Jeg vil nu hellere selv gøre det. 

  • Ajtsb70 10-03-2019 20:59

    Nu er der en, der ikke godkender handlen, og så bliver handlen bare lukket igen af Tradono, sådan kan byde helt uden risiko for noget som helst.

  • Montymax 11-03-2019 09:16

    Jeg melder de useriøs brugere selvom det kan være en lang sej kamp med supporten om det. Ihverfald for mig; andre har nemt ved det af en eller anden grund.
    Ajtsb70 - så irriterende.

  • Sonne55 12-03-2019 22:51

    Jeg fik underligt nok ingen boostere. Det skrev jeg til Supporten om. Der gik præcis TO UGER inden de gad svare mig. Og svaret var helt ved siden af. Svaret handlede om hvordan jeg kunne bruge boostere. De forholdt sig overhovedet ikke til mit problem om de manglende boostere. Jeg blev noget træt af dem og spekulerede over om jeg gad mere bøvl med Support - og pludselig efter 4 dage skrev de, at de ville "lukke sagen" da jeg åbenbart ingen kommentar havde.
    Dvs at TRADONO har TO UGER til at svare mig, men jeg får kun FIRE DAGE.

    Jeg sælger absolut INTET på Tradono. Masser af dumme spørgsmål som :"Solgt"?
    Når jeg svarer at det er den ikke, så hører jeg intet.

    Jeg kunne også godt tænke mig, at der på Tradono var mulighed for "Debat" ligesom her.

    Lad os håbe, at de putter alle  deres kræfter i TS og får det til at fortsætte. Jeg tror ikke på Tradono. Godt Tradono er gratis indtil videre.

  • Brianna 13-03-2019 08:10

    Det er nu 5 uger (+ 1 dag) siden jeg oprettede mig på Tradono og jeg har haft et enkelt salg (i øvrigt helt problemfrit), et bud hvor køber 'glemte' at betale, 2 køb (helt problemfrit).
    Men jeg må indrømme at der er MEGET stille! Jeg sælger stort set heller ikke noget herinde længere og på DBA er der også ret stille (ca. 1-2 salg om ugen - ikke noget vildt).


    Jeg oplever også at udbuddet er nedadgående! Ofte er jeg på udkig efter noget bestemt eller nogle bestemte mærker og udvalget er desværre ikke som det har været - derfor er der også længere mellem at jeg køber  Og det bliver jo lidt en ond spiral 

  • Montymax 13-03-2019 09:04

    Hej Sonne55 - det du oplever på Tradono er en hverdags ting med de useriøse bruger og som aldrig skriver tilbage og det kan være et spørgsmål som man svarer på - så somregel ingen respons.
    Netop - så er det svært at forstille sig at det er samme support der sidder på Trendsales og Tradono men det er det.
    Jeg oplever også uforskammetheder af dem på Tradono men aldrig med Trendsales’s.
    Det ved jeg da jeg engang skrev at de kunne lære lidt af dem på Trendsales og Ha...Ha ....det er os. 

    Redigeret 13-03-2019 09:04

  • Montymax 13-03-2019 09:11

    Brianne - jeg oplever det også ret stille. Der var en periode det fik ret fint og det er nogle uger siden nu.
    Jeg bruger også DBA - Tradono og Trendsales og det er ret ens.
    Jeg har nu også fundet ud af at når det er de samme annoncer som jeg for nyer og booster, så er der så at sige ingen interesse for det. Det er kun de første par gange ellers så hjælper det sommetider at sætte andre billeder på men det er jo en gammel nyhed.
    Når jeg så sætter nye annoncer op så er der somregel interesse men ikke altid et salg.

  • Sonne55 13-03-2019 19:09

    På Tradono er der også det problem, at  når man booster en annonce eller de automatisk fornyer ens annoncer, så er det stadig den oprindelige oprettelsdato, der står på annoncen. I sidste uge var der en der skrev: "jeg kan se, at du har haft din bluse til salg i flere uger nu. Vil du sælge den til ½ pris for at komme af med den"?
    At lukke /genoprette en annonce på Tradono er temmelig bøvlet synes jeg. Så det ville blive et stort arbejde.

    Bare de dog ville lade TS fortsætte.......

  • Ajtsb70 13-03-2019 19:10

    Det er så tungt, og jeg kan heller ikke oprette handler fra min Ipad, da jeg ikke bruger appen der.

Skriv på debatten

Sonne55 sælger


log debate