respons motiveret ansøgning

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 5070
  • Adoremore 14-03-2014 14:34

    Levnedsbeskrivelse
    Jeg søger om optagelse på Metropol sygeplejerskeuddannelsen fordi jeg  drømmer om at blive sygeplejejerske. Det gør jeg fordi jeg interesserer mig for mennesker fysiologisk og psykisk. Jeg vil gerne have et job hvor man kommer tæt ind på livet af mennesker og kan gøre en forskel. Det betyder meget for mig man kan komme ud på forskellige afdelinger og så mange spændende veje med uddannelsen. Jeg ville gerne arbejde i psykiatrien, på kirurgisk eller med hjerneforskning, men der er også enormt meget andet jeg kunne se mig selv i. Til introduktionsdagene sidste år blev jeg sikker på at jeg gerne ville starte på Metropol fordi jeg tror undervisningen er god og fordi det er stort uddannelsessted med muligheder og mange studerende. Jeg er en social og engageret elev der godt kan lide at følge med i undervisningen og tage del i gruppearbejdet. Min uddannelse betyder utrolig meget for mig og er i første prioritet i mit liv.
    Erfaring
    Jeg har arbejdet som fuldtids lægesekretær i min mors almenpraksis i mere end halvanden år. Efter oplæring har jeg været eneste ansatte og varetaget forskellige laboratorie, sekretær, og sygeplejerske opgaver. I praksis har jeg måtte arbejde selvstændigt, kunne tage hurtige beslutninger og klare pressede situationer.  At følge patienternes sygehistorier er en af de ting der gør mig sikker på sygepleje er det rigtige for mig. Jeg kan godt lide spændingen når vi akut indlægger en patient og vi venter på en epikrise eller melding fra patienten om hvordan det er gået. Når jeg har fået en opgave som at fjerne sting og det har været udfordrende, får jeg et sug i maven på en god måde fordi jeg også synes det er spændende. Når jeg får et tak fra en patient. Det er eksempler der gør at jeg glæder mig til at lære mere og vil blive ved med at arbejde med mennesker.
    På VUF har jeg taget hf-sygeplejerskepakken som indeholder de krævede hf-fag. I 2013 var jeg færdig med pakken og havde et gennemnit på 10,2. Jeg lærte meget fagligt dannende og var virkelig glad for fagene og studielivet. Derefter vendte jeg tilbage til stillingen som lægesekretær. Tidligere i mit liv har jeg arbejdet som telefonsælger for kræftramte børn, haft et job i netto og da jeg gik på efterskole og valgte jeg linjen Social og sundhed hvor vi b.la lærte om kroppen.
    Jeg har arbejdet for og søgt imod sygeplejerskeuddannelsen skal danne rammerne for de næste 3,5 år af mit liv og håber derfor meget på optagelse i år.


    Arbejdsfunktioner i lægesekretærjob
    Jeg har valgt at tilføje en oversigt over de opgaver jeg har haft som lægesekretær for at give et overblik over hvor meget jeg faktisk har deltaget i.
    LISTEN ER IKKE SAT IND PÅ TS

  • 2200nb 14-03-2014 15:16

    Hamrende god ansøgning - håber virkelig du kommer ind.
    Og kan bevare gnisten når du efter endt studie havner ude i virkeligheden.

    Empati og passion er store store drivkræfter her i livet.
    Og en mangelvare uhyggeligt mange steder i det offentlige Danmark, hvor man står med andre menneskers liv og værdighed i hænderne.

    go girl!

  • Rullegardinet 14-03-2014 15:20

    Jeg har lige prøvet at rette din tekst (sjuskefejl som "netto = Netto" og give mit bud på din ansøgning ved at lave om i nogle ord fra talesprog til skriftsprog)

    Skide god ansøgning - krydser fingre for, at du kommer ind. Kan læse, at du virkelig har knoklet. Håber du kan bruge nogle at mine rettelser!

