Hvordan opretter jeg et salg på tradono?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 666
  • Walina2015 03-04-2019 17:00

    Jeg kan ikke finde funktionen - opret salg - på tradono til en interesseret kunde.
    Er funktionen der? Eller sælgerman bare med mobil pay?

    Det er heller ikke lykkedes mig at finde funktionen "køb nu" har I fundet den?

    Mvh Lise

  • Walina2015 03-04-2019 17:55

    Åh kunden vidste detheldigvis - man kan ikke oprette et salg, når det kun er en notifikation - men på en BESKED kan man - pyha

  • -trunde- 03-04-2019 19:39



    Hvordan opretter man så salg på Tradono ?

  • Walina2015 03-04-2019 20:09

    Typisk tror jeg at kunder skriver en "notifikation" på annoncen. Men man beder kunden om at lave en besked bagefter (vildt fjollet) og når de har skrevet en besked, kan man på tlf (ikke på pc) se et gult felt i beskeden, hvor der står opret handel.

    Det er muligt det kan gøres lettere, men det var den måde, min handel gik igennem på.

  • -trunde- 03-04-2019 21:56


    Så kommer jeg da på den har kun min pc, ingen mobil jeg kan bruge.

  • Walina2015 03-04-2019 22:22

    Åh - så bliver det lidt svært for dig Tunde. Jeg håber de arbejder på en pc løsning, da jeg også udelukkende bruger pc. Men ved handlen måtte jeg få min søn til at installere APP'en

  • Unnabandunna 03-04-2019 22:48

    Hvordan mon det så vil være for en køber kun med pc og uden app?

  • Walina2015 03-04-2019 22:50

    Jeg ved faktisk ikke om kunden behøver APP'en? De skal blot kunne skrive en besked, at de gerne vil handle, og det kan de gøre fra pc

  • Unnabandunna 04-04-2019 01:15

    Tak Walina  det tænker og håber  jeg også 

  • Brianna 04-04-2019 07:47

    Jeg har nu oprettet en handel på Tradono fra computer (jeg er ikke meget f or appen, jeg synes det bliver for uoverskueligt - og for småt   ).

    Køber skrev en privatbesked og jeg klikkede på den gule 'knap' i højre hjørne (når man har privatbeskeden åben). Det gik faktisk ganske nemt. Når handlen er gennemført får man tilsendt en DAO pakkekode (den oprettes som en besked under samtalen med køber). Og så snart man har indleveret pakken får man overført pengene

    Men al begyndelse er svær - jeg husker tydeligt da vi gik fra det gamle design til det nye herinde! Hold op hvor var vi også trætte af det! Og alligevel blev vi glade for det      

  • Walina2015 04-04-2019 07:55

    Yeeeh super - til lykke med salget.
    Jeg kunne ikke se den gule knap på pc - men jeg kigger efter den igen næste gang. Tak for info.

  • Brianna 04-04-2019 08:07

    Jeg vil lige forsøge at upoade et billede - hvis jeg ellers kan få lov 

  • Brianna 04-04-2019 08:14

    Øv, det gad den ikke

  • -trunde- 04-04-2019 09:59


    Nu er jeg ikke på  Tradono endnu, men godt og læse hvad i skriver, så jeg ved hvad der venter mig 1 maj.

  • Ajtsb70 04-04-2019 13:03

    Det virkede heller ikke for mig, men slet Browser Cache, så virkede det hos mig. Men der er kæmpe mangler og plads til mange forbedringer på Tradono endnu.

  • Bamseline 04-04-2019 14:33

    Brianna, du skriver “overført pengene”, men hvor til?
    Jeg kan ikke finde nogen steder at man har noget der hedder “kontosaldo” som her på TS....

    Bamseline

  • Brianna 04-04-2019 14:39

    Bamseline: De bliver overført direkte til bankkonto (man skal bare huske at registrere betalingskort så der er et sted at sende pengene hen)

    Jeg er bestemt ikke superbruger på Tradono (endnu! Måske det kommer en dag) men det ser desværre ud som om der ikke er nogen vej udenom! Og når man lige har prøvet at oprette annoncer et par gange så er det virkelig nemt. Jeg synes dog stadig at overblikket er bedre herinde, men det er måske smag og behag.

    Jeg kommer dog til at savne at kunne stille spørgsmål herinde - det havde været rart hvis man på Tradono/det nye Trendsales havde den mulighed, især nu når man skal lære at navigere på en ny side.

  • Bamseline 04-04-2019 18:39

    Tak for svar Brianna - dejligt at det gik ret nemt 

    Jeg får dog samme problem som Trunde, hvis alt ikke kan tilgås fra PC - jeg bruger nemlig altid Trendsales (og andre handelssider) udelukkende fra PC, så det håber jeg bestemt bliver fikset så det virker også fra PC.

    Er ikke på FB, så håber også der kommer en debatside a la denne på TS på Tradono, for hvordan skal vi (der ikke er på FB og jeg VED at jeg ikke er den eneste) ellers få besked om nye tiltag?

    Og så en sidste ting: for mig dur det ikke at man ikke kan lave handler uden at man automatisk køber pakkekode til DAO.
    For det første sender jeg aldrig med pakkekode, men downloader altid pakkelabel og det vil jeg blive ved med.
    For det andet har jeg et par kunder der helst vil have sendt med GLS og så dur DAO jo ikke!

    Bamseline

  • Brianna 04-04-2019 19:00

    Jeg er også udelukkende på fra bærbar - jeg kan simpelthen ikke med den lille skærm på telefon/tablet og så føler jeg ofte at jeg mister overblikket via app.

    Jeg synes bestemt heller ikke det er optimalt at man kun kan sende med DAO   Jeg er RIGTIG glad for DAO, og sender vel 90% af alle pakker med dem. Men nogle gange (f.eks. hvis jeg har solgt porcelæn) er der behov for at kunne sende pakker større end DAOs max-mål, og så er det skisme træls at fragten formidles automatisk! Og at penge ikke udbetales før pakken er registreret (for så er der jo ikke en pakke at registrere, den er for stor!). Og så er man tvunget til at benytte mobilepay og har derfor ingen sikkerhed (som køber) 

  • Bamseline 04-04-2019 19:13

    Jeg er bestemt også glad for DAO - det skal der ikke herske tvivl om, men jeg har et par gange solgt noget der havde værdi over deres max erstatningsgrænse som er meget lavere end hos GLS (jeg solgte flere ting samlet) og så dur DAO jo ikke.
    GLS erstatter for meget større beløb og ja, som du er inde på så er der også max grænser for hvor stor en pakke må være som sendes med DAO og der accepterer f.eks. GLS noget større pakker.

    Har prøvet at oprette nogle annoncer på Tradono, men har måttet skrive at jeg handler via Mobilepay indtil de har fikset det med pakkelabel (og ikke kun pakkekode) og til de har ændret set-up'et så man ikke SKAL købe pakkeforsendelse med DAO.

    Bamseline

    Redigeret 04-04-2019 19:14

  • -trunde- 04-04-2019 19:29



    Gør også det som ( Bamseline) skriver, sender  aldrig med pakkekode men downloader altid pakkelabel og det vil jeg blive ved med, det er jo så let.

    Jeg har heller ikke Mobilepay og skal heller ikke ha det, måske jeg helt kommer til stoppe

    med at sælge herinde, synes ikke det lyder som noget jeg kan bruge, vil godt nok være

    ked af hvis det kom dertil.

Skriv på debatten

Walina2015 sælger


log debate