Mødes og handle?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 798
  • Changeclothes 30-01-2019 18:09

    At mødes og handle er en måde man kan krydse af hvis man vil det. Undrer mig over mange af jer, som vælger dette og om nogen jer aktivt har fravalgt det og hvilke årsager der ligger bag jeres valg af handelsmetode. Jeg har brugt metoden men er nu mere eller mindre gået væk fra det pga. nogle utrygge oplevelser. Har nogen af jer på noget tidspunkt oplevet negativitet, hvis I har fravalgt M&H? F.eks. at nogle ikke ville acceptere det og bliver ubehagelige? Vi er jo over 1 mio. brugere herinde. Så det er vel nemt at handle med nogen på den måde, man nu ønsker at handle på? Eller hvad?

  • Bamseline 30-01-2019 18:41

    Jeg mødes IKKE og handler og har skrevet følgende i min beskrivelse:

    - at jeg ikke mødes og handler ude i byen/på min bopæl (er desværre blevet "brændt af" ALT for mange gange af useriøse brugere) - sender til gengæld meget hurtigt (købte ting kan dog afhentes på min bopæl blot de er betalt på forhånd).

    Og det er pga. - som jeg også skriver - at jeg er blevet brændt af ALT for mange gange   

    Har både prøvet at tage ind til Aarhus C (bor ca 8 km udenfor) og stå og vente længe og "køber" dukkede ALDRIG op og hørte aldrig fra hende.

    Har også prøvet at aflyse en anden aftale for at "køber" skulle komme her på min bopæl og hun dukkede heller ikke op. Da jeg SMS'ede hende fik jeg bare svaret "at der var dukket noget andet op".

    Det gider jeg simpelthen ikke spilde min tid på - så hellere misse en handel.

    Bamseline

    P.S. Vil lige tilføje at jeg har enkelte "faste" kunder som jeg gerne mødes med, men det er fordi vi har handlet sammen flere/mange gange og som jeg ved at jeg kan stole på 

    Redigeret 30-01-2019 19:29

  • Fif2000 31-01-2019 07:28

    Jeg har det præcis som Bamseline, jeg er også flere gange blevet brændt af både hjemme og på mødestedet, så jeg foretrækker også at sende.

    Hvis købere vil mødes, skriver jeg ofte til sælger og forklarer ovenstående, at min tid er dyrbar og jeg derfor må opkræve et gebyr for min kostbare tid, som ikke refunderes, hvis de ikke dukker op.

    Det er desværre en kedelig tendens i dagens samfund ikke at kunne se ud over sin egen næse.

  • Rebekk 31-01-2019 08:45

    Det varierer utroligt tit hvordan handlen foregår hos mig. Som sælger spørg jeg altid hvad køber ville foretrække, og hvis kunden vil mødes så bliver det på min bopæl eller en nærliggende station. Hvis så det er Paden nærliggende station, så tager jeg i kontakt med køber  for at høre hendes update.

    Som Fif2000 og Bamseline er jeg også blevet brændt af, og det var en turhelt ind til hovedbanegården. Det er ikke det sjoveste at stå der i kulden i mange minutter.

    Hen over årene syntes jeg dog at der er noget mindre interesse på ens varer, jeg ved ikke om det blot er min observation ? Men derfor vil jeg gerne strække mig forholdsvis meget for at det passer køber - dog på mine præmisser, da det som der er til salg helst gerne skulle ud af huset og i brug igen, I stedet for at samle støv.

  • Redhead85 31-01-2019 13:35

    Jeg mødes ikke og handler, medmindre jeg skal købe noget - jeg gør det aldrig som sælger.

    det er ene og alene af den årsag, at jeg for nogle år siden blev slået ned i døren og fik stjålet den telefon vedkommende ville "købe".
    Efterfølgende ville jeg anmelde det til politiet og her fik jeg af vide, at "man er sgu' da også fro dum, hvis man vil handle på sådan en måde"

  • Maria44 31-01-2019 15:52

    Jeg vil mødes og handle rigtig mange steder på min vej mellem job og bopæl (Ballerup og Kbh K) og også på jobbet og på min bopæl (men på bopælen er det IKKE i lejligheden, men i vores opgang/port/på gaden).

    Er også blevet brændt af nogle gange, men er faktisk mere knotten over skambud, pb-beskeder om almindeligheder på varen etc. og de totalt manglende svar fra købere når man har målt etc.

  • Changeclothes 01-02-2019 00:56

    Hej alle sammen og mange tak for jeres svar!

    Har bekendte som sælger andre steder på nettet og også oplever udeblivelser uden besked. Min grænse var nået da en køber ville afhente og have ledsagere med.. En anden krævede adgang til mit hjem, wi-fi og hun ville først prøve varen og så beslutte sig (selvom både str. og mål var opgivet og hun havde prøvet varen i butikken).

    Nogle oplever negativitet f.eks. afkræves sælgere forklaring på, hvorfor de ikke tillader fremmede i deres hjem for at prøve varen. Mange taler virkelig grimt og spydigt ja ligefrem stalker, hvis de ikke får deres vilje. Har I oplevet det?

    Hælder nu også til forudbetaling for betingelse for afhentning som Bamseline og Fif2000 er inde på. Ellers sender jeg. Det andet er livet for kort til.

    Redhead85, jeg er ked af, du har været udsat for noget så grimt. Det havde jeg ikke tænkt over. Håber du er kommet oven på siden.

  • Montymax 01-02-2019 17:47

    Jeg er tit ude for at en evt køber og særligt fra Tradono eller dba insisterer på at komme og se varen.

    Somregel er det ikke fordi vi bor tæt på hinanden men der bliver gerne kørt langt for at komme fornemmer jeg.

    Jeg har aldrig mødtes og handle uden for min bopæl - alså på aftalt sted. Det gider jeg ikke køre efter.

    Jeg ser tit og har også oplevet at efter flere skriverirer frem og tilbage så skriver køber ........hvis du engang kommer til xxxxx så kan vi mødes og handle......det kan godt give lidt røde knopper. Argh...Argh...
    Jeg er blevet klog af skade og går kun med til det hvis der betales et mindre beløb først som en garanti for at vedkommende kommer. I lørdags havde jeg en der ville købe en taske for 2500 kr og jeg bad om 300 kr over mobilpay og det fik jeg dagen før.
    Jeg var faktisk overrasket over at han var seriøs og kom - det havde jeg  slet ikke troet.
    Er det tøj der skal prøver gider jeg ikke at mit hjem skal agere prøverum. Der må de købe med mål og billeder og med DAO.
    Jeg har også oplevet at hele familien er med og nogle børn som om det var en større udflugt.
    Jeg går kun med til det hvis det er en større ting ellers så lader jeg det hellere misse og tænker at det bliver nok solgt en anden gang.

    Redigeret 01-02-2019 17:52

  • Walina2015 11-02-2019 14:17

    Jeg har haft mange hyggelige gæster i mit hjem - INGEN dårlige oplevelser - Flere af dem kommer igen. Jeg synes det er hyggeligt, at opbygge tillid til mine kunder.
    Men opfordringen skal komme fra kunden, jeg skriver ikke på annoncen, at der er hjemmebagt "kage"

    Ved større køb er jeg også kørt til kunden - de bliver så glade

Skriv på debatten


log debate