    Levnedsbeskrivelse
    Jeg søger om optagelse på Metropol sygeplejerskeuddannelsen, da jeg  har en drøm om at blive sygeplejejerske. Det har jeg blandt andet fordi jeg interesserer mig for mennesker både fysiologisk og psykisk. Jeg drømmer om et job, hvor man kommer tæt ind på livet af mennesker og kan gøre en forskel. Det betyder meget for mig, at sygeplejerskefaget er bredt, krævende og spændende. Efter egne hidtidige erfaringer finder jeg arbejdet i psykiatrien, på kirurgisk eller ved hjerneforskning interessant, men jeg kan også se mig selv i andre områder indenfor faget. Til introduktionsdagene sidste år blev jeg overbevist om, at Metropol er det rette studiested for mig, da jeg fornemmer en undervisningsprocedure, som vil gavne mig. Derudover er uddannelsesstedet stort med mange studerende. Alt dette er et plus, da jeg er en social og engageret elev, der følger med i undervisningen og gerne tager del i gruppearbejdet. Min uddannelse er vigtig for mig, da den baner vejen for min fremtid.

    Erfaring
    Jeg har arbejdet som fuldtidslægesekretær i min mors almenpraksis i mere end halvandet år. Efter oplæring har jeg været den eneste ansatte og varetaget forskellige laboratorie-, sekretær-, og sygeplejerskeopgaver. I praksis har jeg måtte arbejde selvstændigt, kunne tage hurtige beslutninger og klare pressede situationer.  At følge patienternes sygehistorier er en af de ting, der gør mig overbevist om, at sygepleje er den rette vej for mig at gå. Jeg kan godt lide spændingen, når vi akut indlægger en patient venter på en epikrise eller melding fra patienten om, hvordan det er gået. Når jeg har fået en opgave såsom at fjerne sting, og det har været udfordrende, får jeg et sug i maven på en god måde, fordi jeg også synes det er spændende og interessant. Når jeg får et tak fra en patient ved jeg, at jeg har gjort et godt stykke arbejde. Det er blot eksempler på, at jeg er den rette til studiet med brændende ønsker om at lære mere.
    På VUF har jeg taget HF-sygeplejerskepakken, som indeholder de krævede HF-fag. I 2013 blev jeg færdig med pakken og afsluttede med et gennemnit på 10,2. Jeg lærte meget fagligt dannende og var virkelig glad for fagene samt studielivet. Derefter vendte jeg tilbage til stillingen som lægesekretær. Tidligere i mit liv har jeg arbejdet som telefonsælger for Kræftramte Børn, haft et job i Netto og da jeg gik på efterskole, valgte jeg linjen Social og sundhed hvor vi b.la lærte om kroppen - alle steder, hvor jeg arbejdede med mennesket på enten den ene eller den anden måde.
    Jeg har knoklet målbevidst for at søge ind på sygeplejerskeuddannelsen, hvorfor jeg håber meget på optagelse i år.

    Redigeret 14-03-2014 15:23

  • Adoremore 14-03-2014 15:59

    Tusind tak hvor er I seje. Dejligt der er nogen som vil kommentere.

    Rullegardinet - du er da for sød at rette min tekst fuldstændig igennem. Wow.. Nu skal jeg ikke selv tænke så meget over grammatik.
    Går ud fra du skriver efter de gamle kommaregler?
    Jeg håber ikke de går op i det. Havde ikke selv rettet mine manglende kommaer, men plejer kun at sætte få (efter de nye regler) og jeg er alligevel ofte i tvivl om der er et for lidt eller et for meget.

  • Adoremore 14-03-2014 16:00

    Gad godt høre hvad I laver til hverdag?

  • 2200nb 14-03-2014 16:18

    jamen hvis du gerne vil have direkte indblanding, så skal der nogle afsnit ind i teksten, så læsbarheden blir større.

    Efter ca hver 4.-5. linje, og stadig så konteksten i afsnittene er klar.

    Jeg arbejder med menneskers udviklingspotentiale og skriftlig kommunikation.

  • Rullegardinet 14-03-2014 16:22

    Ja, korrekt observeret: jeg sætter gamle kommaer. Hvis ikke det passer dig, behøver du ikke bruge alle disse. Jeg lavede blot et forslag

    Lige nu har jeg et sabbatår (ufrivilligt), da jeg ikke kom ind på jurastudiet sidste sommer (glemte at søge kvote 2 - dumt... det ved jeg!). Dette år bruger jeg derfor på at få kendskab til jura gennem en FANTASTISK, ældre herre, som har undervist i retslære på Københavns Universitet, på selvbetalt advokatsekræteruddannelse hos Danske Advokater og med bijobs ved siden af for at være i stand til at leve og lave en opsparing. Har netop søgt min kvote 2 til studiet

  • Taunnuz 14-03-2014 16:47

    Rigtig fin ansøgning - den minder en del om min i opbygning... og jeg kom ind på uddannelsen et andet sted i landet i sommeren 2011, og nu er jeg snart færdig! Har ALDRIG fortrudt mit valg af uddannelsen Held og lykke med det!

  • Adoremore 14-03-2014 18:55

    Rullegardinet -
    Fantastisk du har holdt kursen og brugt tiden på noget der kunne øge din chance for at komme ind på studiet. Krydser fingre for at du kommer ind :D

    Taunnuz - Godt at høre der er noget at se frem til og lidt held endnu hvis din mindede lidt om min i opbygning.

    Nu har jeg prøvet at lave nogle små afsnit.


  • Adoremore 14-03-2014 18:56

    Redigeret med hjælp fra jer - er det bedre? :)


    Jeg søger om optagelse på Metropol sygeplejerskeuddannelsen, da jeg har en drøm om at blive sygeplejejerske. Det har jeg blandt andet fordi jeg interesserer mig for mennesker både fysiologisk og psykisk. Jeg drømmer om et job, hvor man kommer tæt ind på livet af mennesker og kan gøre en forskel.

    Det betyder meget for mig, at sygeplejerskefaget er bredt, krævende og spændende. Efter at have haft biologi, været til kurser og set dagligdagen i praksis, tror jeg arbejdet i psykiatrien, på kirurgisk eller med hjerneforskning kunne være enormt interessant, men jeg kan ligevel se mig selv i andre områder indenfor faget.

    Til introduktionsdagene sidste år blev jeg overbevist om, at Metropol er det rette studiested for mig, da jeg fornemmer en undervisningsprocedure i udvikling med mange muligheder og mange studerende. Det er et plus, da jeg er en social og engageret elev, der følger med i undervisningen og tager del i gruppearbejdet. I mit liv vil uddannelsen betyde utrolig meget og prioriteres højest, fordi den skal bane vejen for min fremtid og danne rammerne for min hverdag.

    Erfaring
    Jeg har arbejdet som fuldtidslægesekretær i min mors almenpraksis i mere end halvandet år. Efter oplæring har jeg været eneste ansatte og varetaget forskellige laboratorie-, sekretær-, og sygeplejerskeopgaver. I praksis har jeg måtte arbejde selvstændigt, kunne tage hurtige beslutninger og klare pressede situationer. 

    At følge patienternes sygehistorier er en af de ting, der gør mig sikker på sygepleje, er det rigtige for mig. Jeg kan godt lide spændingen, når vi akut indlægger en patient. Lettelsen over at det er gået godt eller var det rigtige at indlægge, når vi får en epikrise eller melding fra patienten. Når jeg har fået en opgave som at fjerne sting, og det har været udfordrende, får jeg et positivt sug i maven fordi jeg gerne vil gøre mit bedste for patienten. Jeg bliver glad og motiveret for at kunne mere, når jeg får et tak fra en patient og jeg ved vi har gjort et godt stykke arbejde. Det er blot eksempler på, at jeg med brændende ønske om at lære mere, er den rette til studiet.

    På VUF har jeg taget hf-sygeplejerskepakken, som indeholder de krævede HF-fag. I 2013 blev jeg færdig med pakken og havde et gennemnit på 10,2. Jeg lærte meget fagligt dannende og var virkelig glad for fagene og studielivet.

    Derefter vendte jeg tilbage til stillingen som lægesekretær. Tidligere i mit liv har jeg arbejdet som telefonsælger for kræftramte børn, haft et job i netto, gjort rent, været piccoline og da jeg gik på efterskole, valgte jeg linjen Social og sundhed hvor vi b.la lærte om kroppen.
    Alle steder arbejdede jeg med mennesker. Jeg fandt det motiverende at kunne sætte et smil, en god stemning eller gøre en forskel for andre mennesker.
    Jeg har knoklet målbevidst for at søge ind på sygeplejerskeuddannelsen, hvorfor jeg håber meget på optagelse i år.

  • 2200nb 14-03-2014 19:06

    3.afsnit nedefra - lav afsnit før: "Jeg bliver glad og motiveret...."

    'Sidste afsnit - for gennemslagskraft, lav afsnit før: " jeg har knoklet...."

    Så kan den vist ikke blive finere.
    Den skal jo stadig afspejle dig. 

  • Rullegardinet 14-03-2014 19:14

    RET:

    hf = HF
    netto = Netto
    kræftramte børn = Kræftramte Børn
    linjen Social og sundhed = linjen "Social og sundhed" eller en linje om social og sundhed

    Ellers skide godt! Fedt at du har gåpåmod!

    Redigeret 14-03-2014 19:15

  • Rullegardinet 14-03-2014 19:17

    OG - du skal ikke inddrage andre end dig...
    Så fjern "vi" når du skriver "vi har gjort et godt stykke arbejde"- DU har!

  • 2200nb 14-03-2014 19:19

    Og lige indskudt til Rulle:

    vireklig flot at du ikke blot 'faldt af hesten' ved afslaget.

    Det er PRÆCIS den slags dedikation og målrettethed omkring studiejobs, udfylden af 'ventetid' m.m., hos både dig og Ts, der ville få mig til at være bragende stolt, hvis I var mine døtre!

    I er begge hestehoveder foran mange andre i ansøgerfeltet, og vil nå langt, sålænge ilden brænder.

       

  • Pava04 14-03-2014 19:37

    det lyder spændende, har ikke lige tid til at finskimme den, men det kan jeg se andre har  . Er selv lægesekretær, og det lyder superspændende, rigtig meget held og lykke. 

  • Adoremore 14-03-2014 19:38

    Ej hvor har I bare gjort mig glad. Var helt nede og frustreret over den her ansøgning.
    Det at få andre syn på ansøgningen, har virkelig lettet mine skuldre fra presset. Især fordi I ikke kender mig i forvejen og kan have et farvet syn.

    Rullegardinet hvis du bliver advokat, så kan man godt nok regne med dedikation fra din side. Du er min helt. Den rådgivning og lære har været guld hver :)

  • Adoremore 14-03-2014 19:59

    Tak Pava04

    Hvor er du sød 2200nb, det er rart med sådan en opbakning :)

  • Cennona 14-03-2014 20:14

    Rigtig fin ansøgning. Jeg er gymnasielærer og derfor vant til at rette skriftlige opgaver. Jeg har et par rettelser, men kan ikke kopiere teksten ind her og redigere i den (måske fordi jeg sidder med ipad'en), men hvis du har en mail, jeg kan skrive til, vil jeg gerne sende dig et bud på en rettet ansøgning?

  • Adoremore 14-03-2014 21:44

    Hej Cennona
    Jeg har lige selv lavet nogle rettelser.
    Vil meget gerne have dine rettelser.

    Efter min sidste gennemgang:


    Levnedsbeskrivelse
    Jeg søger om optagelse på Metropol sygeplejerskeuddannelsen, da jeg har en drøm om at blive sygeplejerske. Det har jeg blandt andet fordi jeg interesserer mig for mennesker både fysiologisk og psykisk. Jeg drømmer om et job, hvor man kommer tæt ind på livet af mennesker og kan gøre en forskel.

    Det betyder meget for mig, at sygeplejerskefaget er bredt, krævende og spændende. Efter at have haft biologi, været til kurser og set dagligdagen i praksis, tror jeg arbejdet i psykiatrien, på kirurgisk eller med hjerneforskning kunne være enormt interessant, men jeg kan lige vel se mig selv i andre områder indenfor faget.

    Til introduktionsdagene sidste år blev jeg overbevist om, at Metropol er det rette studiested for mig, da jeg fornemmer en undervisningsprocedure i udvikling med mange muligheder og mange studerende. Det er et plus, da jeg er en social og engageret elev der følger med i undervisningen og tager del i gruppearbejdet. I mit liv vil uddannelsen betyde utrolig meget og prioriteres højest, fordi den skal bane vejen for min fremtid og danne rammerne for min hverdag.

    Erfaring
    Jeg har arbejdet som fuldtidslægesekretær i min mors almen lægepraksis i mere end halvandet år. Efter oplæring har jeg været eneste ansatte og varetaget forskellige laboratorie-, sekretær-, og sygeplejerskeopgaver. I praksis har jeg måtte arbejde selvstændigt, kunne tage hurtige beslutninger og klare pressede situationer. 

    At følge patienternes sygehistorier er en af de ting, der gør mig sikker på at sygepleje er det rigtige for mig. Jeg kan godt lide spændingen, når vi indlægger en patient akut. Lettelsen over at det er gået godt, eller var det rigtige at indlægge, når vi får en epikrise eller melding fra patienten. Når jeg har fået en opgave som at fjerne sting og det har været udfordrende, får jeg et positivt sug i maven fordi jeg gerne vil gøre mit bedste for patienten.
    Jeg bliver glad og motiveret, når jeg får et tak fra en patient og jeg ved jeg har gjort et godt stykke arbejde. Det er blot eksempler på, at jeg med brændende ønske om at lære mere, er den rette til studiet.

    På VUF har jeg taget HF-sygeplejerskepakken, som indeholder de krævede HF-fag. I 2013 blev jeg færdig med pakken og havde et gennemnit på 10,2. Jeg lærte meget fagligt dannende og var virkelig glad for fagene og studielivet.

    Derefter vendte jeg tilbage til stillingen som lægesekretær. Tidligere i mit liv har jeg arbejdet som telefonsælger for Kræftramte Børn, haft job i Netto og været piccoline. Da jeg gik på efterskole, valgte jeg linjen "Social og sundhed" hvor vi b.la lærte om kroppen.
    Alle steder arbejdede jeg med mennesker. Jeg fandt det motiverende at kunne sætte et smil, en god stemning eller gøre en forskel for andre mennesker.

    Jeg har knoklet målbevidst for at søge ind på sygeplejerskeuddannelsen, hvorfor jeg håber meget på optagelse i år.

    Arbejdsfunktioner i lægesekretærjob
    Jeg har valgt at tilføje en oversigt over de opgaver jeg har haft som lægesekretær for at give et overblik over hvor meget jeg faktisk har deltaget i.

  • Adoremore 14-03-2014 21:49

    min mail er mbn9999@msn.com

    Har rettet gennemnit - gennemsnit

  • Cennona 14-03-2014 22:28

    Jeg har sendt dig en mail 

  • Pava04 14-03-2014 22:47

    været til kurser; her ville jeg nok skrive deltaget i kurser 

  • Pava04 14-03-2014 22:51

    Det er blot eksempler på, at jeg med brændende ønske om at lære mere, er den rette til studiet. 

    Kan du selv se, hvad der er galt i denne sætning?   

  • Pava04 14-03-2014 22:59

    sætte et smil ???

    Det er ved at blive en god ansøgning, men omkring dit efterskole, Netto og piccoline job, synes jeg du skal formulere dig lidt mere flydende.

    Fra at lyde meget professionel i den første del af ansøgningen, synes jeg du bliver meget "ung" i din skrivemåde. Bare så  ansøgningen får en rød tråd og du bruger dit eget sprog. Og så skal du have styr på grammatik og komma.

    håber det er ok,  jeg er kommet med lidt "kritik", og håber selvfølgelig du kommer ind på dit drømme-studie, men med din erfaring med mennesker, er der en rigtig god chance. 

  • Adoremore 15-03-2014 00:35

    at studiet er det rette for mig? eller? tog formuleringen fra tidligere rettelser :P?
    - jeg er meget ung - er 20 år
    tak pava, kun hjælp.

    har  nu rettet efter mail fra gymnasielærer - og den ser således ud:


    Jeg søger om optagelse på Metropol sygeplejerskeuddannelsen, da jeg har en drøm om at blive sygeplejerske. Det har jeg blandt andet fordi jeg interesserer mig for mennesker både fysiologisk og psykisk. Jeg drømmer om et job, hvor man kommer tæt ind på livet af mennesker og kan gøre en forskel.

    Det betyder meget for mig, at sygeplejerskefaget er bredt, krævende og spændende. Efter at have haft biologi, været på kurser og oplevet dagligdagen i praksis, er jeg af den overbevisning, at arbejdet i psykiatrien, på kirurgisk eller med hjerneforskning kunne være enormt interessant, men jeg kan ligevel se mig selv i andre områder indenfor faget.

    Under sidste års introduktionsdage på Metropol blev jeg overbevist om, at skolen er det rette studiested for mig, da jeg fornemmer en undervisningsprocedure i udvikling med mange muligheder og mange dedikerede studerende. Det er et vigtigt aspekt, da jeg ser mig selv som en social og engageret elev der følger med i undervisningen og tager del i gruppearbejde. Uddannelsen på Metropol vil betyde utrolig meget, da den skal bane vej for en fremtidig karriere som sygeplejerske og således danne rammerne for min hverdag.

    Erfaring
    I mere end halvandet år har jeg arbejdet som fuldtidslægesekretær i min mors almen lægepraksis. Efter oplæring har jeg været eneste ansatte og varetaget forskellige laboratorie-, sekretær-, og sygeplejerskeopgaver. I praksis har jeg måtte arbejde selvstændigt, kunne tage hurtige beslutninger og klare pressede situationer. 

    At følge patienternes sygehistorier er en af de ting, der gør mig sikker på at sygepleje er det rigtige for mig. Jeg kan godt lide spændingen, når vi indlægger en patient akut. Lettelsen over at det er gået godt, eller var det rigtige at indlægge, når vi får en epikrise eller melding fra patienten. Når jeg har fået en opgave som at fjerne sting, og det har været udfordrende, får jeg et positivt sug i maven fordi jeg gerne vil gøre mit bedste for patienten.
    Jeg bliver glad og motiveret, når jeg får et tak fra en patient og jeg ved jeg har gjort et godt stykke arbejde. Det er blot eksempler på, at jeg med brændende ønske om at lære mere, er den rette til studiet.

    I 2013 blev jeg færdig med HF-sygeplejerskepakken på VUF  med et gennemsnit på 10,2. Jeg fik stor  faglig dannelse af de krævede HF-fag og var virkelig glad studielivet.
    Efter uddannelsen på VUF vendte jeg tilbage til stillingen som lægesekretær.
    Tidligere har jeg arbejdet som telefonsælger for Kræftramte Børn, haft job i Netto og været piccoline. Min interesse for fysiologi startede allerede dengang jeg gik på efterskole og valgte linjen "Social og sundhed" hvor vi b.la lærte om kroppens anatomi.
    Fælles for min erhvervserfaring er, at jeg alle steder har arbejdet med mennesker. Jeg fandt det motiverende at kunne fremsætte et smil, skabe en god stemning eller gøre en forskel for andre mennesker.

    Jeg har målbevidst arbejdet for at søge ind på sygeplejerskeuddannelsen på Metropol, og håber derfor meget på optagelse i år, så jeg kan opfylde min drøm om et fremtidig arbejde som sygeplejerske.

    Arbejdsfunktioner i lægesekretærjob
    Jeg har valgt at tilføje en oversigt over de opgaver jeg har haft som lægesekretær, for at give et overblik over hvor meget jeg faktisk har deltaget i.

  • Cennona 15-03-2014 09:00

    Jeg kan se, at det kune er nogle af de rettelser, jeg foreslog, som du har medtaget og det er jo lige netop meningen. Tag det, du kan bruge af andres konstruktive kritik og lad så resten ligge. Det er DIN ansøgning og DU skal kunne stå inde for den og ikke mindst genkende dig selv i indholdet - bl.a. i forhold til sprogbrug. Dog vil jeg gerne have, at du retter 'b.la.' til 'bl.a.'    Ellers synes jeg, den er rigtig god. Held og lykke med det hele 

  • Adoremore 15-03-2014 10:35

    Tak Cennona
    Ja noget af sprogbruget har jeg ikke lavet om, da min ældre hf-lærerinde sagde at det også er godt at have et moderne og personligt sprogbrug, så længe det kunne forståes og kun gav kant. Mit sprogbrug var også noget der blev kommenteret positivt til min eksamen, så vil ikke ændre alt for meget til noget typisk maskinskrevet. Er bange for jeg falder ud, det bliver alt for fladt, eller måske ligner de 2000 andre ansøgninger.Har ændret næsten alt sludderet og forhåbentlig de pinlige fejl.

    Sådan en bl.a slåfejl. Tak Cennona. Du har hjulpet mig rigtig meget

  • Pava04 15-03-2014 10:42

    Helt enig, det er DIN ansøgning, og derfor også bruge dit eget sprog, men der kan være nogle helt enkelte grammatiske fejl og stavebøffer, som jeg mener er vigtig at få rettet.

    Så jeg vil anbefale dig, at du tager sætning for sætning, og går den igennem. Er der ord som skal staves anderledes, eks. med stort eller lille midt i sætningen. Det er let at se sig "blind" på det, når du har læst teksten igennem så mange gange.

    Du skriver eks. Kræftramte Børn i en sætning. Er der nogen grund til, at Børn skal være med stort B? osv.  og så vil jeg se på afsnitsfordeling, så det lyder naturligt.

    jeg ønsker dig ALT det bedste og håber du kommer ind på dit drømmestudie. 

  • Venus ll 15-03-2014 14:15

    God ansøgning! Du har nogle tungtvejende parametre med: Indsigt i både uddannelse og det faglige indhold, erfaring med konkrete sygeplejerelaterede ting og fremstår enormt motiveret 

    Jeg har selv, da jeg læste til fysioterapeut, siddet i optagelsesudvalget, og sådan en ansøgning her kom i "ja-bunken" fra start og ville have gode chancer i den endelige udvælgelse. Så pøj pøj med det - du har nogle virkeligt gode kort på hånden!

  • Emmaatp 07-02-2019 18:00

    Er der nogen som kunne været interesseret i at læse min kvote 2 ansøgning? Jeg er på ret bar bund, og ved ikke hvordan jeg lige skal gribe det an. Jeg har prøvet at skrive noget, men kunne godt bruge noget feedback, på hvad der er godt og mindre godt. Håber nogen vil hjælpe mig . På forhånd Tak!

Skriv på debatten


log debate